2020-02-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag vet inte. Tolken berättar inte.
ja du ser usch Corona borde bli en ringklocka om att tänka på matkulturen men hunger är ett jävla dilemma, hur länge finns det mat i kina under dessa omständigheter det borde snart söka hjälp om nu inte man börjar servera "fråga inte" blää
Citera
2020-02-14, 12:11
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nä läste nyss att det var negativt! Riktigt skönt 🥳

Jag tycker din reaktion stärker min tes om att media inte ska rapportera om potentiella fall, eftersom det leder till att oroliga själar sitter på nålar tills provsvaren kommer tillbaka negativa. Och ja, de har i samtliga fall varit negativa.
Citera
2020-02-14, 12:12
Medlem
https://www.skd.se/2020/02/14/inget-coronavirus-i-
svaret svalöv han uppfyllde inte kriterierna för provtagning, så det blev ingen test överhuvudtaget..eller?
Senast redigerad av hagelskur 2020-02-14 kl. 12:16.
Citera
2020-02-14, 12:14
Medlem
DRAVKCABs avatar
Vissa länder tar detta virus på allvar. Blev imponerad av Thailändarnas agerande vid ankomstterminalen där dom scannade alla passagerare med någon sorts stor kamera och 5 personer med munskydd och säkerhetsdräkt. Tror inte det ser ut så vid ankomsterminalerna i Sverige på flygplatserna.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-02-14 kl. 12:22.
Citera
2020-02-14, 12:14
Medlem
nån här som vet hur vida virus överlever magsyran hos människor? klarar de flesta virus av den eller bara några?
Citera
2020-02-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Därför att testerna är svåra och opålitliga. Många testar negativt trots att de bär på corona.

Att man har tagit fram en ny metod betyder inte alla som har en förkylning eller lunginflammation nu betraktas som coronafall. Rimligtvis är det vissa kriterier som ska vara uppfyllda. De skador de sjuka drabbas av i lungorna lär vara rätt specifika.

Så de som testas och får negativt svar kan ändå vara smittade? Det hände ju läkaren i Wuhan som sedan dog.
Hur förhåller sig Sverige till detta?
Citera
2020-02-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag kan svära på att det stod 29/2 bara för en dag eller två sedan. Första budet var 9/2 för övrigt. Man blir ju lite nyfiken på vem som sitter och hittar på nya datum hela tiden och vad denne grundar sina beslut på. Vid en hastig överblick verkar de flesta flygbolag i nuläget ha en prognos som innebär begränsad/ingen trafik till Kina mars månad ut.
De kanske grundar sina beslut på ekonomi? Om efterfrågan är låg eller rent av obefintlig är det ingen poäng att flyga dit.
Citera
2020-02-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag tycker din reaktion stärker min tes om att media inte ska rapportera om potentiella fall, eftersom det leder till att oroliga själar sitter på nålar tills provsvaren kommer tillbaka negativa. Och ja, de har i samtliga fall varit negativa.

Jag kanske råka framstå som panikartad men lovar att jag inte är det. Tycker mer att det är spännande och intressant.

Men tänker ändå på negativa provsvar, läkaren i Wuhan fick negativa svar många gånger innan han fick positiv. Kan det vara så med dessa fall också? Skriver inte det pga rädsla utan för att det är intressant
Citera
2020-02-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Japp, jag har ätit mycket av detta, bl.a katt, hund, orm, skorpion, åsna, gigantiska vattensniglar, levande räkor etc. Man tänker mest på om det är utseendemässigt eller smakmässigt äckligt, inte på om man blir sjuk eller ej.
Åsna är väldigt gott. Smakade som renkött ungefär.
Citera
2020-02-14, 12:25
Bannlyst
Citat:
Japp, jag har ätit mycket av detta, bl.a katt, hund, orm, skorpion, åsna, gigantiska vattensniglar, levande räkor etc. Man tänker mest på om det är utseendemässigt eller smakmässigt äckligt, inte på om man blir sjuk eller ej.
Jag vet typiskt beteende av asienälskande europeer.
Skratta och tycka man e en riltig karl som äter mat som berrtts umder vidriga hygieniska förhållanden
Citera
2020-02-14, 12:25
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Åsna är väldigt gott. Smakade som renkött ungefär.
Håller med. Det var oerhört gott.
Citera
2020-02-14, 12:26
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Och här i Sverige är vi likadana

Äter grisfötter
Rå sill på midsommarafton mm
I augusti äter vi spindlar. Asätande djur som kallas kräftor och de billiga kommer från Kina

Sedan finns det de som äter ”rutten” fisk. Surströmming kallas den och är jäst men luktar rutten fisk

Tidigare var orm en läckerhet på julborden. Vissa kallar den ål men jag tycker även detta asätande djur inte passar som mat.

Har vi sedan gäster från andra länder ska de givetvis få smaka på våra svenska läckerheter.
De stackarna.

Nej vi är inte helt oskyldiga.

I Kina har jag blivit serverad kokt ankunge kvar i sitt ägg och nästan helt färdigutvecklad. Jag backade ur och skämde givetvis ut både mig själv och värden. Liten svart fågelunge i sitt slem. Kommer aldrig glömma synen när de övriga gästerna kalasade på delar som de bröt loss från fågelns kropp.

Nej nu spyr jag snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in