Citat:
Ursprungligen postat av
granskottet80
Vilka psykologiska institutioner? Håller på att utbilda mig inom psykiatrin, ditt påstående är så långt ifrån man kan komma. Fokus ligger på jämlikhet och allas lika värde.
Va bra. Då tycker jag du skall söka efter vetenskapliga artiklar eftersom du har tillgång till dessa.
Det är ju det som är så roligt. Vi förväntas tycka att homosexualitet är fullt normalt och något man föds till. Samtidigt publiseras artikel efter artikel mellan sambandet mellan homosexualitet och narcissism t.ex.
Jag har inte påstått att homosexuella har mindre värde. Ett sådant påstående säger mycket mer om dig än vad jag skrev. Jag skrev att sambandet mellan narcissism och homosexualitet är fastställt igen och igen. Det jag åberopar där är våra psykologiska institutioner.
Men nu skall jag skriva om ditt ämne psykiatri. Du kan börja med att läsa på om sambandet mellan autism och genderdysfori. Om autism och asexualitetet. Det är ingen ide att ens diskutera homosexualitet innan du har dessa kunskaper.
Men blanda inte ihop det med folks värde eller rätt till hjälp.
Här i västvärlden anser vi (eller gjorde i alla fall till helt nyss) att alla människor att ett intrisiskt okränktbart värde.