2020-02-14, 18:58
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan en 56-åring beskrivas som varandes i 60-års åldern? Känner inte till Sthlms alla gator men kan en riktig stor lägenhet på Rörstrandsgatan betecknas som en av Sthlms exklusivaste adresser?

Annars stämmer det med topposition och framträdande i TV då och då.

När Aftonlögnen skriver så kan det mycket väl vara en lägenhet i Upplands-Väsby. Inget illa menat om just Upplands-Väsby, men "exklusiva" betyder nödvändigtvis inte exklusiv när det kommer till Aftonlögnen.

Samma sak, "en av Sveriges mest folkkära artister" brukar vara någon Klas Nilsson som var statist i ett avsnitt av Rederiet.
Citera
2020-02-14, 18:58
  #146
Medlem
Pancevs avatar
Rörstrand är ju het.. men toppadress skulle jag absolut inte kalla det. Men det är ju jag.. för en journalist som älskar den gatan när de stänger av hela gatan under sommaren o är en enda gigantisk uteservering så kan man ju lätt tro att vissa vill benämna den som det.
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan en 56-åring beskrivas som varandes i 60-års åldern? Känner inte till Sthlms alla gator men kan en riktig stor lägenhet på Rörstrandsgatan betecknas som en av Sthlms exklusivaste adresser?

Annars stämmer det med topposition och framträdande i TV då och då.
Citera
2020-02-14, 18:59
  #147
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tiden går, K.E är närmare 70 år (68) än 60 år. Jag har kollat med topparna inom Riksbanken men ingen stämmer in där. Kanske ska man söka sig till bankvärlden och någon som då och då uttalar sig om ränteläget etc. i TV?

Det där med 60-årsåldern kan nog tolkas lite olika. Nåt på 60 är nog inte omlöligt.

/ Cykel-Ingemar
Citera
2020-02-14, 19:00
  #148
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4556659
Kan Kl*s Ek*und vara den kända ekonomen?

Från AB:

Citat:
En toppekonom i 60-årsåldern, bosatt på en av Stockholms exklusivaste adresser och flitigt förekommande i media, har dömts till 50 dagsböter, totalt 32 500 kronor, för sexköp på Södermalm i Stockholm den 31 januari.

Tror inte det det är han. Klas Eklund bor söder om Stockholm, inte en av Stockholms exklusivaste adresser.

Vad motsvarar en dagsbot på 650 kronor för årsinkomst?
__________________
Senast redigerad av Troian 2020-02-14 kl. 19:05.
Citera
2020-02-14, 19:11
  #149
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobHakan74
När Aftonlögnen skriver så kan det mycket väl vara en lägenhet i Upplands-Väsby. Inget illa menat om just Upplands-Väsby, men "exklusiva" betyder nödvändigtvis inte exklusiv när det kommer till Aftonlögnen.

Samma sak, "en av Sveriges mest folkkära artister" brukar vara någon Klas Nilsson som var statist i ett avsnitt av Rederiet.


Skitsnack. Det handlar rimligtvis om en bostad i Stockholms innerstad eller i Bromma/Djursholm/Hägersten/Nacka osv. Men det återstår förstås att se.

”Aftonlögnen” är ett jättefånigt uttryck f.ö.
Citera
2020-02-14, 19:16
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Hon kanske inte är prostituerad av egen vilja till hundra procent. På ngt vis har du lyckats undvika att förstå att det är mkt trafficing och sexslavar mot deras egen vilja.

Hon kanske är förbannad lättad över att de gjort tillslag.

Vem vet. Hon kanske är tio gånger talangfullare än vad du är.. om hon fått chansen istället för att hållas som slav mot sin vilja.

Det är mycket traffiking, och det är hemskt. Men va synd då, att de inte tog fast PIMPEN och bara förstörde någon svennebanans karriär.

Var i artikeln står det att hon är slav? Fy fan. Du är bra dum alltså. Kolla runt i världen lite. Finns många eskorter som tjänar MULTUM. Dvs 10 lakan per timme.

Utifrån din argumentation, om polisen låter en "sexslav" bli knullad 40 gånger av okända män. Det talar väl inte så gott för polisen eller varför man som offer skulle vilja hjälpa de?

Polisen gör ett vidrigt jävla arbete. Förstå själv. De har span på en kvinna de inte vet är sexslav eller inte samtidigt som de tillåter att hon blir knullad en hel natt utan att sätta stopp för det? Sedan har vi dig här som försvarar det? HAH:
Citera
2020-02-14, 19:16
  #151
Medlem
Kj*ll A Nordstr*m, 61 år, Djurgården?
__________________
Senast redigerad av d000derhultarn 2020-02-14 kl. 19:23.
Citera
2020-02-14, 19:18
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Nu är ju luderknullande förbjudet och polisen gör sitt jobb. Ska du klaga på det nu?

Om du löser inlägg 121 exempelvis så framgår det i det citerade att man inte kan jämföra hennes situation med en vanlig arbetare med skitlön.

Kom igen nu..

Det är en asvidrig bransch.. o är rätt förvånad att ngn typ försvarar kvinnomisshandlande horknullare.

Ja det gör ju inget mot själva knullandet i sig, vilket är brottet, så ja, visst ska man klaga.

Traffiking är vidrigt ja. Polisen är också vidriga.
Citera
2020-02-14, 19:19
  #153
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4556659
Kan Kl*s Ek*und vara den kända ekonomen?

Hade vart nått för sönerna Sigge och Fredrik med en farsa som åkt dit för sexköp..men Nej.. tror mer på en annan ekonom med samma förnamn och som syns ibland i tv, en med hängslen...
Citera
2020-02-14, 19:21
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pharrell
Du är medveten om att det handlar om Rumänska kvinnor som förmodligen säljer sex ofrivilligt genom trafficking? De blir hitlurade av sina landsmän i löfte om städjobb och låses in i lägenheter.

Är det klarlagt att de är det?

Och i så fall så måste jag säga, vilket tur då att vi har en sådan vacker polisorganisation som låter kvinnorna bli inlåsta och sönderknullade, för att sedan efter kolla om de mår bra.
Helt klart brottsförebyggande.

Jag tror ingen som köper sex är för traffiking. Men det är knappast torskarna som är problemet när vi har en sådan poliskår. De kan mycket väl gripa in och spärra av. Istället låter de henne bli knullad all night long för deras statistik. Vidriga människor. Det är vad de är.
Citera
2020-02-14, 19:21
  #155
Medlem
Petermadsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Jag saknar namn och adresser på GM. Sedan kan man skicka brev till grannar och barnens klasskamraters föräldrar.

Varför?
Citera
2020-02-14, 19:22
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hade vart nått för sönerna Sigge och Fredrik med en farsa som åkt dit för sexköp..men Nej.. tror mer på en annan ekonom med samma förnamn och som syns ibland i tv, en med hängslen...
Han är ”bara” 51
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in