Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
De profetior jag gav dig talar enbart om det uopståndna Israel, inte att 1/3 ska offras som brännoffer. Men ska man läsa det som att 1/3 ska offras måste man först förstå hur profetian fungerar.
Det finns många fler, men då judar saknar NT tolkar de inte genom NT som kristna gör.
Messianska judar har både NT och Torah. Alla som tror att Jesus är Messias är per definition kristna
Ett annat stycke som är profetiskt om Israels uppståndelse är Sakarja kapitel 12. Parallellhänvisning till vilken tid profetian behandlar finns i Uppenbarelseboken 1:7 (versen är parallell till Sakarja 12:10).
Siffran 6 får han ju ut via numerologi. Många (inklusive jag själv) håller inte på med det.
Men versen i Levictus 25:10 behandlar när var jude under jubelåret återfår den arvslott Gud bestämt:
"... var och en av eder ska återfå sin arvsbesittning...", så jag har lätt att förstå varför du hänvisats till versen även om jag inte utläser 6:an (som alltså måste göras mednnumerologi).
Det finns MÅNGA kristna samfund som utläser 1/3, där emot.
Som du läser i Jesaja 60, så är det inte judarna som tar sig landet:
Främlingar ger dem landet, och först kommer Tarsis skepp (Europa).
OKi Men tack för de tipsen ändå.

Ja tro mest på hur man tolkat texten, som man får som man vill.
Ja precis, men det är ingen som är överens med professorn Rabin Blech om det, det är endast han själv. De som förneka förintelsen , tro stenhårt på det. Att Rabi Blech har rätt alla andra rabbiner har fel, för de kan inte läsa styckena rätt.
Japp! jag vet, men som jag sade de säger de är judar. Beter sig som judar också, förutom de tro på jesus (messias) är kommen.
Men intressant saker du tar upp, men synd det är lite OT. Så jag håller här!!
Men helt klart är att den texten finns inte. Enligt Agge(förintelse förnekare) så skrev han följande:
Profetian är hämtad från Torahn. Det finns en annan bok av den judiske religionsforskaren Ben Weintraub som heter "The Holocaust Dogma of Judaism". På hebreiska finns inga siffror utan bokstaven V eller Vau som betyder 6 saknas i texten där det står "ni skall återvända", vilket blir profetian "ni skall återvända fast 6 miljoner färre". Att vissa påstår att de inte hittar siffran 6 i de judiska skrifterna beror alltså på att de inte klarar att läsa och tolka texterna korrekt.
källa:
(FB) Judarnas roll i WW2 - Häpnadsväckande fakta har läkt ut (Obs!)
Så de verka ej överens alls. Torah, Talmud. Så den siffran 6 dit lagd, men ska ändå utläsas som den finns där. Så alla rabbiner kan inte läsa sin skrift rätt!

Så du och jag inte läsa hebreiska rätt.

Vilket jag ej kan alls.
Så denna tråd skulle egentligen heta " vi slår hål på förnekare myter"