2020-02-16, 16:36
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Jag sparar inte alla inlägg jag läser på reddit. Det är bara att gå in på r/China_Flu och börja rota. Finns mycket intressant och mycket bullshit, ungefär som här. Fast här är det mest bullshit.

r/COVID19 är dock betydligt mer intressant då den är enbart vetenskaplig.
Varför inte bara posta en länk istället för svepande anvisningar till något som ska matcha det du säger? Du verkar ha jävligt svårt för att backa upp dina tvärsäkra påståenden.
Citera
2020-02-16, 16:37
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Men innan du börjar tjafsa så kolla dina källor, du verkar ju inte begripa mycket så det är ett gott tips till dig att du har ordning på dina källor som kan styrka dina påståenden. Här kan man ju se att du blev påkommen med att föra fram osanning i tråden din lille konspirationsfanatiker.

Det är ju just det jag inte gör då jag efterfrågade källa, visst hänger du med i det enkla, i alla fall?

Jag kommenterade ett inlägg med en twitter-länk.
Citera
2020-02-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Du har fel. Sjukdomen heter Covid-19.

Smittan/viruset heter SARS-COV-2.

Korrekt. Fel uttryckt av mig. Det förändrar dock inte poängen vilken är den att man inte kan räkna på de rapporterade fallen. Även de med väldigt milda symptom som aldrig söker sjukhus eller de som aldrig testas där sjukdomen brutit ut av viruset måste tas med i beräkningen. Det har vi inte möjlighet att göra för Kina. Utanför Asien har vi andra möjligheter dock då den absoluta merparten av fallen är inrapporterade, och där är också dödligheten en helt annan.
Citera
2020-02-16, 16:38
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Det är ju bara asiatiska män som drabbas i störst utsträckning så jag sitter väldigt lugnt i båten 😊

Vilken nostalgi. Påminner så väldigt väl om "Jag är inte homosexuell, så jag kan inte få HIV."
Som att höra alltihop i repris igen. Historien upprepar sig.
Citera
2020-02-16, 16:39
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Det är ju bara asiatiska män som drabbas i störst utsträckning så jag sitter väldigt lugnt i båten 😊
På Diamond Princess?
Citera
2020-02-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Viruset heter SARS-CoV-2.
Korrekt, fel uttryckt av mig, byt ut "virus" mot "sjukdomen". Min poäng som var i inlägget är dock densamma.
Citera
2020-02-16, 16:41
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Varför inte bara posta en länk istället för svepande anvisningar till något som ska matcha det du säger? Du verkar ha jävligt svårt för att backa upp dina tvärsäkra påståenden.

1) Jag kommenterade ett inlägg som hänvisade till en tweet. Alltså något som från början kan avfärdas.

2) Jag sparar inte allt jag läser på reddit, det händer betydligt mer där än här och betydligt mer med substans.

3) Jag förstår att du m.fl blir våta i byxan av tanken att jag inte kan bidra med en källa en gång när ni själva aldrig bidrar med källor och när ni väl gör det är det till kända fake news- och konspirationssidor.

Gott snack.
Citera
2020-02-16, 16:43
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Korrekt, fel uttryckt av mig, byt ut "virus" mot "sjukdomen". Min poäng som var i inlägget är dock densamma.
Inga problem. Själv visste jag inte om namnbytet så sent som ”häromdan”.
Citera
2020-02-16, 16:44
Medlem
Finns det någon sida som enkelt visar antalet länder med pågående fall? D.v.s de sajter jag har sett listar alla smittade, men t.ex. Finland har man friskförklarat sin individ så där har vi ingen smitta längre. D.v.s. jag skulle vilja se en lista där Finland m.fl. är strukna ur smittspridningen.
Citera
2020-02-16, 16:44
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Jag kommenterade ett inlägg med en twitter-länk.

Ja du påstod att det sjukhuset inte var i bruk ännu utan fortfarande höll på att byggas. Tvärsäkert påstående. när jag frågade hur du visste det så hade du läst det på Reddit och du orkade inte hitta länken heller.

Jag påstår alltså inte att du har varken rätt eller fel men jag tycker att man bör kunna styrka det man skriver med något som åtminstone påminner om trovärdigt. Du hör till de mest inbitna förnekarna och klarar inget negativt om Kina utan du måste genast till försvar. Den som försvarar ett land som Kina och det kommunistiska systemet får räkna med att bli ombedd om källor, visst förstår du logiken i det?
Citera
2020-02-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Finns det någon sida som enkelt visar antalet länder med pågående fall? D.v.s de sajter jag har sett listar alla smittade, men t.ex. Finland har man friskförklarat sin individ så där har vi ingen smitta längre. D.v.s. jag skulle vilja se en lista där Finland m.fl. är strukna ur smittspridningen.

Inga länder är strukna. Alla ska me.
Citera
2020-02-16, 16:48
Medlem
Citat:

Det är ett rna-virus som kännetecknas av att vara instabilt och ha en hög mutationstakt, det är för tidigt för icke-asiater att ropa hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in