2020-02-16, 17:27
Medlem
Kan dom ha blivit prejade in i räcket. Av den som senare filmade och la upp. Bra att polisen kollar upp det.
Oaktat är dyrare Audi bilar som bara körs av idioter. Dom och BMW är värst. Aggressiva och alltid taggarna utåt. Så jag är inte förvånad.
Citera
2020-02-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Räckena som skulle rädda liv... Tjena
Räcket bromsade ner bilen tillräckligt för att inte hela jävla bron skulle falla ner över dem med alla bilar som körde på den! (BMW’s, Merceders och Audi A5 och A7).
Citera
2020-02-16, 17:30
Medlem
Lär ha gått undan rätt så bra det där med tanke på bilderna på räcket. Frontar man ett sånt så studsar man nog ut om det går för fort och tar stopp om det går sakta? Här verkar den ju bara fortsatt nästan rakt fram genom räcket.

När jag var 20 så var jag ofta vaken under nätterna. När jag var 20 så testade jag mer än en gång hur snabbt bilen gick. Ni som inte förstår hur man kan vara så dum som testar bilen lever nog ett tråkigt liv? Alla börjar inte pensionspara i den åldern.

RIP
Citera
2020-02-16, 17:30
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Numera bygger man om räckena så att de sluttar ner i marken.
Kör man på den så kanar bilen upp på räcket och eventuellt voltar.
Ser ut som att bilen också här har kanat upp på räcket och sedan träffat betongfundamentet.
Citera
2020-02-16, 17:31
Medlem
För varje normalt funtat människa är det givetvis tragiskt att fyra unga människor omkommer. Vad gäller den tragiske personen som filmade är frågan vilket straff denne ska få. Maxstraffet är 2 år för olaga integritetsintrång. Inte mig emot. Detta måste få ett slut!
Citera
2020-02-16, 17:34
Medlem
mannheimer83s avatar
Någon som sitter på videon?

2 killar + 2 tjejer?
Citera
2020-02-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Lär ha gått undan rätt så bra det där med tanke på bilderna på räcket. Frontar man ett sånt så studsar man nog ut om det går för fort och tar stopp om det går sakta? Här verkar den ju bara fortsatt nästan rakt fram genom räcket.

När jag var 20 så var jag ofta vaken under nätterna. När jag var 20 så testade jag mer än en gång hur snabbt bilen gick. Ni som inte förstår hur man kan vara så dum som testar bilen lever nog ett tråkigt liv? Alla börjar inte pensionspara i den åldern.

RIP

Jo men man hade väl ändå ett konsekventstänk i den åldern, man var trots allt inte efterbliven.

Har testat bilens hastighet många gånger när underlaget har varit rätt, dvs så undvek jag att göra det när det spöregnade ute med risk för vattenplaning och annat skit.
Citera
2020-02-16, 17:36
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ser ut som att bilen också här har kanat upp på räcket och sedan träffat betongfundamentet.

Eller så gick räcket igenom bilen. I alla fall om man har tittat på filmen.

För övrigt så finns en logga på filmen där det står 365tv.se.
Citera
2020-02-16, 17:39
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannheimer83
Någon som sitter på videon?

2 killar + 2 tjejer?
Ingen video. Den visar dock bara bilens underdel och inget annat, så svårt att svara på av vilket kön de omkomna är av. Min gissning rent spontant är nog dock en blandning av tjejer och killar.

Denna olycka får nämligen mig att tänka på det som skedde i Mölnlycke för ett tag sedan där ett gäng ungdomar omkom efter att ha kört in i ett räcke för att sedan få stopp i en bergvägg.
Citera
2020-02-16, 17:42
Medlem
BestCoast.s avatar
80km/h sträcka, måste gått snabbare va? Förutsatt att dom hade bälten på sig.
Citera
2020-02-16, 17:44
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
80km/h sträcka, måste gått snabbare va? Förutsatt att dom hade bälten på sig.
Det gick nog snarare i 150-180 gissningsvis efter att ha sett skadorna på både bil och räcken.
Citera
2020-02-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solbadarn
Tack, somalier med andra ord.
Varför då ? Vad är 365tv för nåt ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto