2020-02-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Förkortningen IHR i dessa sammanhang brukar normalt avse den förstnämnda. Fast återigen...vad är din poäng?

I vilka då sammanhang - revisionisternas?

Poängen är att revisionisterna i IHR (din tolkning av förkortningen ) inte är trovärdiga, medan det stora antalet historiker i IHR (min tolkning av förkortningen) är det.
Citera
2020-02-14, 17:10
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
I vilka då sammanhang - revisionisternas?

Poängen är att revisionisterna i IHR (din tolkning av förkortningen ) inte är trovärdiga, medan det stora antalet historiker i IHR (min tolkning av förkortningen) är det.

Så det var din enda poäng? Att du inte ”tycker” att revisionisterna i IHR är trovärdiga. Men det ”tyckandet” hade du nog inte behövt orera så mycket om. Det kunde jag lista ut omgående.
Citera
2020-02-14, 19:24
Medlem
reptilekings avatar
6. "Zyklon B hälldes ner genom stålnätskolumner från taket på gaskammaren."

Just ja, "no holes no holocaust". Det gamla slagordet. Hålen är hittade för länge sedan. Armeringsjärnen är avsågade där. Svårare än så var det inte.

Kolumnerna gick ned på varsin sida av bärande pelare enligt vittnen. Ingen fara för kollaps där. Hur mycket tryck människokroppar utövar har vi redan pratat om när det gäller trädörren (inte speciellt mycket var svaret). Vittnesmål från gasningar beskriver kroppar på väg bort från kolumnerna. Folk tog sig mot dörrar och väggar. Runt kolumnerna var det glest.

Krema1 är ett museum. Det står en stor skylt utanför som berättar att det är en rekonstruktion i fall man känner sig misstänksam.

7. "Tyskarna erkände!"

Ja dom gjorde ju det. Olika platser, olika tider, olika tyskar som erkände. Den senaste för några år sedan. Över 90 år. Såg inte ut att ha blivit torterad alls. Höss klar och redig. Bra information.

8. "Forensiska undersökningar har bevisat gaskamrarna!"

Spår efter hcn hittades 45 på utblåsventil, i säckar med hår som fanns kvar 45 och nu senast på 90 talet. Senaste gången av riktig forskargrupp ledd av riktig professor. Alla som vill kan googla Leuchter och själva se hur han samlar material (gräver runt på måfå i vattenpölar, tar med stora block som sen mals ned)

9. "Man brände kroppar i stora kremeringsgropar för att hinna med."

Japp, många pålitliga vittnen från båda sidor. Flygfoton, foton från gaskammare under bränning. Inga konstigheter där.

10. "Kremeringsugnarna i Auschwitz var specialbyggda för att kremera så mycket som möjligt."

Har aldrig någon påstått. Pålitliga vittnen beskriver exakt hur det gick till. Inga kistor, inga krav på etik. Ca 5 lik åt gången. Fylla på nytt innan de sista brunnit helt färdigt och rakats ur. Samma ugnar, men högre tempo. Dessutom högre tempo och bättre hållbarhet för att de gick varma och inte utsattes för temperaturskillnader (mycket av det beskriver ingenjörer från tillverkaren själva i instruktioner).

Vittnen beskriver tydligt energisnåla sätt att elda ugnarna på redan 45. Flera år innan revisionister hittar på koksproblemet... jobbigt.

Inget beskriver varför Gusenugnarna behövde ses över efter 2.000. Sen tuffade de tydligen på för det finns inte fler uppgifter om som visar nya genomgångar efter 4.000, 6.000, 8.000 vilket det hade gjort om det nu var så.

Franska ugnar från 1880 av sämre kvalitet klarade bevisligen 8.000 kroppar utan större problem.

Kapacitet att kremera hela lägret (registrerade fångar) på någon vecka. Dödsböcker som visar färre tyfusfall än man tidigare trott (men många fall av mord som skrivits om till hjärtinfarkter etc).

