2020-02-15, 17:35
Medlem
Innerfittefetts avatar
SAS är nog det bolag med sämst service och en Besättning som enbart består av gamla kärringar och bögar.
Anledningen beror garanterat på Skandinaviska arbetslagar...
Citera
2020-02-15, 17:36
Medlem
stone_sleepers avatar
Har öppnat en reklambyrå, min första kund är ett japansk företag och här är presentationen som jag förberett till dem:

Voice over: Det finns inget japanskt. Niente! Sushi sägs vara en japansk maträtt men fisk kommer inte Japan utan man äter fisk över hela världen.
<bilder på folk i Afrika som äter rå fisk>

Och hur kan samurajer vara gamla japanska krigare när det var inte japaner som uppfann svärdet?
<bilder på gamla romerska krigare med svärd i handen>

Är anime japansk då? Nada, inte ens det är japanskt. Människor har ritat olika figurer på klippor sen vi bodde i grottan.
<bilder på gamla grottmålningar>

Tror ni det kommer gå bra?
Citera
2020-02-15, 17:37
Medlem
Jag måste förklara för hotellet att de måste byta namn på sin vecka till kanske turk/tysk/asiatisk vecka?

https://ibb.co/8r9Hmh6
Citera
2020-02-15, 17:39
Medlem
Innerfittefetts avatar
Det vore ju kul med en kommentar från Janne Carlsson?
Citera
2020-02-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Någon på SAS sitter med muspilen på deleteknappen och har sitt livs beslutsångest

Visst äger staten ca 15 procent av SAS. De Svenska kvnnorna som väljer burka, slöja mm sitter i den Svenska feministiska regeringen som talar om för vad fittan stefan ska säga har nog lagt in ett feministiskt veto. Bono
Citera
2020-02-15, 17:40
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Jo så är det säkert! Idioter som i ett helt privat AB skulle fått sparken.
Här sitter det statliga aktieägare som tror på PK Stefan Löfven och får vara kvar tills allt kraschar..

Deras problem är att de har hamnat i en "lose-lose"-situation. Om de tar ned den helt och hållet anses de svaga som ger efter för trycket. Särskilt efter deras påståenden om högerextrema påtryckningar. Nu när de låter den ligga kvar är det säkert flera som kommer välja andra flygbolag om det går.

Det som vore intressant att se är ifall de faktiskt lyckas vinna kunder på detta och i sådana fall huruvida de är fler än de som försvinner.
Citera
2020-02-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Visst äger staten ca 15 procent av SAS. De Svenska kvnnorna som väljer burka, slöja mm sitter i den Svenska feministiska regeringen som talar om för vad fittan stefan ska säga har nog lagt in ett feministiskt veto. Bono

Sant och sant.
Citera
2020-02-15, 17:41
Medlem
Enydrions avatar
Jag har tidigare ställt mig på flygbolagets sida när personalen strejkat, men i fortsättningen kommer jag att i stället ropa uppmuntrande uppmaningar till när de strejkar SAS till döds...

Grattis SAS hoppas verkligen det var ert utplånande ni ville att folket skulle önska...
Citera
2020-02-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Har öppnat en reklambyrå, min första kund är ett japansk företag och här är presentationen som jag förberett till dem:

Voice over: Det finns inget japanskt. Niente! Sushi sägs vara en japansk maträtt men fisk kommer inte Japan utan man äter fisk över hela världen.
<bilder på folk i Afrika som äter rå fisk>

Och hur kan samurajer vara gamla japanska krigare när det var inte japaner som uppfann svärdet?
<bilder på gamla romerska krigare med svärd i handen>

Är anime japansk då? Nada, inte ens det är japanskt. Människor har ritat olika figurer på klippor sen vi bodde i grottan.
<bilder på gamla grottmålningar>

Tror ni det kommer gå bra?

Det där skulle naturligtvis aldrig gå hem i Japan, de är sunt etnocentriska och kommer inte kuvas av subversiva globalister så lätt. Det finns redan försök till det dock, utländska finansiärer har startat AFA-filialer i Japan. Men det blir lite genomskinligt när de springer omkring med skyltar skrivna på engelska.
Citera
2020-02-15, 17:44
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just flygbranschen är extra känslig för bojkotter. SAS har inget direkt unikt att erbjuda, på de flesta distanser kan man välja mellan flera olika bolag. När jag flyger i jobbet så kommer resebyrån med 2-3 alternativ där man själv kan välja. Jag kommer inte att välja SAS. Dom är dessutom oftast något dyrare, så det har varit lite av en stödåtgärd att välja SAS, vilket upphör nu
Så tänkte jag också tidigare. Man vill ju gärna vara lite ”lokalpatriot” men det gäller ju inte SAS längre!
Jag är fullständigt övertygat om att detta kan vara dödsstöten för SAS..
Citera
2020-02-15, 17:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
De skulle ju kunna höra en ny reklamfilm som istället hyllar Skandinavien men det kommer väl inte hända,

Ja, tänk om de skulle göra det! Och samtidigt säga "vi hade fel!". Det är inte farligt att ha fel, bara man visar ödmjukhet och ber om ursäkt efteråt. Det kan t.om. leda till mera sympati än man hade innan.

Jag skulle gärna göra filmen åt dem! Jag skulle ta varje scen och vända på den. T.ex. den med spöksystrarna, det skulle få vara ett par söta, glada, harmoniska och i högsta grad levande blonda systrar, klädda i folkdräkter på en sommaräng, med en typisk svensk lada eller dansbana i bakgrunden. Och så skulle de få säga: "absolutely everything"! (Allra helst på svenska!)
Senast redigerad av Merwinna 2020-02-15 kl. 18:01.
Citera
2020-02-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Du missar något.. kanske ingen bryr sig? Utom ett litet fåtal kränka fjantionalister?
Det förefaller vara ganska många som bryr sig. Av antalet likes att döma på youtube så är det nog snarare ett litet fåtal som uppskattar reklamen. Då ska man dessutom komma ihåg att man nollställt räkneverket emellan varven. Att en påkostad video får sådan här övervikt på antalet dislikes är ganska unikt och något man knappast kan skylla ryska trollarméer eller fåtal nationalister för, utan tyder snarare på att vanligt folk har sagt sin mening och att produktionen inte uppskattades av målgruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in