2020-02-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Sorry, blir lätt så när man som ensam budbärare beger sig in i ett getingbo av arga sektmedlemmar.

Mer du som beter dig som en sektmedlem!
Att folk blir irreterade på dig är inte så konstigt då du ständigt har upprepat dig i 1000 inlägg nu.
Förstår du själv att det inte blir tröttsamt?

Ex:
Du tror att 1+1 är lika med 3.
Oavsett hur mycket och hur många gånger man försöker förklara för dig att det inte är så, så vägrar du ta emot rena faktan!

Att vi lever i värld där en hemlig elit, åtminstone några utvalda styr och ställer över oss i denna värld är INGET NYTT! Men dom har inte lurat i oss att jorden är rund. Finns ingen som helst logik för det.
Mer än hälften av jordens befolkning är troende, skulle det inte bara göra oss glada då ifall NASA och USA sa till oss att jorden var platt? För USA som land tror på Gud. Kollar dollar sedeln bara!
In God We Trust!

Vad säger Bibeln enligt dig och många andra tokstollar, att jorden är platt.
Win win.

Dock återigen, så står det aldrig i Bibeln är platt, bara ni tokstollar som inte kan tyda text ordentligt! Vilket du bevisar ständigt i denna diskussion!

"Fantasi fantasi"

Du kan se med blotta ögat kurvaturen t.ex.

Antingen trollar du eller så är du ofantligt korkad
Citera
2020-02-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Mer du som beter dig som en sektmedlem!
Att folk blir irreterade på dig är inte så konstigt då du ständigt har upprepat dig i 1000 inlägg nu.
Förstår du själv att det inte blir tröttsamt?

Ex:
Du tror att 1+1 är lika med 3.
Oavsett hur mycket och hur många gånger man försöker förklara för dig att det inte är så, så vägrar du ta emot rena faktan!

Att vi lever i värld där en hemlig elit, åtminstone några utvalda styr och ställer över oss i denna värld är INGET NYTT! Men dom har inte lurat i oss att jorden är rund. Finns ingen som helst logik för det.
Mer än hälften av jordens befolkning är troende, skulle det inte bara göra oss glada då ifall NASA och USA sa till oss att jorden var platt? För USA som land tror på Gud. Kollar dollar sedeln bara!
In God We Trust!

Vad säger Bibeln enligt dig och många andra tokstollar, att jorden är platt.
Win win.

Dock återigen, så står det aldrig i Bibeln är platt, bara ni tokstollar som inte kan tyda text ordentligt! Vilket du bevisar ständigt i denna diskussion!

"Fantasi fantasi"

Du kan se med blotta ögat kurvaturen t.ex.

Antingen trollar du eller så är du ofantligt korkad

Du är oerhört söt när du försöker tillskriva min tro på en platt jord till religion. Det är ni, med era osynliga kurvor, era fantastiska antaganden, era "bildbevis", er oförmåga att erkänna att vi alla upplever någonting annat än en rund snurrandes jord.

Det är ni som får mig att tro jorden är platt, med er tro till en rund. En tro ni inte ser själva. Omedvetet religiösa. Sjukt egentligen, men vad ska jag göra som observatör? Hålla käften och låta er slänga runt antaganden som bevis? Nä, det kommer jag inte göra. Ledsen. Lär väl krävas 1000 inlägg till innan ni "fattar", och så får det bli!
Citera
2020-02-15, 21:46
Medlem
Citat:
Du är oerhört söt när du försöker tillskriva min tro på en platt jord till religion. Det är ni, med era osynliga kurvor, era fantastiska antaganden, era "bildbevis", er oförmåga att erkänna att vi alla upplever någonting annat än en rund snurrandes jord.

Det är ni som får mig att tro jorden är platt, med er tro till en rund. En tro ni inte ser själva. Omedvetet religiösa. Sjukt egentligen, men vad ska jag göra som observatör? Hålla käften och låta er slänga runt antaganden som bevis? Nä, det kommer jag inte göra. Ledsen. Lär väl krävas 1000 inlägg till innan ni "fattar", och så får det bli!

Haha shit vilket jävla svammel.
Att jorden snurrar, har även Flat Earth Community lärt sig och accepterar nu att den gör. Så den "myten" kan du släppa lilla gosse

https://www.youtube.com/watch?v=6pf44njV8g0
Varsågod, en av de ledande plattjordare motbevisar sig själv, JORDEN SNURRAR!
Senast redigerad av Jugosloven 2020-02-15 kl. 21:52.
Citera
2020-02-15, 21:52
Medlem
Citat:
Haha shit vilket jävla svammel.
Att jorden snurrar, har även Flat Earth Community lärt och accepterar att den gör. Så den "myten" kan du släppa lilla gosse

https://www.youtube.com/watch?v=6pf44njV8g0
Varsågod, en av de ledande plattjordare motbevisar sig själv

"Ledande" plattjordare? Haha, vaaa? Har vi som tror jorden är platt ledare?! Det var mer än vad jag visste.

