Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Jo då min gode vederbörande, jag förnekar icke ditt påstående, vad jag sade eller rättare sagt skrev, var att en person högst troligen suttit gömd bakom vegetationen [träden] nära angränsande vid infarten till Rättarevägen och sedan helt plötsligt hoppat ut från sitt gömställe och därefter rusat fram bakom L*na Wesstr*m:s ryggtavla och överraskat henne då hon stod öga mot öga med Gärningspersonen, det vill säga, greppat fast L*na Wesstr*m:s armar bakifrån och därnäst hjälpt Gärningspersonen att dra eller släpa in offret bakom bullerplanket, därefter har den ena personen hållit fast offret:s armar medan den andre personen slog ett otroligt kraftfullt slag på offret:s huvud så vederbörande föll direkt till marken och slutligen därefter lämnade medhjälparen platsen och den då kvarvarande Gärningspersonen fortsatte sedan sin slutliga dödsmisshandel av offret.
Jag tror att det kan ha varit HD, men det kan lika väl ha varit JG eller någon annan, jag är väldigt övertygad om att Gärningspersonen hade en tillfällig medhjälpare.
Mvh/ @JokerMannen

Jag tror också att HD eller JG har varit med i inlednings-skedet.
Det gör jag verkligen.......
Men just nu så pekar polisens utredning på nåt annat.
Protokoll över brottsplatsundersökning (protokollbilaga Brottsplatsprotokoll
sid 1-14, sid 20-35 och sid 39-45) bl a till styrkande av gjord spårsäkring, att
fyndplats är densamma som brottsplats, Lena Wesströms placering i samband
med brottet
samt att ingenting tyder på att Lena Wesström medförts till platsen
med våld. Motsvarande protokoll återfinns utan sekretesskyddade bilder i
huvudprotokollet sid 222-257.