2020-02-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag lade upp skärmdumpar på frågorna på Twitter: https://twitter.com/Grisbrottaren/status/1228685328468279296

Hahaha
Dom har helt klart fattat vilket jävla misstag de har gjort
Citera
2020-02-15, 15:59
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Uppenbarligen inte. Vi förstår den ju medan ni knappt har sett det.
Du kan kanske svara på varför detta mästerverk i skrivande stund har 83 000 dislike?
Senast redigerad av UT64 2020-02-15 kl. 16:13. Anledning: stavning
Citera
2020-02-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Du kan kanske svara på varför detta mästerverk i skrivande stund 83 000 dislike?

Jag gör denna enkla analys att sasfilmen gavs ut i en tid då vi är miljoner av vanliga svenskar som fått nog av att överheten trampar på oss och vårt land.
Citera
2020-02-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ett av det mer underhållande inslagen i denna sak är ryssvinkeln. Lanserad av en viss
Mathias Cederholm, Vem är då denne?

Så här ser han ut på en bild som det kommunistiska Jan Myrdal sällskapet stolt presenterar:

https://www.janmyrdalsallskapet.se/media/k2/items/cache/3cc3ea028ec2c5bc49d14fb381a9929f_XL.jpg

Notera det slafsiga utseendet och den kalla hatiska blicken.

Mathias Cederholm har gjort sig ett namn i media genom att idiotförklara alla alternativa åsikter som
kan tänkas ha de minsta anknytningar till HÖGERN. Det må vara skepsis mot vissa vaccin, klimatfrågor, invandring e.t.c, allt är fake news och konspirationer enligt denne politiske extremist. Han kläder sina åsikter på ett respektabelt sätt; Talar om "källkritik", "faktagranskning" o.s.v.

Vad denne obehaglige man egentligen är, är en politisk agitator på den yttersta vänsterkanten.

Rätt skojigt att en sådan lirare går armkrok med ett stort multinationellt kapitalistiskt företag!

Undrar vad slusken Cederholm gör i Jan Myrdal-sällskapet. Myrdal är ju, med alla sina fel och brister, ingen typisk vänstermänniska utan en fritänkare som har skrivit i Nya Tider, ifrågasatt delar av historieskrivningen kring "Förintelsen" och inte så sällan intagit positioner som ligger rätt nära en del nationalisters, vad gäller sådant som synen på fosterland och mångkultur. Det är långt ifrån Cederholms systemlojala verksamhet.
Citera
2020-02-15, 16:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Jag gör denna enkla analys att sasfilmen gavs ut i en tid då vi är miljoner av vanliga svenskar som fått nog av att överheten trampar på oss och vårt land.
Icke att förglömma är att filmen fått massiv kritik från hela världen. Så det är mycket mer än bara svenskar som har fått nog.
Citera
2020-02-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MexicanTacoLord
Tänk om det 90-tals tugget fortfarande var gångbart :'D
Du jobbar inte inom PR right? haha, märks

Tänk ett steg längre med lillhjärnan. Vilken undermedveten tendens triggas av den här reklamen?

Ja, den är inte alls i konflikt med valet att boka en flygresa. Den kan du skriva upp, Einstein.
Citera
2020-02-15, 16:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paranormalshittity
Tänk ett steg längre med lillhjärnan. Vilken undermedveten tendens triggas av den här reklamen?

Ja, den är inte alls i konflikt med valet att boka en flygresa. Den kan du skriva upp, Einstein.
Men den tendens som triggas hos många är sannolikt att inte beställa sin biljett från just SAS.
Citera
2020-02-15, 16:22
Medlem
Giant Squids avatar
En gång i tiden var jag delaktig i att tillverka och montera SAS lounge inredning på flygplatser världen över. Svenskt trä och hantverk, allt skulle nämligen ha en skandinavisk svensk stil. Det ni era surpuppor.
Citera
2020-02-15, 16:25
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
När invandrare satsat allt och väl varit här så pass länge att de förstår hur svenskar är, så är det kanske inte så lätt att återvända. Med barn i skola etc etc. Då är det lättare att bita ihop och försöka få hit släkt för att får en uthärdlig social tillvaro.

Förstår att detta är så avlägset din värld att du omöjligen kan sätta dig in i det och förstå. I din enfaldiga lilla värld är ju en flykt till Sverige att jämföra med en charterresa. På tal om empati.
Det är inte så mycket som är avlägset i min värld längre. Det mesta är tätt inpå. När det fortfarande var avlägset tänkte jag som du gör. Jag visste inte bättre. Jag trodde inte att det kunde finnas så mycket avarter där ute i världen och att vi prompt skulle hämta hit just dem. Men lev du vidare i din inbillning att det är så jobbigt att leva i Sverige bland svenskar, du gör dig bara löjlig. Mångkultur är en gullig idé som är hemsk i praktiken. Vi har redan svart på vitt på detta och det kommer inte att bli bättre, så utvecklingen måste reverseras.
Citera
2020-02-15, 16:27
Medlem
heriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men den tendens som triggas hos många är sannolikt att inte beställa sin biljett från just SAS.
Ska bli väldigt intressant att följa SAS vinstutveckling de närmaste åren ! Hoppas allas boykott kommet att synas som en negativ vinstutveckling !
Citera
2020-02-15, 16:31
Medlem
heriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
En gång i tiden var jag delaktig i att tillverka och montera SAS lounge inredning på flygplatser världen över. Svenskt trä och hantverk, allt skulle nämligen ha en skandinavisk svensk stil. Det ni era surpuppor.
Hoppas du är stolt över ditt arbete! Skandinavisk design
är känd över hela civiliserade världen !
Citera
2020-02-15, 16:39
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Uppenbarligen inte. Vi förstår den ju medan ni knappt har sett det.

Förstår? Hurdå? Filmen är ju full med påhitt om saker som påstås "vara skandinaviskt" (som t.ex. väderkvarna, något som normalt förknippas med Holland, utom i SAS reklamrulle), halvsanningar och rena lögner.
Det finns inget i reklamen att förstå. Den är ett hån mot skandinaviens folk från början till slut och SAS skall förståss behandlas med den likgiltighet och avsmak som dom förtjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in