Trams.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-14 kl. 19:43.
Citera
2020-02-14, 19:48
Medlem
reptilekings avatar
Hur mycket skattepengar ska revisionister få kosta? Ska det verkligen behövas skickas ut en forskargrupp varje gång de hittar en mutter eller ventil de inte förstår?
Citera
2020-02-15, 08:41
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
De profetior jag gav dig talar enbart om det uopståndna Israel, inte att 1/3 ska offras som brännoffer. Men ska man läsa det som att 1/3 ska offras måste man först förstå hur profetian fungerar.

Det finns många fler, men då judar saknar NT tolkar de inte genom NT som kristna gör.

Messianska judar har både NT och Torah. Alla som tror att Jesus är Messias är per definition kristna

Ett annat stycke som är profetiskt om Israels uppståndelse är Sakarja kapitel 12. Parallellhänvisning till vilken tid profetian behandlar finns i Uppenbarelseboken 1:7 (versen är parallell till Sakarja 12:10).

Siffran 6 får han ju ut via numerologi. Många (inklusive jag själv) håller inte på med det.
Men versen i Levictus 25:10 behandlar när var jude under jubelåret återfår den arvslott Gud bestämt:
"... var och en av eder ska återfå sin arvsbesittning...", så jag har lätt att förstå varför du hänvisats till versen även om jag inte utläser 6:an (som alltså måste göras mednnumerologi).
Det finns MÅNGA kristna samfund som utläser 1/3, där emot.
Som du läser i Jesaja 60, så är det inte judarna som tar sig landet:
Främlingar ger dem landet, och först kommer Tarsis skepp (Europa).

OKi Men tack för de tipsen ändå. Ja tro mest på hur man tolkat texten, som man får som man vill.

Ja precis, men det är ingen som är överens med professorn Rabin Blech om det, det är endast han själv. De som förneka förintelsen , tro stenhårt på det. Att Rabi Blech har rätt alla andra rabbiner har fel, för de kan inte läsa styckena rätt.
Japp! jag vet, men som jag sade de säger de är judar. Beter sig som judar också, förutom de tro på jesus (messias) är kommen.

Men intressant saker du tar upp, men synd det är lite OT. Så jag håller här!!

Men helt klart är att den texten finns inte. Enligt Agge(förintelse förnekare) så skrev han följande: Profetian är hämtad från Torahn. Det finns en annan bok av den judiske religionsforskaren Ben Weintraub som heter "The Holocaust Dogma of Judaism". På hebreiska finns inga siffror utan bokstaven V eller Vau som betyder 6 saknas i texten där det står "ni skall återvända", vilket blir profetian "ni skall återvända fast 6 miljoner färre". Att vissa påstår att de inte hittar siffran 6 i de judiska skrifterna beror alltså på att de inte klarar att läsa och tolka texterna korrekt.

källa: (FB) Judarnas roll i WW2 - Häpnadsväckande fakta har läkt ut (Obs!)

Så de verka ej överens alls. Torah, Talmud. Så den siffran 6 dit lagd, men ska ändå utläsas som den finns där. Så alla rabbiner kan inte läsa sin skrift rätt! Så du och jag inte läsa hebreiska rätt. Vilket jag ej kan alls.

Så denna tråd skulle egentligen heta " vi slår hål på förnekare myter"
Citera
2020-02-15, 09:02
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Han och Germar verkar vara både läs och skrivkunniga. Det blir alltså längre och svårare texter när de motbevisas, men de motbevisas. Ball, Zundel, Leuchter, Luftl mfl verkar vara b-laget som ingen seriös forskare tar på allvar.

Precis! Mattagno har svårt förklara varför inte det finns ett enda papper om bränntider från Birkenua bland ca 88 000 dokumenter. Han visade upp ett dokument! Men den visade bara "inkörningstiden" , men för övrigt? Utlämnade Mattagno dem medvetet eller vad?

Zundell ångrade han betalde ett arvode på 30 000 $ till Leuchter. Leuchter utförde ett betalt uppdrag, därför måste få den linjen med han skulle bevisa att det ej förekom någon gasning. Resten vet du redan, att han klantade till sig.

Germar Rudolf må vara kunnig, men han bränt sig under fötterna rejält. Så illa, så David Irving drog tillbaka han som expertvittne, till hans rättegång.
Citera
2020-02-15, 09:22
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du skriver "Reinhard-lägren", då avser du Bełżec, Sobibór och Treblinka förmodar jag.
Auschwitz var inte ett av dessa läger.

