Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag har också bara följt tråden väldigt sporadiskt. Jag är inte säker på om det ens kommit fram. Men frågan är om han fortfarande var misstänkt (vilket han ju verkat vara) men att man glömt ge honom reseförbud och tagit ifrån honom passet. Det räcker med skälig misstanke för det. Och om de snabbt fick reda på att de dragit så räcker det ju med ett telefonsamtal till myndigheterna där för att ett alarm skall kunna utfärdas ifall han beträder amerikansk mark. Men jag spekulerar ju nu. Jag vet inte hur det kom sig att han fick återvända hem.
Tack! Vilka kalla nerver han måste ha att genomföra resan. Vad snopet det måste känts ändå att inte bli insläppt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag blir surare och surare att vi inte får fupen. Här räknar man upp vilka punkter man vill ta upp under huvudförhandlingen, vilka punkter som bevisar SD som gärningsman. Det tar många timmar att kopiera upp fupen, och jag tycker det är ett fruktansvärt slöseri på naturresurser. Inte okey nånstans.
Jag skulle också gärna vilja läsa fup, är mycket nyfiken på vittnesförhören. Undrar om domstolarna kommer täppa till möjligheterna att få ut fup digitalt på grund av spridning,
I Stockholm tingsrätt lägger de ut veckans mål digitalt, dvs man kan se vilken typ av mål som kommer upp i veckan. Andra tingsrätter som jag har frågat varför de inte gör så har sagt att det är förbjudet!!