2020-02-16, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Citat.. Medmänsklighet att det viktigaste ordet i dagens Sverige... slut citat.
Vet inte vad du menar. SAS är ett möglit bolag. Fulla av godzillas i kabin. Gamla plan och dyra som fan. Det bara EU politiker från Sverige som drar in 50.000 i månaden för SAS tillåter dem att boka om till lowclass cabin. Samtliga politiker som reser cashar in på SAS. SAS en liten EU hora

Menar att många svenskar bryr sig om att vara medmänskliga och goda. Det hänger ihop med och möjliggör svenskens förespråkande av massinvandring och multikulti. Sas reklamfilm är en förlängning av det.
Citera
2020-02-16, 03:39
Medlem
AbsolutGregers avatar
Verkligt störande med den här typen av definition av kultur. Den är skenbart logisk för det trötta örat, men är bedräglig och jag tror att de flesta normalt funtade människor som stött på den intuitivt känner motvilja och faller hårt vid närmre analys. Den är helt enkelt orimlig. Det är en strategi i postmodern anda som menar att bryta ner verkligheten till formlösa obegripligheter för att göra plats åt sina ena dunkla motiv.

Hur någon kunde tycka att det skulle vara en god ide att tjäna pengar på är verkligen bortom min förståelse. Men det finns å andra sidan väldigt mycket politisk smörja i reklamvärlden. Man undrar ju ibland om det inte är så att det finns ett visst tryck eller rentav tvång från vissa håll att få såna här ideer genomförda.
Citera
2020-02-16, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Menar att många svenskar bryr sig om att vara medmänskliga och goda. Det hänger ihop med och möjliggör svenskens förespråkande av massinvandring och multikulti. Sas reklamfilm är en förlängning av det.

Svenskar vet inte vad samhörighet innebär. Det är därför vi ger bort vårt land till muslimer. Bara för att socialdemokrater och Annie Lööf vill bli rika.
Citera
2020-02-16, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det där är skitsnack, Gillette t ex tog ordentligt med stryk ekonomiskt efter sin MeToo-kampanj som sannerligen väckte uppmärksamhet.

Om det är något "människor i branschen" vet så är det att inte blanda in politik eller religion i reklamen. SAS valde ändå att göra det, det kommer straffa sig.

Även Audi backade med sin reklam som Kakan Hermansson skulle ha deltagit i, för att inte förlora kunder och pengar. Så nej all reklam är inte förtjänst.
Citera
2020-02-16, 04:18
Medlem
Ok jag har sett reklamfilmen. Vad är det ni gnäller över? att köttbullar härstammar från Turkiet?
De första svenskarna var från Turkiet och Ukraina.
Jag tycker dock reklamfilmen var kass, visar ju massa jävla gnäll.
Hade jag funderat på att resa till Sverige och sett den här reklamfilmen hade jag åkt ngn annanstans. Den ger ju en bild av Sverige som ett tråkigt land, jag har bott utomlands av och till, o Sverigeryktet är är mediokert, torrt och tråkigt. Om jag säger Ulf Lundell och Lars Vinterdäck. I rest my case mofo.
Så ni som är så jävla rädda för allt nytt och olika kulturer gå därhemma o gnäll att andra tar över landet, era rädda inskränkta jävla fittor.
Mjölka korna och runka hästarna istället.
Citera
2020-02-16, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag tror du blandar ihop detta med något annat och möjligtvis beror det på din relativa oerfarenhet av livet och att dagens skola är sämre än gårdagens.
Reklam är inte till för att lyfta fram goda och dåliga egenskaper. Tycker du att bilreklam ska innehålla hur många som dör av avgaser varje dag i världen eller? Du är helt ute och cyklar i ditt påstående.

Reklamen försöker inte kränka. Den visar bara fakta för vissa missuppfattningar. Bara en Sverigedemokrat kan känna sig kränkt av fakta och den här reklamen.

Nu måste jag fråga om de som klagat på SAS reklamen i Danmark och Norge också är lättkränkta Sverigedemokrater eller vad menar du? För du vet väl att Skandinavien är fler än ett land...
Citera
2020-02-16, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Även Audi backade med sin reklam som Kakan Hermansson skulle ha deltagit i, för att inte förlora kunder och pengar. Så nej all reklam är inte förtjänst.

Pepsi kan också läggas till den listan efter sin reklam med Kylie Jenner.
Citera
2020-02-16, 04:41
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Vet inte hur jag ska tolka dig. I vilket fall är gemene svensk nöjd med dagens Sverige, reklamfilmen återspeglar den allmänna synen vilket är bra. Folk vill ha mångkultur och nu får de mångkultur.

Problemet är att svenskar inte alls vill ha mångkultur utan det drivits igenom av politikerna. Vårt system är ju inte särskilt demokratiskt tyvärr, och enligt historiska demoskop-undersökningar har svenskarna aldrig velat ha ökad invandring. Fick vi folkomrösta igenom det eller att skriva in "mångkultur" i grundlagen? Självklart inte... Det har kuppats igenom av eliten som utnyttjar ett system där folket inte har ett skit att säga till om.
Citera
2020-02-16, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
SAS-filmen innebär väl också att det inte finns någon samisk kultur? Det är bara kopierat från Ananjinokulturen. Undrar om samerna fattat det?

Oh ja, allt vi gör är kopierat. Renen är egentligen en förklädd kamel och våra kåtor är tipis made in China. Jojken är en kopia av kumbaja och kolten är en modifierad burka. 👍
Citera
2020-02-16, 04:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
SAS har anlitat en mångfaldsbyrå.
Byrån gjorde en wokereklam.
Reklamen gick inte hem hos folket.
Aftonbladet skriker om ryska bots.
Snöflingorna i vänstern är kränkta över att vanligt folk inte köper självhatet.
SAS går ekonomiskt minus på den misslyckade reklamen.

Snart kommer dock nästa wokereklam från ett annat bolag och vi ser precis samma cykel igen.

Förr gjorde man reklamfilmer för att folk skulle lockas att köpa grejjer. Nu gör man reklamfilmer för politiska motiv. Misstänker att Soros non-governmetorganizations ligger bakom detta.
Citera
2020-02-16, 05:22
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Ok jag har sett reklamfilmen. Vad är det ni gnäller över? att köttbullar härstammar från Turkiet?
Hade jag funderat på att resa till Sverige och sett den här reklamfilmen hade jag åkt ngn annanstans. Den ger ju en bild av Sverige som ett tråkigt land, jag har bott utomlands av och till, o Sverigeryktet är är mediokert, torrt och tråkigt. Om jag säger Ulf Lundell och Lars Vinterdäck. I rest my case mofo.
Så ni som är så jävla rädda för allt nytt och olika kulturer gå därhemma o gnäll att andra tar över landet, era rädda inskränkta jävla fittor.
Turkiet fanns inte före 1923.
Citera
2020-02-16, 05:46
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK

Ja där ser du ju?!?

Har min herre möjligen multipla personligheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in