2020-02-14, 17:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Inte en chans att han kommer undan livstidsdom. Det finns inga förmildrande omstädnigheter och det värsta är att han tycks vara helt oberörd av mordet efteråt. Han kan ha drömt om att mörda henne under flera års tid och när han "äntligen" skred till verket så ejakulerade han på Lenas kjol av den berusande njutningen?

Ja inget förvånar mej när det gäller SD. Han har visat sig vara värre än jag trodde.
Mer kall, kalkylerande och hämndlysten. Kvinnomisshandlare och hustyrann.

Detta var synnerligen intressant:

Sidan13

”Uppspelning av geotimefilm utvisande hur Lena Wesströms mobiltelefon rört sig från bostaden till mordplatsen den 14 maj 2018 till styrkande av tidpunkten för mordet”

Har vi nån geocachexpert i tråden som kan berätta mer om ”geotimefilm”?
Citera
2020-02-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men... vilken äcklig typ. Så vanlig vaniljsex vill han inte ha, bara aggressionssex? Eller missförstår jag?

Uppenbarligen, tänder han på det.
Citera
2020-02-14, 17:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Två hotfulla och mobilfria Mållgans?

Undrar om SD planerade mörda natten till lördagen eller söndagen, men så föll det sig att bli på måndagskvällen istället?

Har man inte hittat mobiler är det ju bevis på att de inte existerar 😊
Citera
2020-02-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?

Tror knappast att försvaret lägger så värst mycket krut på de "hotfulla männen" om jag ska vara ärlig, Backman verkar ju koncentrera sig på annat om jag tolkat honom rätt.

SD har ju uppenbarligen försökt rikta blickarna mot andra män. Men de verkar utredda.

Frågan är också vad SD erkänner vad han har gjort. Mitt intryck var att han nekat till att ha träffat LW under den aktuella dagen. Där kan det finns bevis på att han gjort så. Verkar också vara solitt att han använt hennes mobil/dator. Är ju inte direkt kopplat till mordet men hur skall han kunna bortförklara detta?
Citera
2020-02-14, 17:48
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
SD har ju uppenbarligen försökt rikta blickarna mot andra män. Men de verkar utredda.

Frågan är också vad SD erkänner vad han har gjort. Mitt intryck var att han nekat till att ha träffat LW under den aktuella dagen. Där kan det finns bevis på att han gjort så. Verkar också vara solitt att han använt hennes mobil/dator. Är ju inte direkt kopplat till mordet men hur skall han kunna bortförklara detta?
Går det att se Stefan som tillräknelig ?
Ge han en låtsas pistol och släp lös han på Stockholms gator.
Citera
2020-02-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag undrar vilka vittnen försvaret åberopar, Järngänget?
Är det någon av dom som kan ge honom alibi?
Jag har inte sett att det förekommer vittnesuppgifter från dem.

Om det stämmer att han cyklade till polaren JG på kvällen så kanske försvaret försöker ta upp det som alibi men han har tyvärr inte resten av kvällen/natten täckt. Det kommer åklagaren visa.
Citera
2020-02-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja inget förvånar mej när det gäller SD. Han har visat sig vara värre än jag trodde.
Mer kall, kalkylerande och hämndlysten. Kvinnomisshandlare och hustyrann.

Detta var synnerligen intressant:

Sidan13

”Uppspelning av geotimefilm utvisande hur Lena Wesströms mobiltelefon rört sig från bostaden till mordplatsen den 14 maj 2018 till styrkande av tidpunkten för mordet”

Har vi nån geocachexpert i tråden som kan berätta mer om ”geotimefilm”?

Det kanske är Nederländernas NFC som är mästare på "geotime"? Har för mig att jag läst nån länkad artikel i tråden, men jag kan ha minnespratt.

Edit: https://geotime.com/product/complete-analysis-of-cdrs-forensics-gps-and-your-own-spreadsheets-introducing-geotime-desktop-6-1/
Senast redigerad av Ulanna 2020-02-14 kl. 17:57. Anledning: Tillägg länk till Geotime
Citera
2020-02-14, 17:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det verkar som att de fortfarande hade en pågående affär men att Lena träffade andra män också och funderade på att lämna SD för gott.

Så då hade hon inte avslutat affären.

Och om det var hon som ville träffas
på kvällen den 14:e så verkar hon inte
ha varit så rädd för honom heller.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof

Ja, fan vet vad MGM har tillstått, inte mycket uppenbarligen eftersom han förnekar hela den gärningsbeskrivning han fått till sig.

Mja, jag tror inte att han nekar till att han träffat henne men då givetvis under lugna former och att de skildes åt i bästa sämja men så länge vi inte har FUP så gissar vi.

Djävligt surt att FUP verkar bli oåtkomlig, en djävla skandal enligt min åsikt.
Citera
Medlem
Pannknackarns avatar
Hej,
finns det någon sammanställning i tråden? Varför ligger inte den i i trådstart? Länkar?
Citera
2020-02-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det kanske är Nederländernas NFC som är mästare på "geotime"? Har för mig att jag läst nån länkad artikel i tråden, men jag kan ha minnespratt.

Trie?
Citera
2020-02-14, 17:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tjänat 15 sek på att cykla istället för att gå 300 m?

Hur ser din uträkning ut på SD:s förflyttelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in