2020-02-15, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Bara det att såna som du alltid måste använda diverse glåpord (gärna i vrede felstavade) visar tydligt på bristen av hyfs och utbildning.

Jag bryr mig inte en sekund om SAS, det som är intressant är hur ni reagerar på reklamen. Helt plötsligt blir Jonny och Berra otroligt intresserade av skandinavisk kultur.
Nej, svensken är intresserad av poängen.

Vad finns det för poäng i att säga att inget skandinaviskt finns, att allt skandinaverna gör är att hantera kopior?

Alla väntar på poängen.

Men, som sagt, du har uppenbarligen inte sett filmen. Annars skulle du inte komma med påståendet att

Citat:
Reklamen handlar om att skandinaver för med sig godbitar från övriga världen
Citera
2020-02-15, 09:37
Medlem
Citat:
Bara det att såna som du alltid måste använda diverse glåpord (gärna i vrede felstavade) visar tydligt på bristen av hyfs och utbildning.

Jag bryr mig inte en sekund om SAS, det som är intressant är hur ni reagerar på reklamen. Helt plötsligt blir Jonny och Berra otroligt intresserade av skandinavisk kultur.

Alla skattebetalare har ett ägaransvar. Fattar du dåligt.
Citera
2020-02-15, 09:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej vi har givetvis rätt. Ni har antingen inte förstått reklamen eller är utkommendrade nätfegisar. Troligtvis både och
När så stort antal personer, inte bara i Norden reagerar borde även en person som du förstå att reklamen är kontroversiell..??
Utveckla varför den inte är det, enl ditt sätt att se detta.
En fundering..varför väljer man att göra en reklamfilm som denna?
Jag sysslar inte med reklamfilm, men kan ju spontant komma på många alternativ till en lyckad sådan som skulle få positiv respons..
Ändå väljer SAS det sämsta av det sämsta...
Citera
2020-02-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
När så stort antal personer, inte bara i Norden reagerar borde även en person som du förstå att reklamen är kontroversiell..??
Utveckla varför den inte är det, enl ditt sätt att se detta.
En fundering..varför väljer man att göra en reklamfilm som denna?
Jag sysslar inte med reklamfilm, men kan ju spontant komma på många alternativ till en lyckad sådan som skulle få positiv respons..
Ändå väljer SAS det sämsta av det sämsta...
En blandning av politisk korrekthet samt en världsfrånvänd åskådning.
Det gäller bara att slå dem där det svider mest i plånboken.
Citera
2020-02-15, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Om du inte bryr dig om SAS kan man ju fråga sig varför du skriver i tråden. Kanske för du är helt ointresserad av SAS?

Som jag skrev i mitt inlägg så är det reaktionerna på reklamen som häpnadsväckande.
Citera
2020-02-15, 09:57
Medlem
"SAS förlänger resestoppet till Kina". Fy på er SAS, ska ni nu stoppa inflödet av främmande kulturella influenser i det andefattiga och kulturlösa Skandinavien. Ett virus kan nog sätta fart på oss tråkmånsar.
Citera
2020-02-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Nej, svensken är intresserad av poängen.

Vad finns det för poäng i att säga att inget skandinaviskt finns, att allt skandinaverna gör är att hantera kopior?

Alla väntar på poängen.

Men, som sagt, du har uppenbarligen inte sett filmen. Annars skulle du inte komma med påståendet att

Poängen är att skandinaver reser och tar med det bästa hem. Det är reklamens budskap.
Det är en reklamfilm, inte en dokumentär.
Citera
2020-02-15, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ska råvarorna helt vara svenska eller kan jag ha i en klick dijonsenap i köttbullesmeten, eller blir den fransk då?

Innan du ens kommer så långt i processen så kommer en globalist sticka fram sin långa näsa och berätta för dig att allt från köksredskapen till spisen och köksluckorna uppfunnits någon annanstans och att du som skandinav ska jag ha det jävligt klart för dig när du sätter dig ner och äter dina TURKISKA köttbullar med FRANSK dijonsenap i. Allt är kopierat och varken du eller din kultur finns på riktigt.
Citera
2020-02-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Alla skattebetalare har ett ägaransvar. Fattar du dåligt.

Nej, skattebetalare har inte något ägaransvar. Du kan inte gå på årsstämman och rösta som skattebetalare. Du måste själv äga aktier.
Citera
2020-02-15, 10:03
Medlem
Citat:
Poängen är att skandinaver reser och tar med det bästa hem. Det är reklamens budskap.
Det är en reklamfilm, inte en dokumentär.

Vad är det för specifikt skandinaviskt med det? Det gäller ju för alla i-länder. Problemet med att försvara en idiotisk reklam är att man själv framstår som en idiot.
Citera
2020-02-15, 10:05
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
När jag nu postade förra Facebookinlägget från Sanandaji, så kan det vara värt att även ta del av ett inlägg han postade i onsdags och som framstår som tämligen saklig:

https://www.facebook.com/tino.sanandaji?__tn__=%2CdC-R-R&eid=ARDi5xQQM5V5B2D9lN_8bIlE--jGUslVlQqitnQsPGwAyq8M1BTte4NiJS_c3WHRC0wjiler43ET cx4f&hc_ref=ARSVFQGnyhGDGtEFfvkysoJSbTCVK3B3gDbabG IxbO_5GPG5CVXcW12QHfRQHz0qffg&fref=nf

Många håller säkert med mig om att han dessutom får stilpoäng för Monty Python-referensen i sista meningen. Åtminstone bland oss gamlingar. Ni som inte känner igen det:

https://www.youtube.com/watch?v=Qc7HmhrgTuQ

Så otroligt välformulerat och huvudet på spiken. Detta borde publiceras i varenda tidning.
Citera
2020-02-15, 10:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Innan du ens kommer så långt i processen så kommer en globalist sticka fram sin långa näsa och berätta för dig att allt från köksredskapen till spisen och köksluckorna uppfunnits någon annanstans och att du som skandinav ska jag ha det jävligt klart för dig när du sätter dig ner och äter dina TURKISKA köttbullar med FRANSK dijonsenap i. Allt är kopierat och varken du eller din kultur finns på riktigt.
Kulturbringare såsom den vite guden Heimdal, bringde fram från bergsbyarna i anatolien, tex, konsten att göra eld, odla sädesslag, baka bröd, väva trasmattor. Inte köksluckor tillverkade i Polen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in