Revisionisterna ändrar sig bara när de står upp till halsen i bevis de inte kan förneka. Weber m fl. är alltjämt oseriösa. Massmord genom gasning är vederlagt hur många gånger som helst, inte minst genom vittnesmål från lägerfångar, vakter m fl.

Precis! Reinhardlägerna är dessa 3 läger, operation Reinhard där bland annat dessa 3 läger ingick. Varav dess namn.

Mark Weber har ändrat sida, på grund revisionisterna kan ej besvara viktiga frågor.
Jadå!! Klart det är överbevisat med hur mycket som helst. Men när det läggs upp, så är det antingen förfalskningar, torterade personer m.m

Ändå står det i NSDAP partiprogram följande: 18. Vi kräver en skoningslös kamp mot de som genom sin verksamhet skadar allmänintresset. Gemena folkförbrytare, ockrare, profitörer etc måste bestraffas med döden, utan hänsyn till religion eller ras.
Så vad tyskarna gjorde vara följa denna paragraf, eftersom judarna var brottslingar så skulle de bestraffas med döden.
Citera
2020-02-15, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Så det var din enda poäng? Att du inte ”tycker” att revisionisterna i IHR är trovärdiga. Men det ”tyckandet” hade du nog inte behövt orera så mycket om. Det kunde jag lista ut omgående.

Förlåt, jag uttryckte mig kanske lite för avancerat, det är ju inte 'min poäng' som är viktig.
Jag provar igen ...

Poängen är att erkända historiker har fastställt att "revisionisterna i IHR" inte är trovärdiga för fem öre, och att de främst ägnar sig åt spridning av högerextrem propaganda samt att förneka Förintelsen, för vilken det finns obestridliga bevis på och vittnesmål från såväl överlevande fångar som förövare.

I 'klartext', för dig Detekarvisst, betyder det att revisionisternas IHR ljuger och för fram rena myter, som det redan slagits tilräckligt många hål på. Ridå ner!
Senast redigerad av GladaKalle 2020-02-15 kl. 10:16.
Citera
2020-02-15, 10:12
Medlem
Citat:
Hur mycket skattepengar ska revisionister få kosta? Ska det verkligen behövas skickas ut en forskargrupp varje gång de hittar en mutter eller ventil de inte förstår?

Suveränt
Citera
2020-02-16, 11:14
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Förlåt, jag uttryckte mig kanske lite för avancerat, det är ju inte 'min poäng' som är viktig.
Jag provar igen ...

Poängen är att erkända historiker har fastställt att "revisionisterna i IHR" inte är trovärdiga för fem öre, och att de främst ägnar sig åt spridning av högerextrem propaganda samt att förneka Förintelsen, för vilken det finns obestridliga bevis på och vittnesmål från såväl överlevande fångar som förövare.

I 'klartext', för dig Detekarvisst, betyder det att revisionisternas IHR ljuger och för fram rena myter, som det redan slagits tilräckligt många hål på. Ridå ner!

”Erkända historiker”. Det finns inget originellt med din argumentation alls. Underhållande att du inte kan se det. För din sida är ”erkänd historiker”=historiker som inte ifrågasätter den ortodoxa förintelseberättelsen. Men för din information är revisionism det som skänker vetenskaplighet till ämnet historia.
Citera
2020-02-16, 11:25
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ska det verkligen behövas skickas ut en forskargrupp varje gång de hittar en mutter eller ventil de inte förstår?

Problemet är att forskargrupperna åker i fängelse om de försöker bevisa något annat än det som skrevs 1950.

Flera kanaler i mitt TV-paket från Boxer sänder hitler-propaganda nästan dygnet runt.
Inte en enda kanal visar exempelvis de ryska koncentrationslägren

Varför denna särbehandling?
Citera
2020-02-16, 11:36
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
främst ägnar sig åt spridning av högerextrem propaganda samt att förneka förintelsen.

Vem myntade namnet "förintelsen"?
Hur kommer det sig att svenska 10-åringar vet vem Hitler är, men aldrig hört talas om Lenin eller Mao Zedong?

Ibland måste du tänka bortom horisonten, även om det känns jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in