Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Det jag vet är att kurvan tycks försvinna. Men du vet någonting annat, antar jag? Att den egentligen inte försvinner, den finns där... I din fakntasi.
Dina löjliga försöka att verka dum biter inte på mig.
Att du så tydligt ignorera det jag tog upp med badboll och ett vanligt golv visar ju bara att du visst förstår detta med hur det fungerar mellan en eventuell platt jord och ett klotformat jord.
Det ”alla” ni plattskallar gång på gång gör här på FB är att alltid ignorerar dom så extremt enkla förklaringarna. Som du just nu gjorde.
Du vet självklart hur det hade sett ut på platt respektive klotformad jord. Du vet exakt varför saker försvinner bakom horisonten. Detta vet du eftersom du kan relatera mellan en badboll och ett platt golv.
Men låt mig gissa, du kommer åter svamla vidare med att du inte ”förstår” eller ta någon annan riktigt. Allt för att dribbla bort detta med badboll och platt golv.
Undrar seriöst vem som är mest fanatiska här, dom som låtsas vara troende på en platt jord eller vissa här som hela tiden går på er ”plattskallars” trams. Jag har själv stångat mig blodig med att diskutera med “er” plattskallar. Men inset att inget är så svagbegåvad som gått 9-årig grundskola i Sverige. För att tro på en platt jord måste man sakna grundläggande logiskt tänkande och då är man inte kapabel att föra en normal diskussion.