2020-02-14, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
....följt av en osammanhängande textdiarré där alla som inte är Trumpsupporters är (dina ord) hatiska, hjärntvättad sekt, sjuka, faktaförnekare, enfaldiga och har psykologiska problem.

Jepp, du är verkligen "neutral".

Blir du förvånad över den konstiga paradoxen och sedan avsaknaden av argumentation. Det är som du skriver; helt osammanhängande och i envägsform där alla andra som inte gillar trump är fienden.

Jag rycker mest på axlarna men tack för att du belyser det uppenbara med mackes inlägg
Citera
2020-02-14, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Que? När ni Trump-haters börjar förstå att Trumpväljarna skiter i om han slirar på sanningen eller gör sådana här uttalanden så kanske ni också möjligtvis förstår varför han gör det. Den lilla Demokratifittan som var juryordförande avslöjade sig själv som en rabid Trumphater när hon försvarade jurun och domslutet. Rakt i fällan:

Roger Stone jury foreperson's anti-Trump social media posts surface after she defends DOJ prosecutors (video):

https://www.foxnews.com/politics/roger-stone-juror-justice-department-anti-trump-social-media

Och Barr's upprördhet är bara politisk teater. Smoke and mirrors!

Igår gick Trumps fd stabschef John kelly ut och sa att FOX-tittare tyvärr inte får höra sanningen om Trump.

Sedan tog han Vindman i försvar och kallar trumps attacker på honom för felaktiga eftersom vindman bara följt lagen.

Ni i cult45. Vilket lagbrott kan Trump begå innan ni känner att det är dags o fördöma honom ?
På reddittråden "asktrumpsupporters" så svarar gemene man att bara han inte tar ifrån dem rätten att bära vapen,eller deras medicare, så kan han få styra landet hur han vill, även om det innebär att han sitter bortom 8år som president.

Jag hoppas att den nonchalans för lagen inte når oss i Sverige, men med tanke på hur oinformerade och perverst oförmögna ni i cult45 är med att kritisk granska information så bävar jag inför framtiden. Inget av era åsikter verkar formas organiskt utan allt är en efterrapning av Breitbart/FOX vilket säkert är bekvämt men å så farligt för vår demokrati. Speciellt om ni följer samma recept i sverige och väljer att svälja allt samnytt skriver utan att agera källkritiskt och nyanserat.
Det är inte Trumps brott som står i fokus. Det är er oförmåga att inta fakta och betrakta information från alla perspektiv (inte bara alt-right facebook memes) och sedan komma till en rationell slutsats.

Donald Trump är det bästa och det värsta som hänt för västvärldens demokratiska process. Han har enat de som står för solidaritet,demokrati,rättvisa och injicerat steorider i de som känner sig efterlämnade och vill bränna ner alla instutitioner ex massmedia.
Citera
2020-02-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Du verkar inte särskilt neutral och inte heller talesperson för cult45. Snarare någonting mittimellan och det som av GOP-strateger kallas för "owning the libs"-republikaner. Dvs lågt skolade vita män i åldrarna 20-65 som sällan följer nyheterna och som inte har en ideologisk inriktning. De tilltalas av Trump därför att han är en arg mobbare som ger dem kraften att slå tillbaka mot "feminister och kommunister" som styr hela världen ihop med george soros och ödlorna.

Hoppas någon annan kan ge ett uppriktigt svar över de fördelar och nackdelar med President Trump som de upplever. Gärna någon med ett iq över rumstemperatur.
Den profilen passar nästan in på mig.
”Lågt skolade” njae...
Åldersspannet köper jag, jag befinner mig där.
Soros, ödlorna feministerna och kommunisterna kan man naturligtvis också ha åsikter om.
Kan du tipsa om någon populär tråd?

Zackarias har nog ungefär den IQ du efterfrågar.
Jag har ännu inte fått något svar på hur du kunde gå på den enkla...😀
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-14 kl. 22:04.
Citera
2020-02-14, 22:25
Medlem
Citat:
Blir du förvånad över den konstiga paradoxen och sedan avsaknaden av argumentation. Det är som du skriver; helt osammanhängande och i envägsform där alla andra som inte gillar trump är fienden.

Jag rycker mest på axlarna men tack för att du belyser det uppenbara med mackes inlägg
Om jag är osammanhängande har vi förstås ett problem med kommunikationen.
Jag ska försöka att uttrycka mig enklare.
Citera
2020-02-14, 23:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vem är du mest arg på? President Trump som bjudit in honom eller demokraterna i opposition som applåderar Guaido under ett tal?
Jag tror nog att jag är mest förvirrad faktiskt.
Citera
2020-02-15, 00:51
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Vad är det ni Trumphatande vill är frågan? Finns det saker Trump gjort som varit bra enligt dig?

Det bästa som Trump har gjort, enligt mig, är att i ord och handling visa på att Europa, EU, Sverige inte längre kan förlita sig på att USA håller oss i handen.

Att de garanterar vår säkerhet. Att de går att lita på. Att de vill ha allierade, inte vasaller.

För oss, Sverige, EU och Europa gäller det nu att fullt ut acceptera det faktum att Amerikanerna har visat sig oförmögna att förvalta arvet från grundarna, "A Republic, if you can keep it" - vilket måste resultera i att ett enat Europa tar den rättmätiga plats i världen, militär, ekonomiskt och politiskt - som vi förtjänar efter århundraden av att ha slitit varandra i stycken.

