2020-02-14, 16:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Rambotillslagate” tror jag nog mer berodde på att han hotat att utplåna sin familj.

Vittnesförhör med Hanna Davidsson (förhörsbilaga 3A) angående Stefan Davidssons tidigare tankar på att avsluta familjen till styrkande av att Stefan Davidsson inte är främmande för en dödlig utgång.”
Läste det. Alldeles riktigt. Låter som det motiverat tillslaget. Anonyma SD kryper fram
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-14 kl. 16:12.
Citera
2020-02-14, 16:11
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så vitt jag förstått var den resan redan planerad. Kan tänka att han passade på att döda henne i samband därmed. Han skulle ju ändå iväg. Nu blev han inte insläppt i landet utan fick åka hem till Sverige med nästa plan. Men jag kan ha fel i mina funderingar där.
Jag minns att resan var planerad sedan innan men kommer inte ihåg varför han inte blev insläppt i USA. Har vi nånsin fått svar på det? Var det svensk polis som såg till att han fick en retur omgående eller var det några visumhandlingar som saknades? Var ju ett tag sedan det hände och har inte följt tråden slaviskt, men du kanske minns?
Citera
2020-02-14, 16:16
Medlem
Jag undrar vilka vittnen försvaret åberopar, Järngänget?
Är det någon av dom som kan ge honom alibi?
Jag har inte sett att det förekommer vittnesuppgifter från dem.
Citera
2020-02-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag minns att resan var planerad sedan innan men kommer inte ihåg varför han inte blev insläppt i USA. Har vi nånsin fått svar på det? Var det svensk polis som såg till att han fick en retur omgående eller var det några visumhandlingar som saknades? Var ju ett tag sedan det hände och har inte följt tråden slaviskt, men du kanske minns?
Jag har också bara följt tråden väldigt sporadiskt. Jag är inte säker på om det ens kommit fram. Men frågan är om han fortfarande var misstänkt (vilket han ju verkat vara) men att man glömt ge honom reseförbud och tagit ifrån honom passet. Det räcker med skälig misstanke för det. Och om de snabbt fick reda på att de dragit så räcker det ju med ett telefonsamtal till myndigheterna där för att ett alarm skall kunna utfärdas ifall han beträder amerikansk mark. Men jag spekulerar ju nu. Jag vet inte hur det kom sig att han fick återvända hem.
Citera
2020-02-14, 16:21
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Nja tydligen ska JG vittna om att SD pratat om att döda någon, och hur man undgår avlyssning osv.
Står inte att JG ger SD alibi.
Citera
2020-02-14, 16:24
Medlem
T34Panzers avatar
Undrar vad dessa vittne haft att säga om möten med SD.....

Sid9-10

”Vittnesförhör med Stefan R (förhörsbilaga 2B) angående vad Stefan Davidsson berättat för honom på morgonen den 15 maj 2018 till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.”

”Vittnesförhör med Per M (tilläggsprotokoll 1) angående hans möte med Stefan Davidsson på natten mellan den 11-12 maj 2018 till styrkande av att planerat eller planlagt mordet på Lena Wesström.”
Citera
2020-02-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
USA tog inte mot han för han var misstänkt för ett brott.
Citera
2020-02-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Undrar vad dessa vittne haft att säga om möten med SD.....

Sid9-10

”Vittnesförhör med Stefan R (förhörsbilaga 2B) angående vad Stefan Davidsson berättat för honom på morgonen den 15 maj 2018 till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.”

”Vittnesförhör med Per M (tilläggsprotokoll 1) angående hans möte med Stefan Davidsson på natten mellan den 11-12 maj 2018 till styrkande av att planerat eller planlagt mordet på Lena Wesström.”
Jag blir surare och surare att vi inte får fupen. Här räknar man upp vilka punkter man vill ta upp under huvudförhandlingen, vilka punkter som bevisar SD som gärningsman. Det tar många timmar att kopiera upp fupen, och jag tycker det är ett fruktansvärt slöseri på naturresurser. Inte okey nånstans.
Citera
2020-02-14, 16:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja något har han nog ansett sig ha haft anledning att tvätta. Kanske cykeln; de har ju tagit en pedal och ett handtag i beslag.

Du tänker bra. Den som han har tvättat kanske.

SD kan ju ha planlagt hur han kan få till ett alibi genom att hävda att han inte skulle ha hunnit utföra mordet. Men om det finns bevis på att han transporterat sig med cykel så kanske det är därför hans alibi fallerat.
Citera
2020-02-14, 16:30
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
USA tog inte mot han för han var misstänkt för ett brott.
Okey, tack! Tråden är så lång att man inte kan backa och minnet är dessvärre kort!
Citera
2020-02-14, 16:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Bara JellyGray...hur villig han är som vittne vet vi ej.
Samtalet det hänvisas till kan ju vara ett avlyssnat sådant.

Hemliga tvångsmedel.
”Det finns fem olika hemliga tvångsmedel; kvarhållande av försändelse (postkontroll), hemlig övervakning av elektronisk kommunikation (HÖK), hemlig avlyssning av elektronisk kommunikation (HAK, i dagligt tal telefonavlyssning), hemlig kameraövervakning(HKA) och hemlig rumsavlyssning (HRA, s.k buggning).”
http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/hemliga-tvangsmedel-i-vara-domstolar/
Citera
2020-02-14, 16:38
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Jag har också bara följt tråden väldigt sporadiskt. Jag är inte säker på om det ens kommit fram. Men frågan är om han fortfarande var misstänkt (vilket han ju verkat vara) men att man glömt ge honom reseförbud och tagit ifrån honom passet. Det räcker med skälig misstanke för det. Och om de snabbt fick reda på att de dragit så räcker det ju med ett telefonsamtal till myndigheterna där för att ett alarm skall kunna utfärdas ifall han beträder amerikansk mark. Men jag spekulerar ju nu. Jag vet inte hur det kom sig att han fick återvända hem.
Tack! Vilka kalla nerver han måste ha att genomföra resan. Vad snopet det måste känts ändå att inte bli insläppt.

Citat:
Jag blir surare och surare att vi inte får fupen. Här räknar man upp vilka punkter man vill ta upp under huvudförhandlingen, vilka punkter som bevisar SD som gärningsman. Det tar många timmar att kopiera upp fupen, och jag tycker det är ett fruktansvärt slöseri på naturresurser. Inte okey nånstans.
Jag skulle också gärna vilja läsa fup, är mycket nyfiken på vittnesförhören. Undrar om domstolarna kommer täppa till möjligheterna att få ut fup digitalt på grund av spridning,

I Stockholm tingsrätt lägger de ut veckans mål digitalt, dvs man kan se vilken typ av mål som kommer upp i veckan. Andra tingsrätter som jag har frågat varför de inte gör så har sagt att det är förbjudet!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in