Men okej, om vi skulle ha en ledare... Då skulle jag röstat fram Brian Mullen. Honom lär du inte hitta i någon Netflix-dokumentär, dock, så det kanske blir lite för bökigt för dig att leta upp.
Citera
2020-02-15, 22:00
Medlem
Citat:
"Ledande" plattjordare? Haha, vaaa? Har vi som tror jorden är platt ledare?! Det var mer än vad jag visste.

Men okej, om vi skulle ha en ledare... Då skulle jag röstat fram Brian Mullen. Honom lär du inte hitta i någon Netflix-dokumentär, dock, så det kanske blir lite för bökigt för dig att leta upp.

Ja, med ledande så menade jag en av de mer populära, kända förespråkare, Mark Sargent är en annan "ledande"
Spela inte mer dum än vad du är.

Såg du klippet?
Inget du vill kommentera?!

Trodde väl det, bara en massa jävla skitsnack från din sida!
Synd om dig grabben!

PS. Mullin heter han, inte Mullen...kom igen nu för fan!
Vet mycket väl vem han är.
Jag har kollat på mycket av hans videos, så som Mark och andra.
Jag tycker hela fenomenet av detta är fascinerande.
Också väldigt fascinerande hur faktarrsitent ni alla verkar vara
Senast redigerad av Jugosloven 2020-02-15 kl. 22:04.
Citera
2020-02-15, 22:09
Medlem
"science-illiterate one who claims that Flat Earth model can predict eclipses while providing zero evidence of such predictions."

Hur förklarar du detta Dendummasillen?
Nej just, det kan du ju inte. Undrar varför vi kan på en rund jord kan göra det då..I wonder why.

Puss o kram på dig, krya på dig!
Citera
2020-02-15, 22:14
Medlem
Citat:
Du är fan helt otrolig!

Hur förklarar du alla människor som faktiskt har rest jorden runt, med en enkel färd riktning! Varför återkommer man till samma plats som man startade?
Kan du snälla svara på det?
Eller är dessa människor också fejk, lögnare?
Din dumma sill kan du förklara den frågan som vi frågat dig men du undviker ju hela tiden.
Det är du dumma sillen som ska komma bevis som du inte uppgett på 1000 inlägg
Citera
2020-02-15, 22:23
Medlem
Citat:
Fantasin är att dessa observationer endast kan förklaras med en rund jord.

Jag gav 3 enkla exempel på observationer på varför mina sinnen talar om för mig att jorden inte är platt och ditt uttömmande svar är att det är en "fantasi". Skärp dig och lyft din argumentation en smula.

Jag kan t.ex observera polstjärnans position över horisonten och därför säger mina sinnen mig att jorden inte är platt.

Citat:
Är den inte rund, ja då är den nog platt. Så som våra sinnen skvallrar om.

Vad vi kan slå fast är att dina sinnen skvallrar om att jorden är platt och att mina sinnen skvallrar om att jorden inte är platt. Väldigt enkelt och odiskutabelt, hur gärna du än vill det så kan du inte ta ifrån mig vad mina sinnen säger mig: finns inte en chans att jorden är platt.

Och en intressant vinkling till det här med vad våra sinnen viskar till oss är att i stället förhålla oss till objektiv fakta i stället för subjektiva åsikter. Och då råder det ingen som helst tvekan om jordens form, evidensen är odiskutabla.
Citera
2020-02-15, 22:24
Medlem
withnonames avatar
Citat:

Jag erkänner att jag upplever jorden som platt och horisonten är ganska värdelös med tanke på hur vädret förändrar siktförhållandena (mer extremt än vad jag nånsin trott) och det där blir bara nån slags skyttegravsdebatt. Hursomhelst så kan jag ju inte begripa hur du kan tro att jorden är platt när du börjar kolla in mer avancerad geometri,sol och måne samt stjärnor. Vad håller dom två i omlopp osv...
Den platta jorden kan man göra enstaka "case" för men slår man samman dessa till att fungera som helhetsmodell så är det bara den Heliocentriska modellen som fungerar och svarar på alla frågor.
Hoppa över den där horisonten och kurvan ett tag du verkar ha snöat in dig för hårt på det där.
Senast redigerad av withnoname 2020-02-15 kl. 22:27.
Citera
2020-02-15, 22:25
Medlem
Citat:
"science-illiterate one who claims that Flat Earth model can predict eclipses while providing zero evidence of such predictions."

Hur förklarar du detta Dendummasillen?
Nej just, det kan du ju inte. Undrar varför vi kan på en rund jord kan göra det då..I wonder why.

Puss o kram på dig, krya på dig!

Vet inte vem citatet kommer från? Självklart kan vi förutse förmörkelser, det har vi kunnat o tusentals år, oavsett platt eller rund jord.
Citera
2020-02-15, 22:31
Medlem
Kan du svara på frågan dumma sillen som jag ställde nyss om dem som seglat runt
Citera
2020-02-15, 22:53
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Vet inte vem citatet kommer från? Självklart kan vi förutse förmörkelser, det har vi kunnat o tusentals år, oavsett platt eller rund jord.

Kan du leta upp beräkningsmodellen för förmörkelser på en platt jord? Någon måste ju sitta på formlerna.

Se om du hittar något om Leoniderna när du ändå är igång. Det är ett intressant fenomen som kräver en förklaring eftersom många påstår att vi har en kupa alternativt att rymden inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in