2020-02-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Offentlighetsprincipen gäller bara de som kan betala 7000 kr eller har råd att ta ledigt från jobbet och resa till Örebro minst några veckor för att läsa där.

Ska inte Offentlighetsprincipen gälla alla? Inklusive underklassen som lever från lön till lön?
Offentlighetsprincipen tar inte hänsyn till de kulor du har på banken. Men FÅR läsa den, man FÅR köpa den. De har ju inte hemligstämplat utredningen. Men jag förstår vad du menar.
Citera
2020-02-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag rycker i dom trådarna som jag kan tänka mig....
Har kontaktat X på Expressen, och X på Mittmedia för att se om nån av dom kan förbarma sig över oss.
Jagar även på hos ett par andra källor, men just precis nu ser det lite hopplöst ut.
MEN förtrösta inte.... Förr eller senare så löser det sig, det gör det alltid.
I värsta fall så får jag sätta mig i bilen och åka dit, men vi ger det ett par dagar till först.

Jag skulle få min nästa vecka men vet i helsike
hur ja ska få ut den. Skulle ta 7h för att skriva ut 1 FUP.

Hej xxxxxx!

Avgiften för hela förundersökningsprotokollet är 7000 kr + frakt. Om du inte hämtar.
Accepterar du kostnaden ?

Med vänlig hälsning
Fredrik Thor
Expeditionsvakt/Ordningsvakt, Administrativ avdelning, Örebro tingsrätt
019-16 63 72 • fredrik.thor@dom.se • Postadress: Box 383, 701 47 Örebro • Besöksadress: Järnvägsgatan 1A • Fax: 019-26 28 06 • www.domstol.se
Citera
2020-02-14, 15:54
Medlem
Citat:
Jag rycker i dom trådarna som jag kan tänka mig....
Har kontaktat X på Expressen, och X på Mittmedia för att se om nån av dom kan förbarma sig över oss.
Jagar även på hos ett par andra källor, men just precis nu ser det lite hopplöst ut.
MEN förtrösta inte.... Förr eller senare så löser det sig, det gör det alltid.
I värsta fall så får jag sätta mig i bilen och åka dit, men vi ger det ett par dagar till först.

Jag är beredd att kalla dig hjälte om så blir fallet. Håller tummarna!
Citera
2020-02-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot

Hej xxxxxx!

Avgiften för hela förundersökningsprotokollet är 7000 kr + frakt. Om du inte hämtar.

Med vänlig hälsning
Fredrik Thor
019-16 63 72 • fredrik.thor@dom.se • Postadress: Box 383, 701 47 Örebro • Besöksadress: Järnvägsgatan 1A • Fax: 019-26 28 06 • www.domstol.se
Har du alltså beställt pappersfupen?
Citera
2020-02-14, 16:00
Medlem
Citat:

Hej xxxxxx!

Med vänlig hälsning
Fredrik Thor

Putenot. Det är bättte att avvakta.
Kan du avslöja nu vad det var SD gjorde hos JG mordkvällen?
Citera
2020-02-14, 16:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Precis måhända var det besudlingar på skorna som föranledde Rambo-tillslaget och med jordprover från trädgården binda skorna till vittnet/honom/hemmet.

”Rambotillslaget” tror jag nog mer berodde på att han hotat att utplåna sin familj.

Vittnesförhör med Hanna Davidsson (förhörsbilaga 3A) angående Stefan Davidssons tidigare tankar på att avsluta familjen till styrkande av att Stefan Davidsson inte är främmande för en dödlig utgång.”
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-14 kl. 16:27.
Citera
2020-02-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har du alltså beställt pappersfupen?

