2020-02-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Ja, gripandet och sedan släppandet av "35-åringen" var en speciell historia. Olika teorier har ju framförts kring detta. Jag har väl alltid trott att det var hans fingeravtryck men att man blev tvungen att släppa en fientlig och via DNA friad misstänkt. Dock fick det nog varje polis värd namnet att höja på ögonbrynen och fortsätta rota mera.

Jag har alltid trott att det varit en "aktiv" gärningsman, eller snarare bara en person inblandad ö.h.t. Dock är jag beredd att ompröva detta vid behov. Det verkar som en lite märklig slump att tjejen13:s gubbe är polack och har erkänt det hela. Instabil person? Ja, men det är ändå märkligt att erkänna inblandning i något sådant. Jag uppfattar också att han uppfyller min bild av GM vad det gäller "social tillhörighet", ålder och bakgrund.

Polen-spåret blir hetare hela tiden.

Polen var nog falsklarm. Tror dom söker en svensk person med blå ögon och mellanblont hår.

Församlingen är ju lite intressant. Antar att det är "bröderna" som har info om den?
Citera
2020-02-16, 11:56
Medlem
Den församlingen ligger en bit från Linghem, men dom har en bild på en kille med elvisp med blont ljust hår och lång lugg😃
Citera
2020-02-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Polen var nog falsklarm. Tror dom söker en svensk person med blå ögon och mellanblont hår.

Församlingen är ju lite intressant. Antar att det är "bröderna" som har info om den?
Antingen falsklarm eller så är det hela klart. Beror lite på Sheriffens "inriktning".
Citera
2020-02-16, 14:15
Medlem
Citat:
Antingen falsklarm eller så är det hela klart. Beror lite på Sheriffens "inriktning".

Det är rätt vanligt vid kalla fall att personer efter många år säger att dom är skyldiga eller vet vem som är skyldig, men objektivt finns det inget som talar för det. Med tanke på TK:s situation och historik så tror jag han är en sån person. Polisen är säkert bra på att känna igen dessa.

Men ändå positivt med släktforskningen, får hoppas att polisen inte behöver vänta så länge innan dom får info från nästa företag. Finns nog en god chans att hitta GM.
Citera
2020-02-16, 14:43
Medlem
Jordgubbsflickan, du som sitter på facit i ärendet: senaste tidens föreslagna scenario involverar som du säkert förstått en religiös församling. Enligt teorin ska flera personer i denna känna till vem som är gärningsman men har av olika skäl inte angett honom. Med tanke på dina tidigare inlägg är det också då rimligt att koppla ihop dig med församlingen och att du är en av de personer som vet. Du har ju även nämnt eller antytt tystnadsplikt etc. Jag vill noga påpeka att ovanstående inte är ett påstående att detta är sant (alltså ingen anklagelse), det är endast en teori.

Kan du avfärda ovanstående och därmed spara folk tid?
Citera
2020-02-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det är rätt vanligt vid kalla fall att personer efter många år säger att dom är skyldiga eller vet vem som är skyldig, men objektivt finns det inget som talar för det. Med tanke på TK:s situation och historik så tror jag han är en sån person. Polisen är säkert bra på att känna igen dessa.

Men ändå positivt med släktforskningen, får hoppas att polisen inte behöver vänta så länge innan dom får info från nästa företag. Finns nog en god chans att hitta GM.
Så kan det vara, visar sig nog ganska snart. Det verkar ju som om Staaf har fått ut något i alla fall, jag är ganska säker på att det är en indikation på var GM hör hemma geografiskt.

Tror nästa resultat (FTDNA) kommer ge bättre data eftersom fler svenskar anses vara aktiva där.
Citera
2020-02-16, 14:51
Bannlyst
Citat:
Jordgubbsflickan, du som sitter på facit i ärendet: senaste tidens föreslagna scenario involverar som du säkert förstått en religiös församling. Enligt teorin ska flera personer i denna känna till vem som är gärningsman men har av olika skäl inte angett honom. Med tanke på dina tidigare inlägg är det också då rimligt att koppla ihop dig med församlingen och att du är en av de personer som vet. Du har ju även nämnt eller antytt tystnadsplikt etc. Jag vill noga påpeka att ovanstående inte är ett påstående att detta är sant (alltså ingen anklagelse), det är endast en teori.

Men förhelvete sluta ge den psykopaten och mytomanen uppmärksamhet!
Citera
2020-02-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Men förhelvete sluta ge den psykopaten och mytomanen uppmärksamhet!
Lugn nu, det är söndag.
Citera
2020-02-16, 14:56
Bannlyst
Citat:
Lugn nu, det är söndag.
Lugn nu, du kommer inte få något svar eller ens något som kan vara intressant.

Så trött på imbeciller som dig som hela tiden ska få den här tråden att återigen cirkulera kring uppmärksamhetshoran JGF nu när vi äntligen inte hört om henne på ett tag.

Fatta! Hon är passé. Ingen är intresserad av vad hon har att säga längre.
Citera
2020-02-16, 14:56
Medlem
Citat:

Så jgf avgör om du ska ta detta vidare till Staaf o CO?
Citera
2020-02-16, 14:57
Medlem
Citat:
Så kan det vara, visar sig nog ganska snart. Det verkar ju som om Staaf har fått ut något i alla fall, jag är ganska säker på att det är en indikation på var GM hör hemma geografiskt.

Tror nästa resultat (FTDNA) kommer ge bättre data eftersom fler svenskar anses vara aktiva där.

Staaf kör rullväskan på väg till Gdansk säkert. Det som pågår är ändå intressant. Kanske att det finns en koppling.
Citera
2020-02-16, 15:05
Medlem
Ge staaf en back öl för snart knyter dom ihop säcken. Innan april är slut så sitter vi på svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in