2020-02-14, 12:03
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Vilka psykologiska institutioner? Håller på att utbilda mig inom psykiatrin, ditt påstående är så långt ifrån man kan komma. Fokus ligger på jämlikhet och allas lika värde.
Va bra. Då tycker jag du skall söka efter vetenskapliga artiklar eftersom du har tillgång till dessa.
Det är ju det som är så roligt. Vi förväntas tycka att homosexualitet är fullt normalt och något man föds till. Samtidigt publiseras artikel efter artikel mellan sambandet mellan homosexualitet och narcissism t.ex.
Jag har inte påstått att homosexuella har mindre värde. Ett sådant påstående säger mycket mer om dig än vad jag skrev. Jag skrev att sambandet mellan narcissism och homosexualitet är fastställt igen och igen. Det jag åberopar där är våra psykologiska institutioner.

Men nu skall jag skriva om ditt ämne psykiatri. Du kan börja med att läsa på om sambandet mellan autism och genderdysfori. Om autism och asexualitetet. Det är ingen ide att ens diskutera homosexualitet innan du har dessa kunskaper.

Men blanda inte ihop det med folks värde eller rätt till hjälp.

Här i västvärlden anser vi (eller gjorde i alla fall till helt nyss) att alla människor att ett intrisiskt okränktbart värde.
2020-02-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Exakt, det är det jag har försökt säga hela tiden. Man kanske inte märker det direkt, men hon växer med tiden. När man får känsla för hennes personlighet så är det omöjligt att inte gilla "stumpan"(som hon gärna kallar sig själv )

Men satan vad du höjer henne till skyarna. Ex eller tjejkompis?
2020-02-14, 12:05
Medlem
Svennehuras avatar
Youtuber och influencer ... fy fan ... är det det bästa man kan vara i Sverige i dag?
Tragiskt vad det här landet gått ner sig.

Och hon som castat dessa ... hon är fan lika dum i huvudet.

ALLA ÄR IDIOTER!!!!!!!!
2020-02-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettgammaltnamn
Jag hoppas att dem glömmer bort att de filmas så snabbt spm möjligt och därmed kommer de strunta i att prata om produktionen. Sen måste väl de flesta ha inprogrammerat att skippa uttrycka hat mot grupper, religion och etnicitet.

Hur svårt ska det vara att välja galna människor med mycket åsikter och galenhet utan att döma på grund av religion & etnicitet. Kom igen nu BB, in med personer som jobbar med sig själva gällande bekräftelsebehov, temperament med mera!
Jessica Lindgren 2006 låg förvisso över gränsen med att slå mot deltagare, men mer däråt. xD

I årets BB upplever jag mer att de valt deltagare som ska vara ”sköna” på sitt egna sätt & att det är inne i media med olika läggningar - men det håller inte. De behöver in med människor med samma läggningar och som attraherar varann sexuellt & konkurrens kring samma sak! Det… just det är experimentet vi vill se!

Håller med!

Även om jag hatar återanvända dokusåpadeltagare skulle jag inte ha något emot att någon med lite fart i kom in nu. Erica Horunge Lindberg är ett bra exempel.
2020-02-14, 12:07
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Så den nya som kom in är hittad på Youtube jaja spåret följer vad casting tomten börjat med, Ingen vanlig svensson mer än Sami sedan är det tomtar och troll.....
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
Youtuber och influencer ... fy fan ... är det det bästa man kan vara i Sverige i dag?
Tragiskt vad det här landet gått ner sig.

Och hon som castat dessa ... hon är fan lika dum i huvudet.

ALLA ÄR IDIOTER!!!!!!!!

Hälften av deltagarna är från sociala medier. Gissar att det gemensamma nämnaren till alla är att dom är kompis med rekryteraren för BB.
sen vill dom väl ha "kända" personer i programmet för att dom redan har följare vilket ger tittare, men tråkigt att de inte är större bredd på deltagare.
2020-02-14, 12:12
Medlem
förut i big brother var det vanligt folk, alla från olika städer och mindre orter, iår är typ alla stockholmare eller influencers haha
2020-02-14, 12:15
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hälften av deltagarna är från sociala medier. Gissar att det gemensamma nämnaren till alla är att dom är kompis med rekryteraren för BB.
sen vill dom väl ha "kända" personer i programmet för att dom redan har följare vilket ger tittare, men tråkigt att de inte är större bredd på deltagare.
Bredden finns inte och med den så kommer inte dramatiken samt nattliga eskapader i sängen, Dessa är mer rädda om sitt rykte på nätet än ngt annat och det är felet i castingen då det finns ingen Peter el Jessica för den delen som tja var lite små vilda!
2020-02-14, 12:15
Medlem
Så sjukt orättvist att Sami och Jasmine ändå hänger löst. Dom hade 25% chans att åka ut innan, nu är det 50%...
Kommer sluta titta på detta spektakel om Jasmine måste lämna, vore så satans orättvist. Mest rättvisa hade varit att det inte sker någon utröstning på måndag.
2020-02-14, 12:17
Medlem
Amelia tror alltså att Hässleholm är typ Sveriges trettonde största stad...
2020-02-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Så sjukt orättvist att Sami och Jasmine ändå hänger löst. Dom hade 25% chans att åka ut innan, nu är det 50%...
Kommer sluta titta på detta spektakel om Jasmine måste lämna, vore så satans orättvist. Mest rättvisa hade varit att det inte sker någon utröstning på måndag.
Tror det kommer in fler, och dom som kommer in får tävla om att sitta säkert, och 2 av dom blir nominerade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolinxxx
Amelia tror alltså att Hässleholm är typ Sveriges trettonde största stad...

Amilia... autocorrect
Medlem
Darkzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent

Håller med! Jasmine är ingen influencer, hon är inte tillgjort och är bara söt och gullig, en naturlig person. Gillar henne väldigt mycket, hon slår aldrig Sami i en utröstning dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in