Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Nej han får säkert knulla. Han är väl en sån där 'go to guy' för just såna där wingnuts. ung. som Limbaugh och de andra i USA. 'Nej det är inget fel på mig, det finns fler som känner som mig'.
Ju längre den illusionen får pågå, desto värre blir det för alla.
Dan Korn är inte så extrem men han delar deras världsbild bakom en fasad av extrem välvilja.
Visst jag kanske har missbedömt honom helt, det kan hända så klart. Han lägger inte ut sina politiska åsikter så explicit så att säga. Förutom att han är väldigt höger, det fattar vem som helst.
Hur som helst, om detta var en kändisfråga så bor han väl i England nu
Dan Korn skiljer ut sig från andra judar i Sverige som styr eller syns i debatten genom att inte hyckla så förbannat som judar plägar göra.
Korn ser och hyllar i smyg Israels expansiva utveckling vilket sker ofta med medel och uttryck judar här i Sverige fördömer som odemokratiska och rasistiska. Gällande svenska förhållanden.
Korn ser att det kan bli besvärligt för judar i Sverige om de förtiger eller skändar sådant i Sverige som judar i Israel gjort till vardagsmat.
Korn vänder sig inte mot judarna i Sverige utan mot muslimerna i Sverige, som han anser vara värda kritiken från "högerhåll" som inte får erkännandet (förtigandet), och han menar också att brunsmetandet (skändningen) av all kritik av muslimska parallellsamhället i judestyrda medier kan bli farligt för judarna i Sverige i längden.
Kort sagt, Dan Korn ser inget hellre än ett Stor-Israel och fortsatt exklusiv upphöjd exkludering av judarna i Sverige på deras villkor naturligtvis.
Och han gör det på listig väg genom att fraternisera med svenskarna