Citat:
Ursprungligen postat av
RogerRoger
Det är inte så mycket som är avlägset i min värld längre. Det mesta är tätt inpå. När det fortfarande var avlägset tänkte jag som du gör. Jag visste inte bättre. Jag trodde inte att det kunde finnas så mycket avarter där ute i världen och att vi prompt skulle hämta hit just dem. Men lev du vidare i din inbillning att det är så jobbigt att leva i Sverige bland svenskar, du gör dig bara löjlig. Mångkultur är en gullig idé som är hemsk i praktiken. Vi har redan svart på vitt på detta och det kommer inte att bli bättre, så utvecklingen måste reverseras.
Min inbillning? Återigen.. är ni verkligen inte läskunniga? Läs länkarna. Det är inte bara jag som säger det. Enligt undersökningarna bland expats så är det samma resultat år efter år. Sverige sämst i världen vad gäller vänlighet och socialt umgänge.
Vi är på plats 44 (av 64) i rankingen över länder som expats gärna jobbar i. Länder som Portugal, Ecuador, Bahrain och Tjeckien ligger långt långt före oss i ranking.
Igen, inte mina ord. Även om jag självklar tycker likadant då jag ser det med egna ögon. Hade jag inte bott och arbetat utomlands under många år så hade kanske jag också varit hemmablind.
Ta av dig skygglapparna nu och se sanningen i vitögat. Att vägra inse fakta hjälper inte vårt folk och vårt land.