2020-02-14, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerribleOne
Jag uppfattade det som att de lät de stackars kvinnorna ha 40 olika män som betalade för deras kroppar. Polisen ingrep inte förrän männen var klara.

Hur kommer det sig att man inte skyddar de här kvinnorna? Att man får bort halickarna och bordellerna.

Otroligt om de låter det fortgå och endast grep de 40 männen.
Tjejerna ville inte bli skyddade eller räddade, det säger ju feministpoliserna i SVT-intervjun. Dessutom är ju deras hor-företag lagligt i sverige. Så enkelt är det. Finns inga hallickar i det aktuella fallet, frivilliga luder som tjänar minst 100.000 SEK i månaden.
Citera
2020-02-14, 12:34
Medlem
Citat:
Jag uppfattade det som att de lät de stackars kvinnorna ha 40 olika män som betalade för deras kroppar. Polisen ingrep inte förrän männen var klara.

Hur kommer det sig att man inte skyddar de här kvinnorna? Att man får bort halickarna och bordellerna.

Otroligt om de låter det fortgå och endast grep de 40 männen.

Det var därför jag kom till tråden. Hur har det gått till? Lät polisen de prostituerade fortsätta, och bara grep torskarna på löpande band när de var "klara"?

https://www.facebook.com/pg/polisen.sodermalm/posts/
Citat:
I en lägenhet på en central gata på Södermalm blir en kvinna flera gånger om dagen utsatt för sexuella övergrepp. Detta händer dygnets alla timmar och varje dag i veckan. Mannen som utsätter henne för övergreppen är en småbarnsfar, en pensionär, en studerande, en arbetslös och en turist. För det mesta får aldrig polisen reda på detta eftersom kvinnan varken vet numret till SOS eller på vilken adress hon faktiskt befinner sig.
Citera
2020-02-14, 13:04
Medlem
Citat:
Jag uppfattade det som att de lät de stackars kvinnorna ha 40 olika män som betalade för deras kroppar.

Dom betalade för sex, inte för kroppar. Hade dom köpt kroppar hade brottsrubriceringen handlat om människohandel alternativt någon form av brott mot griftefriden.
Citera
2020-02-14, 14:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Trams "brott". Grip hallicken ist era inkompetenta retards

Dom har säkert slagit till för att lagföra eventuella hallickar och misstänkt koppleri/trafficking/människohandel och det är brott i den övre delen av straffskalan.

Polisen lägger inte ned så mycket resurser för att lagföra ett 40-tal slapptaskar som gör sig skyldiga till sexköp. Något mer behövs för att motivera tillslagen mot de olagliga lägenhetsbordellerna.
Citera
2020-02-14, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Tjejerna ville inte bli skyddade eller räddade, det säger ju feministpoliserna i SVT-intervjun. Dessutom är ju deras hor-företag lagligt i sverige. Så enkelt är det. Finns inga hallickar i det aktuella fallet, frivilliga luder som tjänar minst 100.000 SEK i månaden.

Yepp, därför måste säljaren kriminaliseras och utvisas.

99% är utländska ”entreprenörer”
Citera
2020-02-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Dom har säkert slagit till för att lagföra eventuella hallickar och misstänkt koppleri/trafficking/människohandel och det är brott i den övre delen av straffskalan.

Polisen lägger inte ned så mycket resurser för att lagföra ett 40-tal slapptaskar som gör sig skyldiga till sexköp. Något mer behövs för att motivera tillslagen mot de olagliga lägenhetsbordellerna.
Vafan pratar du om? Det är ju precis det man gjort. Somna om nu.
Citera
2020-02-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det handlar om lägenhetsbordeller.

På dessa är det bara utländska tjejer och dessvärre kan det vara trafficking. Och sexköpare som köper sex av någon de kan misstänka gör det under tvång - ja, då har jag inget emot att de sätts ditt.

Det kan gott kallas våldtäkt.
Citera
2020-02-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det kan gott kallas våldtäkt.
Hur tänker du då?
Citera
2020-02-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Hur tänker du då?

Skrev det i viss affekt men jag menar att dessa "män" säkert tvingar sig på kvinnorna.
Citera
2020-02-14, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Skrev det i viss affekt men jag menar att dessa "män" säkert tvingar sig på kvinnorna.
Knappast troligt i det aktuella fallet. Mer samtycke än det här finns inte; torsken betalar i förskott och horan smörjer fittan med glidmedel och särar på benen. Helt frivilligt från båda parter = samtycke tänk om tänk rätt
Citera
2020-02-14, 17:32
Medlem
Citat:
Det verkar inte vara fallet här. Kanske skulle vår feministiska poliskår lgga resurser på reella våldtäkter istället?

En kvinna i affekt, vem hade kunnat tro det? Snart har ni affekterat sönder Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Knappast troligt i det aktuella fallet. Mer samtycke än det här finns inte; torsken betalar i förskott och horan smörjer fittan med glidmedel och särar på benen. Helt frivilligt från båda parter = samtycke tänk om tänk rätt

I så fall har jag väl fel. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna detta. Det ska bli intressant att se hur det utvecklas.
Senast redigerad av Hiitsme 2020-02-14 kl. 17:36.
Citera
2020-02-14, 17:43
Medlem
Citat:
Det verkar inte vara fallet här. Kanske skulle vår feministiska poliskår lgga resurser på reella våldtäkter istället?

En kvinna i affekt, vem hade kunnat tro det? Snart har ni affekterat sönder Sverige.

Ja, för män är ju alltid lugna och logiska. Har du hört talas om trafficking? Om det är så att dessa tjejer inte är traffickingoffer har jag inget emot om männen släpps men om tjejerna är traffickingoffer (vilket jag antar att vi vet lika lite om båda 2) så anser jag att det är våldtäkt eftersom det är sex mot tjejernas vilja.

Eller är det så att du vet mer i fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in