2020-02-14, 11:41
Medlem
Alla med lunginflammation och infektion diagnosticerats som corona-fall i Kina numera. Varför har de tagit detta beslut som med all sannolik skapar en inflation i statistiken smittade?
Citera
2020-02-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Speciellt Fladdermöss då som bär på och muterar alla jävla sorters virus utan att själva bli sjuka, och va fan finns det att äta på en sån förresten? Som att äta en svala... allt med protein stoppar dom i sig: reptiler, husdjur, insekter 🕷

Precis och så djurdelar från allehanda djur som tas "medicinskt" i potenshöjande syfte. Ostasiater måste ha betydande problem i sängläge. Plocka upp hajar för att skära fenorna av dom och sen släppa dom för att långsamt dö. Åtminstone japanerna vill ju ha det. Jävla idioter.
Citera
2020-02-14, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Hur kan det innebära svält för Sverige om vi skulle kontrollera människor som reser till Sverige från misstänkta platser? Förklara!

Vänsterfolk HATAR verkligen att göra något i befolkningens intresse!

Det är inte detsamma som att stänga gränserna.
Citera
2020-02-14, 11:44
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hörde precis på Ekot att SAS ställer in alla flygningar till Kina t o m 29/3, ganska lång tid kan jag tycka...

Jag kan svära på att det stod 29/2 bara för en dag eller två sedan. Första budet var 9/2 för övrigt. Man blir ju lite nyfiken på vem som sitter och hittar på nya datum hela tiden och vad denne grundar sina beslut på. Vid en hastig överblick verkar de flesta flygbolag i nuläget ha en prognos som innebär begränsad/ingen trafik till Kina mars månad ut.
Citera
2020-02-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är det garanterat inte.

Nä läste nyss att det var negativt! Riktigt skönt 🥳
Citera
2020-02-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Hur kan du veta det?

Vabruari.
Citera
2020-02-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Alla med lunginflammation och infektion diagnosticerats som corona-fall i Kina numera. Varför har de tagit detta beslut som med all sannolik skapar en inflation i statistiken smittade?

Varför gör de så? Jag menar vi i Sverige kan ju inte göra så. Fattar inte
Citera
2020-02-14, 11:56
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varför gör de så? Jag menar vi i Sverige kan ju inte göra så. Fattar inte

Därför att testerna är svåra och opålitliga. Många testar negativt trots att de bär på corona.

Att man har tagit fram en ny metod betyder inte alla som har en förkylning eller lunginflammation nu betraktas som coronafall. Rimligtvis är det vissa kriterier som ska vara uppfyllda. De skador de sjuka drabbas av i lungorna lär vara rätt specifika.
Citera
2020-02-14, 11:57
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Ryktet sprider sig klart att Sverige kan de åka till utan kontroller. Bara att ta sina privatplan och dra. Att LÄMNA kina är fortfarande ok!

Vad är det för kontroller du tror finns i t.ex. Tyskland men som inte finns i Norden?

Kineser kan inte åka till EU utan visum (och tvärtom). Och Corona-flyktingar som begrepp finns bara i dina fantasier.
Citera
2020-02-14, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nä läste nyss att det var negativt! Riktigt skönt 🥳
Menar du svalöv,..om så tror jag man behöver testa en andra gång, verkar inte alltid visa sig direkt...men vi får givetvis hoppas att han inte är smittad
Citera
2020-02-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Klart jag vill veta, om du säger sådär, finns det bara en sak som dyker upp i min skalle,,, 2bent lamm men för fan säg att det är nåt annat,,,, snälla
Jag vet inte. Tolken berättar inte.
Citera
2020-02-14, 12:09
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Kineser äter allt. Jag har provat på många konstiga saker när jag varit i Kina, mina kinesiska värdar är stolta över att de äter konstiga saker och försöker imponera på oss européer med detta.

Bland de saker som serverats som jag verkligen funderar över om det är så smart att äta finns:
- Fisk med giftiga taggar. Taggarna är med när maten serveras och de är fortfarande giftiga.
- Fisk med extremt vassa ben (som synålar), naturligtvis serveras fisken med benen kvar. Man får gnugga fiskköttet mot gommen för att försäkra sig om att inga benbitar finns kvar.
- Groda
- Manet
- Friterade ben (ben som i skelett, ja!)
- Orm
- Gräshoppa
- Skorpion
- Larver
- Sedan har man ju serverats många konstiga delar från djuren också...

Jag har nära arbetskollegor som dessutom serverats:
- råtta
- hund
- katt
- levande småfiskar (man doppar dem i alkohol så att de slutar att sprattla när man skall svälja dem)
- och min favorit (som ofta återkommer): - "det vill du inte veta"

Och sedan eskalerar det ytterligare om jag pratar med arbetskollegor som jag bara känner ytligt...
Japp, jag har ätit mycket av detta, bl.a katt, hund, orm, skorpion, åsna, gigantiska vattensniglar, levande räkor etc. Man tänker mest på om det är utseendemässigt eller smakmässigt äckligt, inte på om man blir sjuk eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in