Citat:
Ursprungligen postat av
Jugosloven
Missade du det jag skrev innan?
Blev det för mycket för dig när jag faktiskt visste vem "Mullen" var eller?
Kan du acceptera att jorden snurrar nu? Det tror även dina "ledare"

Det är Mullin du citerade? Eller någon som sagt något om Mullin? Ska jag förstå bara för att vi nämnt hans namn innan? Har du tänkt på att alla idioter i världen tror jorden är rund? Alltså att de absolut dummaste individerna du kan tänka dig världen över, tror att jorden är rund?
Sure, jorden kanske snurrar. Eller är det någonting över oss som snurrar? Vad vet jag. Att mäta en förändring i gradtal på något instrument gör inte jorden till en sfär.
Läste att han sagt detta, Bob alltså...
"We obviously were not willing to accept that, and so we started looking for ways to disprove it was actually registering the motion of the Earth."
Vilket otroligt dumt uttalande, då det går emot allt vad FE handlar om (för mig i alla fall). Självklart ska man kunna acceptera något som faktiskt visar en ofrånkomlig sanning, att något rör sig. Det man inte ska acceptera, är när antaganden så som "saker försvinner vid horisonten, det beror på att där bakom finns en kurva." presenteras som ofrånkomlig sanning. Det är helt
sjukt hur ni som är så intellektuellt begåvade inte ser den problematiken.
Alla som säger sig
vetanågot om Flat Earth, har fel. Det är ingen som vet om jorden är platt, precis som att det är ingen som vet att den är rund(även om ni påstår någonting annat).
👍