2020-02-14, 22:49
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Hva med 09.14 samtalen?

Den ryker ... snart, tror jeg.
Senast redigerad av Monsen 2020-02-14 kl. 22:51.
Citera
2020-02-14, 22:50
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Hva med 09.14 samtalen?

Nej, alt står og faller med den ja. Hvis den er reell er ikke min teori verdt fem sure sild.
Citera
2020-02-14, 22:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jeg har vanskelig for å tro att en meget intelligent mann planlegger et drap i lang tid, for så å la sitt eget hjem bli et åsted...
Det kan så vara. Men isåfall kan det lika gärna vara ett tecken på att det inte är TH som är gärningsman.

Citat:
Han ble effektiv og dyktig nettopp fordi han ikke hadde noe valg. I et planlagt drap ville han hatt masse muligheter og valg, men også mange feller å gå i. Nå var det ingen tvil, ingen nerver, bare handling. Tror vi kan glemme alt som heter statistikk og «hva som er vanlig» i denne saken her. På mange måter en enkel og ukomplisert sak og kanske nettopp derfor vanskelig å løse.
Här för du ett rent teoretiskt resonemang, och hävdar att detta ditt teoretiska resonemang självklart är överlägset "statistiken" - dvs hur det nästan alltid är i verkligheten. Då ska man ha väldig tilltro till sin egen förmåga till teoretiska resonemang. Vad grundar du denna din tilltro på?

Citat:
Kona drept i affekt, kompis hjelper til med å fjerne liket og lage dekkhistorie, drar på
jobb som vanlig, kommer hjem og ringer politiet.

Det enkle er ofte det beste, som de sier.
I hur många mordfall har en person i ens avlägset TH:s sociala position haft tillgång till en "kompis" som akut har hjälpt till med att röja undan spåren från mordet? Jag känner på rak arm inte till ett enda. Det ingår inte i den etablerade borgerlighetens kulturmönster, vare sig i Sverige eller Norge, att man hjälper sina bekanta med att flytta lik och röja undan mordspår.
Citera
2020-02-14, 22:57
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Hva med 09.14 samtalen?

Ja, det er en kilde til enorm irritasjon, ihvertfall for meg.

Men "vi" vet såpass lite om den, at det er vanskelig å bedømme hvor "robust" dette livstegnet egentlig er.
Citera
2020-02-14, 23:01
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jeg har vanskelig for å tro att en meget intelligent mann planlegger et drap i lang tid, for så å la sitt eget hjem bli et åsted... Han ble effektiv og dyktig nettopp fordi han ikke hadde noe valg. I et planlagt drap ville han hatt masse muligheter og valg, men også mange feller å gå i. Nå var det ingen tvil, ingen nerver, bare handling. Tror vi kan glemme alt som heter statistikk og «hva som er vanlig» i denne saken her. På mange måter en enkel og ukomplisert sak og kanske nettopp derfor vanskelig å løse.

Kona drept i affekt, kompis hjelper til med å fjerne liket og lage dekkhistorie, drar på
jobb som vanlig, kommer hjem og ringer politiet.

Det enkle er ofte det beste, som de sier.

Mitt fetade. Jeg har selv vært i en situasjon hvor verden raste sammen, og jeg var nødt til å være kald, smart og grundig. Reaksjonen kom etterpå, men i en virkelig krisesituasjon kan man overraske seg selv.

Jeg liker den historien du foreslår her!
Citera
2020-02-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kan så vara. Men isåfall kan det lika gärna vara ett tecken på att det inte är TH som är gärningsman.

Här för du ett rent teoretiskt resonemang, och hävdar att detta ditt teoretiska resonemang självklart är överlägset "statistiken" - dvs hur det nästan alltid är i verkligheten. Då ska man ha väldig tilltro till sin egen förmåga till teoretiska resonemang. Vad grundar du denna din tilltro på?

I hur många mordfall har en person i ens avlägset TH:s sociala position haft tillgång till en "kompis" som akut har hjälpt till med att röja undan spåren från mordet? Jag känner på rak arm inte till ett enda. Det ingår inte i den etablerade borgerlighetens kulturmönster, vare sig i Sverige eller Norge, att man hjälper sina bekanta med att flytta lik och röja undan mordspår.
I et slikt tenkt tilfelle, kunne det jo ev være en person som (for lang tid tilbake) utførte en kriminell handling (som vedkommende ikke ble arrestert for å ha gjort) og at TH visste hva denne personen tidligere har gjort?
Citera
2020-02-14, 23:15
Medlem
Er det kommet fram hvordan TH betalte beløpet på 1,3 mil €? Bitcoin, konto, kontanter? Det må da kunne spores?

Ser at det er tatt ut et beløp på 10 868 000 fra hans selskap Realty AS fra foregående år. Sikkert tilfeldigheter...
Citera
2020-02-14, 23:16
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:

Jag fattar hur du tänker.
Men just det här med social position er nyckeln.
Själv är jag ingen ekonomisk höjdare sådär, men har umgänge med människor bland 1%-orna. Och dom har en förmåga att ha drabanter kring sig, människor som gör lite udda jobber åt dom, vaktmästare og allt-möjligt-männ på deras hus och sommarställen osv.
Garanterar att TH, särskilt fordi han har många olika fastighätar, har inte bara en men flere "små gubber" som han kan ringe upp, och som er totalt beroende av TH for sin innkomst ifrån olika jobber.
Citera
2020-02-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
1. Kun i følge avisen. Øst politidistrikt skrev at de ikke kommer til fortløpende å kommentere OM de ev søker.

2. Du skrev: "Og 2mnd senere er de fortsatt ikke igangsatt.". Hvordan vet du det? Og kan du dokumentere det? Du har personlig fått denne informasjonen fra noen som vet?
Denne informasjonen holdes vel internt i politiet?

Snodig at du har så vanskelig for å lese klartekst.
Citera
2020-02-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Her har vi en "dark horse", men iblant alt denne "myglingen" kan det sikkert ha vært en kidnappings/draps-plan også!

og han spøkefuglen her holder til på Romerike; Oslos eget white-trash reservat

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dO8mVw/skatterazzia-mot-afzzal-ghauris-transportfirma

https://imgur.com/a/7e5Wd5Y
Citera
2020-02-14, 23:20
Medlem
Holden har i lang tid nå ikke ville kommentere noe som helst. Ser ut til å være helt ute av det...
Citera
2020-02-14, 23:21
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Unnskyld at jeg sier det, men er det forbudt å tenke selv i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in