Ja
Citera
2020-02-14, 16:04
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Putenot. Det är bättte att avvakta.
Kan du avslöja nu vad det var SD gjorde hos JG mordkvällen?
Kan det vara denna JG som försvarsadvokaten åsyftar när han säger att SD hade alibi mordkvällen?
Citera
2020-02-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Har tyvärr inte möjlighet att rapportera därifrån mer. Kan du?
Det kom inte fram så mycket mer från spaningsledaren.
Av presskonferensen blev jag lite osäker om det kommer bli en fällande dom, det ska ju vara ställt utom allt rimligt tvivel för att det ska bli det, men det är ju bra att det prövas i domstol så får vi se vad utfallet blir.
Citera
2020-02-14, 16:06
Medlem
Citat:
Ja
2,5 meters fup? Jäklar. Du behöver en gaffeltruck för att få med den hem - hoppas du får hemleverans. Snyggt jobbat!
Citera
2020-02-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har också läst stämningsansökan nu, och gissar samma som ni. Fällande dom i tingsrätten vågar man nog säga utan att ens ha hört advokaten Backmans invändningar ännu. Och som sagt friande i hovrätten, med reservation dock för att det kan bli samma domare i HR som de som avslog överklagandet av häktningsbeslutet. Blir det samma domare så kan han nog bli fälld i HR också, i så fall följt av två-tre resningsansökningar. Helt oavsett domar blir det väl minst ett par böcker om fallet, och säkert också någon TV-dokumentär. Och som Reimer skrev förut, det skall blir mycket intressant att höra vad experter som Jerzy Sarnecki, Leif GW Persson och Sven-Erik Alhem säger nu. Mest kommer väl diskussionerna framöver att handla om offentlighetsprincipen, något annat är ju egentligen svårt att uttala sig om.

Ja du @Draifos ... vad anbelangar Sven-Erik Alhem, så tror jag att han fortfarande tycker som tidigare, det vill säga, "Det här blir bara märkligare och märkligare för varje dag som går" ... vad tror du själv ?

Vad sedan anbelangar din gode Leif GW Persson, så tycker han nog att KammarÅklagaren Åsa Hiding har haft ett tunnelseende i detta fallet och att hon bör avskriva SD som Gärningsperson och istället försöka inrikta sig på att finna den riktiga Gärningspersonen i detta fallet, vad tror du själv om detta ?

Sedan när vi kommer till mig som du kallar för "stor skitstövel" ... så tror jag att det här mordfallet slutar med, från 18-års fängelse till livstid inom fängelsemurarna.

Sedan därutöver sagt, så är det från den "stora skitstöveln:s sida sett med mycket stor sannolikhet att det faktiskt var SD som bringade livet om L*na Wesstr*m.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-14, 16:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ett mordvapen är ju alltid bra att ha. Det är inte ett måste, men det underlättar ju såklart.

- Jag hävdar att du har slagit ihjäl henne.
- Hur då ?
- Med ett tillhygge.
- Vilket tillhygge då, menar du?
- Vet inte, men du slog i alla fall ihjäl henne med ett trubbigt tillhygge.
- Nä det gjorde jag inte, utan nu får nog fru Hiding visa mig vilket tillhygge jag har slagit ihjäl Lena med.
- Det kan jag inte, men rättsläkaren säger det. Rättsläkaren säger att det var trubbigt.
- Jaha, så om rättsläkaren säger att Musse Pigg har slagit ihjäl Lena med en Barbie-docka så tror du på det ? Nä, fru Hiding, jag har INTE slagit Lena med nåt trubbigt vapen. Vet inte ens vad det skulle kunna vara för vapen. Antingen plockar du fram det trubbiga vapnet eller så lägger vi ner detta snacket. Lägg av nu.

Skojade bara, fattar ni väl.

Tror jag förstår vart du vill komma och är nog ganska säker på att Backman delar din filosofi även om du bara skojar, som sagt jag tror inte att den tekniska bevisningen är så stark som Hiding och utredarna vill påskina, stämningsansökan går ju mest ut på att "mota olle i grind" dvs. mycket av krutet kommer att läggas på att försöka sänka MGM,s förklaringar i stället för att verkligen peka med hela handen på vad som är bevis mot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in