2020-02-15, 11:18
Medlem
PeppsOddss avatar
Hej,

Fr ngra veckor sedan brjade jag anvnda mig av appen/siten Crypto.com.

r frvnansvrt imponerad av deras earn funktioner, cashback p kort och har tjnat en del pengar. (inte pga appen i frga utan fr att priserna stigit kraftigt p bde etherium och CRO som jag handlat en hel del av. notera att jag aldrig sysslat med krypto tidigare och r helt grn)

Det finns en hel del frgetecken frn min sida dock;

Har det funnits liknande siter frut?
Hur kan de ge bort s stora summor i referral bonus? Upplgget att man fr ca 500kr per person som fullfljer kraven och skaffar deras kort. Ponzo? (https://crypto.com/en/cards.html)
Hur kan de garantera rlig avkastning p X antal procent p diverse valutor, allt frn 3-20% p.a?

Alla svar, sikter och funderingar tas emot med ppna armar!
Citera
2020-02-16, 11:17
Medlem
Hoppas din trd blir kvar lngre n 2 dagar. Blev tillflligt avstngd nr jag starta trd om CDC fr ngra veckor sen

Till mnet: Har ocks anvnt det senaste halvret.
Har stakat MCOs och vntar p att f mitt VISA kort nu, som ska komma inom kort i Europa. Korten finns ju redan tillgngliga i USA och delar av Asien.

Ang ekonomin: Vad jag har lst mig till och frsttt s anvnder de sig av pengar frn sin ICO fr att ragga kunder. Det r precis som alla andra fretag kan g med frlust fr att ka anvndarantalet frsta ren (med tanke p deras promos). Deras CEO har sagt att detta inte kommer vara fr evigt, utan till de vxt till sig lite.

Och Earn-programmet finansieras av Lend-delen. Istllet fr att dem, som vanliga banker, behller rntan fr sig sjlva s ger de tillbaka rntan till de som lnar ut i Earn.
Samt har de ppnat sin egen Exchange nu som de tjnar tradingfees frn.

Tycker Lend delen r ganska bra uttnkt. Har man inte cash just nu men vill skaffa sig mer av ngon kryptovaluta, s kan man lna av dem. T.ex:
Jag stter in 50 MCO som pant, fr 200TUSD. Dessa kan jag handla bitcoins fr.
Sedan betalar jag tillbaka 200TUSD nr jag kan + rnta, och fr d tillbaka mina pantade 50MCO.
S man frlorar ingen av sin egen kryptovaluta p att anvnda Lend-funktionen.
Citera
2020-02-16, 17:18
Medlem
SvenskHODLers avatar
Jag har inte testat Crypto.com men jag tror de r legit, har licens och fungerar.

Dremot kommer jag undvika Crypto.com och kra p alternativ s som Wirex och andra tjnster som har lite mer "straight forward" fee-struktur. Jag ska frklara hur jag tnker.

Crypto.com, fre detta Monaco hade en ICO p $26.7M vilket jag anser r ett ganska fult stt att f kapital p, eftersom de har inte ngot som helst ansvar till investerare utan kan se det som "gratis pengar".

ICO-projekt genererar en token som de nu mste anvnda skohorn fr att integrera i projektet p ngot stt. Hela grejen med att du ska KPA MCO-tokens och "stakea" dem r vldigt likt ett pyramidspel, fr dessa tokens har i grunden inget vrde, de r skapade ur tomma luften av Crypto.com och de vill att sina kunder ska kpa denna, (vilket ni som skriver i trden uppenbarligen ocks gjort) .. Det ger vrde till denna token vilket gr att Crypto.com allts skapar pengar ur tomma luften till sig sjlv.... De kan tjna miljoner p att slja denna token.... Och de kan samtidigt dumpa MCO-tokens i bakgrunden p bekostnad av alla som stakear.

S om det knns "billigt" och bra med Crypto.com s kan man se det som en betalning direkt till Crypto.com nr man kper en hg av deras genererade MCO-tokens.

Drfr hller jag mig till projekt som INTE har en ICO-token utan bara gr det enkelt.. 1. Ladda p med kryptovaluta 2. Spendera dessa till given fee
Citera
2020-02-22, 08:48
Medlem
PeppsOddss avatar
Tack s hjrtligt fr tiden ni lagt ner p att svara p frgorna, bda svaren var informativa.

Testade mig p "the syndicate"-funktionen nu senast och fick kpa en del ATOM fr 50% av marknadspriset, mycket intressant upplgg ven om det bara blev runt 30x.

Ngon annan som testat allokera strre antal s man fr strre del av kakan?

/PO
Citera
2020-03-08, 06:47
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppsOdds
Hej,

Fr ngra veckor sedan brjade jag anvnda mig av appen/siten Crypto.com.

r frvnansvrt imponerad av deras earn funktioner, cashback p kort och har tjnat en del pengar. (inte pga appen i frga utan fr att priserna stigit kraftigt p bde etherium och CRO som jag handlat en hel del av. notera att jag aldrig sysslat med krypto tidigare och r helt grn)

Det finns en hel del frgetecken frn min sida dock;

Har det funnits liknande siter frut?
Hur kan de ge bort s stora summor i referral bonus? Upplgget att man fr ca 500kr per person som fullfljer kraven och skaffar deras kort. Ponzo? (https://crypto.com/en/cards.html)
Hur kan de garantera rlig avkastning p X antal procent p diverse valutor, allt frn 3-20% p.a?