Det är det bästa som Trump har gjort som varit genuint bra, enligt mig.
Citera
2020-02-15, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Eftersom jag anser mig neutral i frågan..(en massa osammanhängande svammel)

neutral?

Vännen, du låter sinnessjuk i ditt försök att förminska din motståndare.
gör om. gör om. gör rätt
Citera
2020-02-15, 09:44
Medlem
Citat:
Jag är ingen fan av Trump, min input är endast att lika regler ska gälla oavsett vilken sida vi står på.
Trump har nog också en del lik i garderoben, men tre års Muellerutredning har inte påvisat något egentligt. Däremot har utredningen om utredningen påvisat 17 allvarliga fel, och Durhams rapport kommer att bli intressant.

Att Biden är och verkar förbli outredd, utan minsta ansats från media eller rättsväsendet höjer åtminstone mina ögonbryn.
Det signalerar dubbla måttstockar.

Visserligen är/var Barr "köpt" av Trump, ser man ju nu med Stone. Men visst, inga grova självklara brott (kunde bevisas).

MEN Trumplovers, går ju hela vägen åt andra hållet - att det inte fanns fog för utredning alls.
Som om det vore helt normalt att en presidentkampanj ens har ett tiotal möten med Ryssar....och Trump&Co hade mångfalt fler!

Ja - fy 17 - men den gav också
"did not find documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivation".

Efter en utredning över TVÅ år, att det finns 17 betydande (inte allvarliga) fel under resans gång är inget jag kan se som uppseendeväckande. Fanns väl inget som sa att det var fel i resultat?

Trumplovers ser filmen på Bidens
==> OJ FY. USCH!

Media ser filmen på Bidens
==> Faktakollar, jaså - det fanns ett konsensus att sparka Shokin. End-of-story.

Sedan kan man ställa vidare utredningar mot varför inte Ivanka, eller Jared utreds mer noga?
Citera
2020-02-15, 10:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror nog att jag är mest förvirrad faktiskt.
Över ditt sätt och se lagen och hur du särskiljer hur lagen ska appliceras på en Demokrat och på en Republikan?
Det är faktiskt inte det minsta förvirrande i ditt fall.

Och man ser också hur man ser skillnad på impeachment.
Det roliga i trumpens fall så berättade även FRAMERS om detta brott mot konstutionen flera hundra år sedan och ett brott som ska beivras då det är farligt för USA som land.
Och vi ser ju påverkan då trumpen lyfter Ryska talkingpoints och ofta, så är nationen USA i fara den saken är uppenbar.
Därför det var så extremt viktigt att denna impeachment process skulle gå rätt till, men man vågade inte ens vittnen, samtidigt man stod yla om hörsägen.
Citera
2020-02-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
neutral?

Vännen, du låter sinnessjuk i ditt försök att förminska din motståndare.
gör om. gör om. gör rätt
Om du ska citera bör du göra det rakt av och inte tillföra egna parenteser.
Ditt inlägg är både meningslöst och falskt. Helst borde det förstås försvinna.
Citera
2020-02-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Visserligen är/var Barr "köpt" av Trump, ser man ju nu med Stone. Men visst, inga grova självklara brott (kunde bevisas).

MEN Trumplovers, går ju hela vägen åt andra hållet - att det inte fanns fog för utredning alls.
Som om det vore helt normalt att en presidentkampanj ens har ett tiotal möten med Ryssar....och Trump&Co hade mångfalt fler!

Ja - fy 17 - men den gav också
"did not find documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivation".

Efter en utredning över TVÅ år, att det finns 17 betydande (inte allvarliga) fel under resans gång är inget jag kan se som uppseendeväckande. Fanns väl inget som sa att det var fel i resultat?

Trumplovers ser filmen på Bidens
==> OJ FY. USCH!

Media ser filmen på Bidens
==> Faktakollar, jaså - det fanns ett konsensus att sparka Shokin. End-of-story.

Sedan kan man ställa vidare utredningar mot varför inte Ivanka, eller Jared utreds mer noga?
Att det fanns en konsensus att sparka Shokin betyder inte att misstankarna för att Biden begått brott försvagas. Vi har ju alla grundläggande fakta som jag tidigare redovisat.
Media kanske inte alltid gör sitt jobb på bästa sätt?
Den problematiken har vi ju också diskuterat.
Citera
2020-02-15, 11:07
Medlem
Citat:
Att det fanns en konsensus att sparka Shokin betyder inte att misstankarna för att Biden begått brott försvagas. Vi har ju alla grundläggande fakta som jag tidigare redovisat.
Media kanske inte alltid gör sitt jobb på bästa sätt?
Den problematiken har vi ju också diskuterat.

"grundläggande fakta" att Hunter arbetade för en tidigare korrupt president? Pengatvätten?

" inte att misstankarna för att Biden begått brott försvagas" - Antar du menar för Hunter då?

Visst, de Lettiska pengarna verkar vara en tråd att följa upp men det är ju inte för Joe Biden.

Jared Kushners 90 miljoner?
Ivankas varumärken?

Tyvärr - Mr Trump skapar så innihelvete mycket uppståndelse runt sig så ALLA andra år hade det var mycket mer stoj och uppmärksamhet kring Hunter/Ivanka/Jareds affärer men nu är det liksom endera *gäsp* ointressant kontra arbetsinsatsen eller för stigmatiserande att det är en för het potatis att in och gräva in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in