2020-02-14, 15:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad det inte så att han vattnat gräsmattan mordnatten? D.v.s spolat den. Proverna vid senast tillslaget indikerar det.

Säkert fär att få bort ev blodspår som hans skor lämnat på tomten, när han efter dådet tassat hem i skydd av mörkret (och innan dess även sett till att hans ytterbelysning skulle tillåta denna ”stealth mode”. ”Viss form av planering”.
Citera
2020-02-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja ok jag förstår hur du tänker här men hur tror du då att SD:s sperma hamna på Lenas kjol?

Antingen har Gärningspersonen som avslutning onanerat på sitt offer, eller så hade Gärningspersonen genom våld tvingat henne till samlag, det vill säga att vederbörande hade penetrerat offret:s vagina mot hennes egen vilja, högst troligen ägt rum under hot eller under tiden offret legat försvarslös på marken efter några slag.

Mvh/ @JokerMannen

Det här som hände den 45-åriga L*na Wesstr*m är inte enbart horribelt, det är så fruktansvärt sjukligt att jag saknar plötsligt ord att beskriva mina innersta tankar och känslor om detta hemska mord som L*na Wesstr*m råkade ut för, må Gärningspersonen brinna i helvetet för de brutala och hänsynslösa mord vederbörande begått.

Jag itererar, att det är med mycket stor sannolikhet att SD var och är den personen som bringade livet om L*na Wesstr*m.
Citera
2020-02-14, 15:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Vad det inte så att han vattnat gräsmattan mordnatten? D.v.s spolat den. Proverna vid senast tillslaget indikerar det.
Tror polisen att mordet har skett hos SD och att kroppen sen har fraktats bort till fyndplatsen?
Citera
2020-02-14, 15:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Kan han verkligen varit så jäkla dum att han planerat mordet bakom planket när han hade kunnat gjort det närsom 24/7 på catchingen?

Ifall han gjort det på catchningen hade han blivit misstänkt direkt. Nu blev han visserligen det ändå.
Citera
2020-02-14, 15:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Tror polisen att mordet har skett hos SD och att kroppen sen har fraktats bort till fyndplatsen?

De tror mordet har skett på fyndplatsen.
Citera
2020-02-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som jag skrev tidigare, jag vet faktiskt inte om de tekniska bevisen är så starka, stämningsansökan tycker jag fokuserar mer på att motbevisa MGM,s alternativa förklaringar än att verkligen bevisa att MGM är den skyldige om du förstår hur jag menar, den är defensiv enligt min mening inte offensiv.

Jo jag förstår hur du ser det. Tycker den är väldigt välgjord och där teknisk bevisning över tiden endast pekar på ett håll. Kanske därför den inte behöver vara mer offensiv.
Citera
2020-02-14, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan inte öppna minfil.

Står det i klartext vem som tagit beslutet?

Det står såhär.

Sökande
Jxxxx Lxxxxxx

Saken
Utlämnande av allmän handling

Beslut
Jxxxx Lxxxxxxx begäran avslås

Yrkande
Jxxxx Lxxxxxx har begärt att få ta del av förundersökningsmaterialet i mål nr: B 2705-18 i digital form.

Skäl för beslut
Enligt 2 kap. 13§ tryckfrihetsförordningen....bla....bla....bla
Intigritetsrisker med ett elektroniskt....bla....bla....bla
Någon lagbestämmelse som medför att Örebro tingsrätt är skyldiga att lämna ut de begärda handlingarna i digital form föreligger inte. Det står därför Örebro tingsrätt fritt att välja om aktuella handlingar skall lämnas ut i digital form eller inte. Innehållet i förundersökningsmater....bla....bla....bla
Örebro tingsrätts beslut innebär inte att Jxxxx Lxxxxxx i och med beslutet har betagits sin rätt att ta del av allmän handling. Jxxxx Lxxxxxx har rätt att få ta del av handlingarna, i pappersform, antingen på plats i tingsrättens lokaler, eller som kopia, översänt via brev. Därför kan inte beslutet överklagas.

