2020-02-14, 13:24
Medlem
en undran.

personen som köpte Lars går för 14 milj, vad hade han för yrke... har vi kommit fram till det?.
att vara 28 år och göra ett sådant inköp är mäktigt tycker jag.
Citera
2020-02-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walkoffame
Vvs

Undrar hur han känner c.ö. Samma gym hak kanske.
Citera
2020-02-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
en undran.

personen som köpte Lars går för 14 milj, vad hade han för yrke... har vi kommit fram till det?.

Hans farsa hade en stor firma inom fordonsbranschen bärgning osv.
Har ett vagt minne av att grabben jobba där med men inte helt hundra.
Citera
2020-02-14, 16:51
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
en undran.

Iskallt spår, redan utrett, han har köpt med sin far Denny, känd från Tv 5, Vägen hjältar. driver ett framgångsrikt bärgningsföretag, med sin far.
Citera
2020-02-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan12345
När man häktningsframställan så står det ju att mordet skedde någon gång mellan 10-15 januari, borde de inte veta exakt tid när de dog? Om någon saknade demborde ju någon åkt dit och kollat läget! Så märkligt tycker jag! Tänk om han blev skjuten den 10 jan och hon levde när de lämnade stället och långsamt dog! Så fruktansvärt!

Hennes chef var vid huset på tisdagen, kikade in i fönstren och kände på dörren.
Citera
2020-02-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
C.ö har gängkopplingar, han kan varit en underhuggare i gänget och fått i uppdrag att plocka bort B0 av någon anledning.
Och så var väl V.k med nån koppling där också.
Lotten föll på dom.
Jag har på något sätt svårt att tro att dom här killarna är skyldiga. Nu kanske polisen vill visa framfötterna och visa hur snabbt dom kan få fast gärningsmännen, men jag undrar jag om det är möjligt att dom kan ha gjort det. Möjligtvis då att Lars blev rädd när dom kom in i stugan och hotade med sitt gevär och då kanske dom blev rädda och sköt i självförsvar. Men då kan man förstås undra varför killarna hade pistol med sig. Jag tycker inte heller att MGM skulle vara så fattiga att dom skulle vara i behov av att råna.
Citera
2020-02-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag har på något sätt svårt att tro att dom här killarna är skyldiga. Nu kanske polisen vill visa framfötterna och visa hur snabbt dom kan få fast gärningsmännen, men jag undrar jag om det är möjligt att dom kan ha gjort det. Möjligtvis då att Lars blev rädd när dom kom in i stugan och hotade med sitt gevär och då kanske dom blev rädda och sköt i självförsvar. Men då kan man förstås undra varför killarna hade pistol med sig. Jag tycker inte heller att MGM skulle vara så fattiga att dom skulle vara i behov av att råna.
Tänkte på det också att det kanske sitter någon kula i någon vägg som Lars har skjutit iväg och missat eller skjutit som ett skrämskott.
Sen kan ju röran i huset vara avsedd som ett villospår. Sen mordet på henne var förstås för att tysta ett vittne. Dom kanske var livrädda.
Citera
2020-02-14, 21:13
Medlem
Citat:
Polisen varken får, vill eller kan bluff häkta någon för att påverka utredningen. Att dessa två är häktade 4 veckor på sannolika skäl är inte ett ’hafsjobb’...
Man garanterat på fötterna, dessa två är misstänkta för mord, inte medhjälp eller anstiftan.
Att det kan finnas flera skyldiga är naturligtvis inte uteslutet.
Citera
2020-02-14, 21:14
Medlem
Citat:

Tror inte polisen häktar några oskyldiga utan att på fötterna.

Dom kanske gjorde dådet på uppdrag Av ledare i gruppen.
Do or die typ.

Observera att dom inte vet dagen dom var där och gjorde dådet.
Med dom vet att dom gjorde
Det.

Ingen i Sverige är så fattig så man behöver råna.
Citera
2020-02-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shady-lady
Hennes chef var vid huset på tisdagen, kikade in i fönstren och kände på dörren.

Han såg inget och dörren var låst.

Varför låste GM efter sig. Eller kröp dom in genom skorstenen eller nåt fönster.
Citera
2020-02-14, 21:48
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Men då kan man förstås undra varför killarna hade pistol med sig.

Vad har du fått det ifrån?
Citera
2020-02-14, 21:52
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han såg inget och dörren var låst.

Varför låste GM efter sig. Eller kröp dom in genom skorstenen eller nåt fönster.

Eller låste med BO egna nycklar, vilket jag håller för troligast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in