2020-02-14, 15:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Diagnostiserade man, att hon hörde röster mm, redan när hon var 15 år eller är det hon själv som säger det?

Det ska stå i journalanteckningar från den tiden.
Citera
2020-02-14, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det ska stå i journalanteckningar från den tiden.

Återigen, hon missbrukade tungt långt innan detta. Tror du fortfarande hon inte visste vad hon gjorde?
Citera
2020-02-14, 21:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Återigen, hon missbrukade tungt långt innan detta. Tror du fortfarande hon inte visste vad hon gjorde?

Jag svarade bara skribenten att det finns dokumenterat att hon hört röster tidigare.

Vet inte vad jag ska tro men utesluter varken det ena eller det andra. Får se om det görs en RPU på henne så vi får svar.
Citera
2020-02-14, 22:18
Medlem
alicia66s avatar
Vad tror ni straffet kan tänkas bli här då? Jag tror hon får livstid.
Citera
2020-02-14, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag svarade bara skribenten att det finns dokumenterat att hon hört röster tidigare.

Vet inte vad jag ska tro men utesluter varken det ena eller det andra. Får se om det görs en RPU på henne så vi får svar.

Jag trodde det hade gjorts. Stod det inte någonstans att hon inte led av en allvarlig psykisk störning?
Citera
2020-02-14, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66

Håller med.
Hon hade flera ggr möjlighet att avsluta och rädda hans liv. Hade hon gjort HLR när larmcentralen bad henne om det hade han förmodligen levt idag eftersom han fortfarande var varm när ambulanspersonal kom fram.
Citera
2020-02-14, 22:45
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Håller med.
Hon hade flera ggr möjlighet att avsluta och rädda hans liv. Hade hon gjort HLR när larmcentralen bad henne om det hade han förmodligen levt idag eftersom han fortfarande var varm när ambulanspersonal kom fram.
Det jag tänker på som försvårande är att offret var ett barn, helt försvarslös och i beroende ställning till henne. Fy vill inte tänka på detta.
Citera
2020-02-14, 23:12
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Förr var det ett tydligt samarbete mellan BB och vuxenpsykiatrin. Om man anade att något inte kändes bra med mamman, subtila saker, var det enklare att kalla henne till psykiatrin. Men allt sådant är nedmonterat nu[/b]."

Detta gör mig så ledsen och arg! Våra politiker monterar ner viktiga samhällsinstanser medan folket bara mår sämre och sämre och till slut har ihjäl sina egna barn! Fy fy fy!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/mamman-dodade-sin-son-sa-sallsynt-ar-filicid-i-sverige
En förlossningspsykos uppstår i anknytning till förlossningen. Inte efter 4 år. Hon ringer larmnumret och uppger att hon dödat sin son och ber dem komma.
Citera
2020-02-14, 23:36
Medlem
CharlieRs avatar
Jag reagerade på att pappan och pappans nya partner samlar in pengar för begravningskostnaderna. Om barnet var försäkrat utgår ersättning för att täcka sådana kostnader, och i vilket fall som helst torde de knappast behöva dessa pengar eftersom pappan, som anhörig, sannolikt kommer tillerkännas skadestånd ... vilket är helt jävla sinnessjukt.

Den här pappan har alltså skitit fullständigt i sitt barn. Han är dömd flertalet gånger tidigare, vilket även hans nya partner är. Pappan är bland annat dömd för flera fall av narkotikabrott och misshandel. Snubben som övergivit sin unge trots att han uppmärksammat massvis med brister hos barnets mor kan brinna i helvetet enligt mig. Inte få skadestånd eller en massa pengar från främlingar. Usch.

Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag tror absolut på livstid i detta fall, men det hänger på hur de psykiatriska problemen bedöms. Om hon bedöms som att ha agerat medvetet och utan att psykisk ohälsa kan förklara det, så kan jag inte se hur en annan dom än livstid kan bli aktuell.
Citera
2020-02-14, 23:42
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag reagerade på att pappan och pappans nya partner samlar in pengar för begravningskostnaderna. Om barnet var försäkrat utgår ersättning för att täcka sådana kostnader, och i vilket fall som helst torde de knappast behöva dessa pengar eftersom pappan, som anhörig, sannolikt kommer tillerkännas skadestånd ... vilket är helt jävla sinnessjukt.

Den här pappan har alltså skitit fullständigt i sitt barn. Han är dömd flertalet gånger tidigare, vilket även hans nya partner är. Pappan är bland annat dömd för flera fall av narkotikabrott och misshandel. Snubben som övergivit sin unge trots att han uppmärksammat massvis med brister hos barnets mor kan brinna i helvetet enligt mig. Inte få skadestånd eller en massa pengar från främlingar. Usch.

Jag tror absolut på livstid i detta fall, men det hänger på hur de psykiatriska problemen bedöms. Om hon bedöms som att ha agerat medvetet och utan att psykisk ohälsa kan förklara det, så kan jag inte se hur en annan dom än livstid kan bli aktuell.
Rpu är ju gjord och hon bedöms inte vara allvarligt sjuk.
Citera
2020-02-15, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Avlastningsfamiljen har väl bara av Soc. fått sina bestämda tider, hon kan nog inte lämna pojken till dem närhelst hon själv vill, eller ?

Sen läser vi i HP om hur bra hon var som mamma, men här läser vi om hur dålig hon var.

Vad är sanning ?
Upprepar för att få svar :
Det står i Hallandsposten att hon var en bra kärleksfull mamma.
Här i F-back står det mycket om att hon var en dålig, kärlekslös mamma.

Hur var hon då ? Duktig mamma eller dålig mamma ?
Vad är sanning ?
Citera
2020-02-15, 08:36
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Upprepar för att få svar :
Hur var hon då ? Duktig mamma eller dålig mamma ?
Vad är sanning ?

Hur man upplevt henne som mamma beror kanske på vilket förhållande man hade till henne och när man träffade dem tillsammans? Var hon befann sig i livet just för stunden så att säga. Mår man bra är det för de flesta inga konstigheter att vara en fullt fungerande förälder. Om man lider av psykisk ohälsa orkar man kanske inte alltid att vara den positiva och förstående föräldern 24/7. Om det sedan stämmer att hon har borderline är hon dessutom enormt känslostyrd. Då kan man snabbt svänga mellan glad och ledsen. Man har vanligtvis en dålig självbild och är impulsiv. Att hon t ex är extremt svartsjuk och kontrollerande, även om det inte finns någon egentlig anledning, talar ju för att diagnosen kan vara korrekt. Sedan brukar de sämre sidorna folk har vanligtvis visa sig inom hemmet, inte för allmänhetens beskådan.
Senast redigerad av Lavetten 2020-02-15 kl. 08:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in