För tingsrätten

Björn Lindén
Citera
2020-02-14, 15:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Säkert fär att få bort ev blodspår som hans skor lämnat på tomten, när han efter dådet tassat hem i skydd av mörkret (och innan dess även sett till att hans ytterbelysning skulle tillåta denna ”stealth mode”. ”Viss form av planering”.
Precis måhända var det besudlingar på skorna som föranledde Rambo-tillslaget. Och fann jordprover när dom sökte i trädgården för att binda skorna till vittnet/honom/hemmet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-14 kl. 15:31.
Citera
2020-02-14, 15:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nej, att han klampat runt efteråt isf.
Citera
2020-02-14, 15:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Efter att läst stämningsansökan så ser det inte ut som en klar och osnårig väg till fällande dom. Det känns som att det skulle kunna bli en friande dom i Göta hovrätt efter överklagan.
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är min känsla också, det är inte glasklart hur det ska gå, verkar finnas en hel del fallgropar på vägen.
Har också läst stämningsansökan nu, och gissar samma som ni. Fällande dom i tingsrätten vågar man nog säga utan att ens ha hört advokaten Backmans invändningar ännu. Och som sagt friande i hovrätten, med reservation dock för att det kan bli samma domare i HR som de som avslog överklagandet av häktningsbeslutet. Blir det samma domare så kan han nog bli fälld i HR också, i så fall följt av två-tre resningsansökningar. Helt oavsett domar blir det väl minst ett par böcker om fallet, och säkert också någon TV-dokumentär. Och som Reimer skrev förut, det skall blir mycket intressant att höra vad experter som Jerzy Sarnecki, Leif GW Persson och Sven-Erik Alhem säger nu. Mest kommer väl diskussionerna framöver att handla om offentlighetsprincipen, något annat är ju egentligen svårt att uttala sig om.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-14 kl. 15:43.
Citera
2020-02-14, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Hörrni, hur gör vi för att få tag på protokollet? Verkar som att varenda jävel som överklagat får avslag.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Går inte. Du får antingen köpa den eller läsa på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Därav frågan ”hur vi gör”, någon som planerat att kraftsamla och beställa hem det trots kostnaden? Ingen som känner någon som känner någon som kan läcka protokollet?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi jobbar på det, men har inga större förhoppningar...

Jag rycker i dom trådarna som jag kan tänka mig....
Har kontaktat X på Expressen, och X på Mittmedia för att se om nån av dom kan förbarma sig över oss.
Jagar även på hos ett par andra källor, men just precis nu ser det lite hopplöst ut.
MEN förtrösta inte.... Förr eller senare så löser det sig, det gör det alltid.
I värsta fall så får jag sätta mig i bilen och åka dit, men vi ger det ett par dagar till först.
Citera
2020-02-14, 15:36
Medlem
Ja det är onekligen vidrigt på alla sätt och här finns så många offer och man vill bara förstå.

Det framkom i stämningsansökan att LW faktiskt bjöd hem SD på kvällen.

Men du utesluter helt att det kan ha varit ömsesidigt?

Jag blir nämligen inte riktigt klok på deras relation.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Antingen har Gärningspersonen som avslutning onanerat på sitt offer, eller så hade Gärningspersonen genom våld tvingat henne till samlag, det vill säga att vederbörande hade penetrerat offret:s vagina mot hennes egen vilja, högst troligen ägt rum under hot eller under tiden offret legat försvarslös på marken efter några slag.

Mvh/ @JokerMannen

Det här som hände den 45-åriga L*na Wesstr*m är inte enbart horribelt, det är så fruktansvärt sjukligt att jag saknar plötsligt ord att beskriva mina innersta tankar och känslor om detta hemska mord som L*na Wesstr*m råkade ut för, må Gärningspersonen brinna i helvetet för de brutala och hänsynslösa mord vederbörande begått.

Jag itererar, att det är med mycket stor sannolikhet att SD var och är den personen som bringade livet om L*na Wesstr*m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in