2020-02-16, 00:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
En bra tjänst är det som avgör. Inte reklamen isig.
Om man kan leverera det kunderna vill ha, så väljer man det.

Du bekräftar med andra ord det jag skrev.
Citera
2020-02-16, 00:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Så var det kanske 1979 i det gamla bolshevik-Sverige. Det är nya tider nu!
Som sagt, googla lite på exemplet knivbrev som jag gav, lite mindre och lite mer överskådligt företag att kolla upp, de levererar en produkt som är medioker, de har en VD som är skogstokig och otrevlig, ändå går företaget bra.

För SAS så är det ju inte en "produkt" man köper. Det är en tjänst. Lite skillnad där. Dessutom, åter igen, det handlar om att lyfta ordet från anonymiteten, det är inte så oerhört viktigt vad som skrivs, men ATT det skrivs är viktigt. Folk i allmänhet bryr sig inte så mcket heller, bara priset på resan är okej. (Ja, jag är HELT säker på att Ryan Air eller motsvarande skulle kunna fortsätta som vanligt eller än mer bättre om dess VD exempelvis stod och heilade nånstans, all reklam är reklam numera).

Jag förstår inte vad du vill ha sagt.
För dig verkar det vara viktigare att göra en reklam som är som en film, något som provocerar, etc, än att få sålt tjänsten/produkten.
Om reklamen gör så att folk väljer deras tjänst/produkt, är det en bra reklam. Annars inte. Svårare än så är det inte.
Citera
2020-02-16, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SeferRaziel
Har gett mer vad?.....Norge/invandring.....

Vad babblar du om?

Ingen kommer ge en Svensk något.....för vi behöver ingens hjälp. Du å andra sidan behöver hjälp på alla sätt.
Kan du förklara närmare vad för hjälp jag behöver? Nej, förresten det är ju ot så skit i det.

Sverige får minst lika mycket inkomster från invandringen som Norge får för sin olja. Det är oerhört lönsamt med invandring. Naturligtvis blir det besvärligt om det kommer för många på en gång men det är ett övergående problem.
Citera
2020-02-16, 00:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Du bekräftar med andra ord det jag skrev.
Ja så om SAS kan leverera mig en bättre tjänst än andra bolag vid tillfälle så väljer jag dom.
Det är bara en taxi med vingar.
Citera
2020-02-16, 00:19
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ja så om SAS kan leverera mig en bättre tjänst än andra bolag vid tillfälle så väljer jag dom.
Det är bara en taxi med vingar.

Absolut. Och billigare. Men ändå med kvalité.
Men det är inte vad tråden handlar om.
Citera
2020-02-16, 00:23
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Kan du förklara närmare vad för hjälp jag behöver? Nej, förresten det är ju ot så skit i det.

Sverige får minst lika mycket inkomster från invandringen som Norge får för sin olja. Det är oerhört lönsamt med invandring. Naturligtvis blir det besvärligt om det kommer för många på en gång men det är ett övergående problem.

Sverige placerar invandrare i stora högar utanför samspelet så din världsbild är mycket felaktig och falsk. Hört talats om utanförskap? Brooklyn, Rosengård, Rinkeby, Gottsunda... Det är konceptet för kaos. Spanien tjänar på invandringen för att de lever tillsammans med spanjorerna vilket är grundläggande för ett fungerande samhälle: utan samhörighet och gemenskap faller människan. Det är där skon klämmer din jävla mytoman.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-02-16 kl. 00:28.
Citera
2020-02-16, 00:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Absolut. Och billigare. Men ändå med kvalité.
Men det är inte vad tråden handlar om.
Vad blir sammanfattningen.?
SAS har gjort en reklamfilm.
Nationalistiska reklamfilmsfantaster går bananas.
Släng ut tv:n är mitt tips.
Nästa vecka kommer Lamotte släppa ett scoop om att varmkorven håller på att försvinna i landsbygden, då får ni en ny shitstorm att runka till.
Det här blåser över.
Citera
2020-02-16, 00:49
Medlem
Citat:
Vad blir sammanfattningen.?
SAS har gjort en reklamfilm.
Nationalistiska reklamfilmsfantaster går bananas.
Släng ut tv:n är mitt tips.
Nästa vecka kommer Lamotte släppa ett scoop om att varmkorven håller på att försvinna i landsbygden, då får ni en ny shitstorm att runka till.
Det här blåser över.

Wow. Här var det inte tal från någon bonnlurk (men en intellektuell kille som refererar till Bergman). Skulle inte förvåna mig om du till och med bor i en riktig storstad (alltså Skövde och större).
OK, du har fått mig att förstå att jag bara är en obegåvad lantis. Jag tar genast tillbaka min irritation över SAS reklamfilm och väntar istället på Lamotte medan jag runkar i min ensamhet. Fan vilken människokännare du är. Tack för din nedlåtande kommentar. Den behövde jag!
Citera
2020-02-16, 00:51
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax

Okey att SAS är ute och svävar i det blå. Men var får du denna idioti ifrån?
Citera
2020-02-16, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Men var får du denna idioti ifrån?

Sjukaste påståendet på länge Något en SAS-anställd skulle häva ur sig.
Citera
2020-02-16, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Låt mej gissa..du är invandrare ? Du hatar det svenska ?

FEL på båda punkterna
Citat:
Tror stenhårt på det mångkulturella och ser inga problem med att vi blandar allt i en enda stor "lycklig" tombola ?
Egentligen inte, vi är alla människor och var man fötts är en slump.

Citat:
Det vi svenskar byggt upp under lång tid är numera ett dukat bord där man tar för sej utan att återgälda på ett eller annat sätt ?.
Vad har du byggt upp? Alla bidrar med något.

Citat:
Fortsätt du och "chilla" i din mångkulturella bubbla..den kommer spricka snart..
Inte alls. Ni småsinta lättkränkta inskränkta nationalister är i klar minoritet.
Citera
2020-02-16, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
FEL på båda punkterna
Egentligen inte, vi är alla människor och var man fötts är en slump.
Att man föds och var är inte en slump utan är allt som oftast ett val som sker av två individer, om det nu inte sker under tvång, men någon slump är det då rakt inte.
Citat:
Vad har du byggt upp? Alla bidrar med något.

Inte alls. Ni småsinta lättkränkta inskränkta nationalister är i klar minoritet.
Jag tror inte heller att lättkränkta nationalister är i majoritet. Av reaktionerna att döma är det snarare en större del helt vanliga människor som har ledsnat på förminskandet av den inhemska kulturen. Att smeta tillmälen och okvädningsord på dessa stjälper nog mer än det hjälper.
Senast redigerad av pf10 2020-02-16 kl. 01:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in