Alla svar, sikter och funderingar tas emot med ppna armar!

Jo finns mnga liknande just nu, fast oftast har dom dragit p med en nolla till i vad man fr gratis, kommer tjna o s v.

Gissar p att ingen fr ut mer n dom satsat, men troligen frvinner projektet halvvgs eller s.

Dels direkta frluster och dels fruster i form av skatt lite senare, hvstng i avgifter eller vad man kan kalla det dr.

Skillnad om man kunde f ut endel halvvgs sjlv , r ju mer gratispengar n om dessa dr coinsen blir vrdelsa. kunde man ta ut det frst, d verkar det mer rimligt...
Citera
2020-03-12, 13:39
Medlem
Deras kort i USA fick precis std fr Apple/Google/Samsung Pay, hoppas support finns inlagt fr det nr korten skickas ut till folket i EU. Folk i deras subreddit frn UK har skrivit att deras kort str som Issued nu istllet fr Pending. Hoppas det inte r lngt kvar nu.

I vrigt nu nr bitcoins pris har gtt ner, tillsammans med alla brser, s r det ju ett utmrkt tillflle att testa CDC Credit. Om man inte har massa cash p kontot att g in med -> panta lite kryptovaluta p CDC Credit -> f stablecoins att kpa tex BTC med. Sen nr du fr cash betalar du tillbaka lnet, och fr tillbaka din pantade kryptovaluta. P s stt kan man kpa nu nr priset r lgt ven om man inte har fett p fiat-kontot atm.
Citera
2020-03-23, 01:45
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Deras kort i USA fick precis std fr Apple/Google/Samsung Pay, hoppas support finns inlagt fr det nr korten skickas ut till folket i EU. Folk i deras subreddit frn UK har skrivit att deras kort str som Issued nu istllet fr Pending. Hoppas det inte r lngt kvar nu.

I vrigt nu nr bitcoins pris har gtt ner, tillsammans med alla brser, s r det ju ett utmrkt tillflle att testa CDC Credit. Om man inte har massa cash p kontot att g in med -> panta lite kryptovaluta p CDC Credit -> f stablecoins att kpa tex BTC med. Sen nr du fr cash betalar du tillbaka lnet, och fr tillbaka din pantade kryptovaluta. P s stt kan man kpa nu nr priset r lgt ven om man inte har fett p fiat-kontot atm.

Dessa utlningssiter verkar ha tagit endel skada av senaste dipp.

Ser ingen dr man kan anvnda kapital till vad man vill, dels hr dels Nexo ifall nn testat PM grna.
Citera
2020-03-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Dessa utlningssiter verkar ha tagit endel skada av senaste dipp.

Ser ingen dr man kan anvnda kapital till vad man vill, dels hr dels Nexo ifall nn testat PM grna.

Hur menar du?

Har anvnt CDC Credit nyligen, funkar prima. Du fr stablecoins som du sedan gr vad du vill med.
Antingen fr du ver till t.ex. Coinbase -> bankkonto om du behver fiat. Eller s passar du p och kper BTC eller annat nu nr priserna r nere.
Citera
2020-03-29, 17:51
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Hur menar du?

Har anvnt CDC Credit nyligen, funkar prima. Du fr stablecoins som du sedan gr vad du vill med.
Antingen fr du ver till t.ex. Coinbase -> bankkonto om du behver fiat. Eller s passar du p och kper BTC eller annat nu nr priserna r nere.

Testat utan problem.

En frga till fattar inte vad som menas med 50% p bitcoin cash.. vad ska man fra ver och nr/var/hur..? lter vl bra utan ngon baktanke som tex det var att f ut ett ln USDT s var man tvungen att deponera lika mycket i deras CRO, fel dubbelt s mycket. Med alla vxlingsavgifter inte billigt direkt, d inte hade ngon nskan om USDT frn brjan.
Senast redigerad av bdbdbdbd 2020-03-29 kl. 17:57.
Citera
2020-05-16, 11:16
Medlem
Hall bumbar trden.

Sitter sjlv och undrar ver den hr appen. Tnker defenetivt prova deras kort. Men man blir ju nstan sugen p att flytta hela mitt innehav. Men man r ju extremt nojjig fr scams och hacks osv.

r det fler hr som kan dela sina erfarenheter?
Citera
2020-05-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Hall bumbar trden.

Sitter sjlv och undrar ver den hr appen. Tnker defenetivt prova deras kort. Men man blir ju nstan sugen p att flytta hela mitt innehav. Men man r ju extremt nojjig fr scams och hacks osv.

r det fler hr som kan dela sina erfarenheter?

Hello!

Har anvnt i ett halvr nu, bde Earn och Credit. Funkar bra.
ven brjat anvnda deras excahnge nu fr lite trading + syndicate eventen.

Som du ser p deras reddit har korten brjat levereras i EU nu: https://www.reddit.com/r/Crypto_com/new/
https://blog.crypto.com/mco-visa-car...ing-in-europe/

Korten finns sedan tidigare i UK, USA och vissa delar av Asien.
Citera
2020-05-16, 20:38
Medlem
Thesnaggletooths avatar
Ngon som har bestllt kortet til Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in