Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Har också läst stämningsansökan nu, och gissar samma som ni. Fällande dom i tingsrätten vågar man nog säga utan att ens ha hört advokaten Backmans invändningar ännu. Och som sagt friande i hovrätten, med reservation dock för att det kan bli samma domare i HR som de som avslog överklagandet av häktningsbeslutet. Blir det samma domare så kan han nog bli fälld i HR också, i så fall följt av två-tre resningsansökningar. Helt oavsett domar blir det väl minst ett par böcker om fallet, och säkert också någon TV-dokumentär. Och som Reimer skrev förut, det skall blir mycket intressant att höra vad experter som Jerzy Sarnecki, Leif GW Persson och Sven-Erik Alhem säger nu. Mest kommer väl diskussionerna framöver att handla om offentlighetsprincipen, något annat är ju egentligen svårt att uttala sig om.
Ja du @Draifos ... vad anbelangar Sven-Erik Alhem, så tror jag att han fortfarande tycker som tidigare, det vill säga, "Det här blir bara märkligare och märkligare för varje dag som går" ... vad tror du själv ?
Vad sedan anbelangar din gode Leif GW Persson, så tycker han nog att KammarÅklagaren Åsa Hiding har haft ett tunnelseende i detta fallet och att hon bör avskriva SD som Gärningsperson och istället försöka inrikta sig på att finna den riktiga Gärningspersonen i detta fallet, vad tror du själv om detta ?
Sedan när vi kommer till mig som du kallar för "stor skitstövel" ... så tror jag att det här mordfallet slutar med, från 18-års fängelse till livstid inom fängelsemurarna.
Sedan därutöver sagt, så är det från den "stora skitstöveln:s sida sett med mycket stor sannolikhet att det faktiskt var SD som bringade livet om L*na Wesstr*m.
Mvh/ @JokerMannen