2020-02-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Vet inte vem citatet kommer från? Självklart kan vi förutse förmörkelser, det har vi kunnat o tusentals år, oavsett platt eller rund jord.

Visa oss gärna en tabell över hur ni plattjordare förutser solförmörkelser tack
Citera
2020-02-15, 23:13
Medlem
Citat:
Vet inte vem citatet kommer från? Självklart kan vi förutse förmörkelser, det har vi kunnat o tusentals år, oavsett platt eller rund jord.

Missade du det jag skrev innan?
Blev det för mycket för dig när jag faktiskt visste vem "Mullen" var eller?

Kan du acceptera att jorden snurrar nu? Det tror även dina "ledare"
Citera
2020-02-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Missade du det jag skrev innan?
Blev det för mycket för dig när jag faktiskt visste vem "Mullen" var eller?

Kan du acceptera att jorden snurrar nu? Det tror även dina "ledare"

Det är Mullin du citerade? Eller någon som sagt något om Mullin? Ska jag förstå bara för att vi nämnt hans namn innan? Har du tänkt på att alla idioter i världen tror jorden är rund? Alltså att de absolut dummaste individerna du kan tänka dig världen över, tror att jorden är rund?

Sure, jorden kanske snurrar. Eller är det någonting över oss som snurrar? Vad vet jag. Att mäta en förändring i gradtal på något instrument gör inte jorden till en sfär.

Läste att han sagt detta, Bob alltså...
"We obviously were not willing to accept that, and so we started looking for ways to disprove it was actually registering the motion of the Earth."

Vilket otroligt dumt uttalande, då det går emot allt vad FE handlar om (för mig i alla fall). Självklart ska man kunna acceptera något som faktiskt visar en ofrånkomlig sanning, att något rör sig. Det man inte ska acceptera, är när antaganden så som "saker försvinner vid horisonten, det beror på att där bakom finns en kurva." presenteras som ofrånkomlig sanning. Det är helt sjukt hur ni som är så intellektuellt begåvade inte ser den problematiken.

Alla som säger sig vetanågot om Flat Earth, har fel. Det är ingen som vet om jorden är platt, precis som att det är ingen som vet att den är rund(även om ni påstår någonting annat).

👍
Citera
2020-02-15, 23:44
Medlem
Citat:
Det man inte ska acceptera, är när antaganden så som "saker försvinner vid horisonten, det beror på att där bakom finns en kurva." presenteras som ofrånkomlig sanning. Det är helt sjukt hur ni som är så intellektuellt begåvade inte ser den problematiken.

Alla som säger sig vetanågot om Flat Earth, har fel. Det är ingen som vet om jorden är platt, precis som att det är ingen som vet att den är rund(även om ni påstår någonting annat).

👍

Och där började du återigen upprepa dig! Du är sinnesjuk!
Att du inte kan förstå bevisen som har presenteras för dig så ligger faktiskt problemet bara hos dig!
Ha det bra, lycka till i livet
Citera
2020-02-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Och där började du återigen upprepa dig! Du är sinnesjuk!
Att du inte kan förstå bevisen som har presenteras för dig så ligger faktiskt problemet bara hos dig!
Ha det bra, lycka till i livet

Eftersom ni inte förstår, så krävs upprepning. Ledsen, men så funkar det när en intellektuellt låst människa ska förstå någonting som går bortom hens komfortzon. Det krävs övning, och en hel del självinsikt.
Citera
2020-02-16, 00:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Låt oss hålla oss på höjder dit både du och jag kan bege oss.
Varför då? Andra kan ju nå högre höjder.

Citat:
Okej, kurvan syns tydligt över 4 mil... Men den försvinner när man ser bron högre uppifrån? Försvinner helt.
Nej, den blir svårare att se eftersom den syns rakt uppifrån eller är för långt bort om den är vid horisonten på 10 mils höjd.
Det samma gäller den krokiga brädan, den blir inte rak av att man betraktar den från ett håll där krokigheten är svårare att se.
Citera
2020-02-16, 00:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Och detta baserar du på... Vilket experiment?
Detta baserar jag på hur perspektiv fungerad och det jag ser på bilder och filmer. Hittills har jag inte sett en plan yta dölja delar av ett objekt. Förutom när plattjordingar filmar att mynt på ett bord med kameran lägre än bordsskivan.
Citera
2020-02-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Detta baserar jag på hur perspektiv fungerad och det jag ser på bilder och filmer. Hittills har jag inte sett en plan yta dölja delar av ett objekt. Förutom när plattjordingar filmar att mynt på ett bord med kameran lägre än bordsskivan.

Om jorden är platt, så är det ju precis vad du bevittnar varje gång du ser en båt försvinna?

Du förstår väl att du måste testa något skalenligt och under samma miljöförhållanden, och inte jämföra ett mynt på ett matbord med en båt över en vidsträckt vattenmassa?
Citera
2020-02-16, 00:32
Medlem
Citat:
Varför då? Andra kan ju nå högre höjder.

Nej, den blir svårare att se eftersom den syns rakt uppifrån eller är för långt bort om den är vid horisonten på 10 mils höjd.
Det samma gäller den krokiga brädan, den blir inte rak av att man betraktar den från ett håll där krokigheten är svårare att se.

Ledsen Conny, men du kan inte säga att den 'blir svårare att se' och förvänta dig att jag ska godta den förklaringen, när vi båda två vet att den inte går att se. När du säger så, framstår du som någon som sysslar med rätt allvarlig pseudovetenskap.

Nej tack.
Citera
2020-02-16, 00:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Om jorden är platt, så är det ju precis vad du bevittnar varje gång du ser en båt försvinna?
Nej. Då skulle hela båten se mindre ut. Nedre delen kan inte döljas av en plan yta.

Citat:
Du förstår väl att du måste testa något skalenligt och under samma miljöförhållanden, och inte jämföra ett mynt på ett matbord med en båt över en vidsträckt vattenmassa?
Varför då? Det är ju ingen skillnad, förutom refraktionen, som är väl känd.
Citera
2020-02-16, 00:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ledsen Conny, men du kan inte säga att den 'blir svårare att se' och förvänta dig att jag ska godta den förklaringen, när vi båda två vet att den inte går att se. När du säger så, framstår du som någon som sysslar med rätt allvarlig pseudovetenskap.

Nej tack.
Menar du att det inte är svårare att se om en bräda är krokig beroende på vilket håll och avstånd som betraktaren är?
Citera
2020-02-16, 00:37
Medlem
Citat:
Menar du att det inte är svårare att se om en bräda är krokig beroende på vilket håll och avstånd som betraktaren är?

Nej, jag menar att din förklaring är pinsamt otillräcklig för att kunna bekräfta att en kurva finns där ingen syns till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in