2020-02-14, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad kallar du Dan Korn och Johan Wirfält som också kritiserat filmen?
Dan Korn har jag aldrig gillat. Han dyker upp med sin pseudointellektuella framtoning och sitt hipsterskägg med kepa och snackar så in i helvete och det lät ju imponerande, men det var ju bara för att ingen fick en syl i vädret. Sen undrar alla alla, vad fan sa han? De som minns något av det kom överens om att det var mest dynga, dvs bullshit.

O ja jag har träffat denna israeliske förkämpe många ggr på vad som på svenska kallas cocktail parties haha
Citera
2020-02-14, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Hade känt mig betydligt mindre träffad om det inte vore för att staten var största ägaren.
Jag är ofrivilligt ägare av smörjan.
Detta är kapitalförstöring och slöseri med skattepengar. Dessutom saboterar man både SAS och Skandinaviens varumärken.
Tycker man kan sälja ut de sista aktierna innan de lyckats förstöra ännu mer.

+10

Sverige, Danmark och Norge som stater har pumpat in miljardbelopp i SAS under årens lopp och startade ju faktiskt bolaget en gång i tiden, det är skattebetalarnas pengar som hållit detta flygbolag upprätt. Att då slå skandinavisk kultur och historia i ansiktet för att ta PK-poäng i media lämnar en ytterst besk eftersmak.
Citera
2020-02-14, 10:55
Bannlyst
Exakt24 diskuterar SAS
https://www.youtube.com/watch?v=AkeIduCa_2Y
Citera
2020-02-14, 10:55
Medlem
Mullrets avatar
Knyta konsumenten till produkten är A och O.

Easyjet har fattat. Kolla, Easyjet, inside the cockpit på Youtube.

Trevliga stories kring jobben som piloter. Och vad de gör osv. Intressant de har styrmän som börjat vid 22 års ålder. Och snygga kvinnliga piloter.

SAS har mycket att lära när det gäller bygga image.

Man blir nästan sugen flyga med Easyjet....
Citera
2020-02-14, 10:56
Medlem
Samnytt: Aftonbladet skyllde kritiken mot SAS på ”trollkrig” – manipulerade skärmdumpar med bevis

Citat:
I artikeln ger man utrymme till researchern Mathias Cederholm som i många år har suttit i styrelsen för Jan Myrdal-sällskapet – som tidigare delade ut Leninpriset. Med hjälp av en skärmdump från Twitter-verktyget Hoaxy misstänkliggör Cederholm spridningen av kritiken mot SAS-reklamen. Han menar att det skedde en ”explosionsartad ökning” och antyder att en organiserad kampanj är bakom kritiken.

– Det finns en rad internationella nätverk som är tätt sammanlänkade. När något börjar få spridning där så kan det gå snabbt, uppges han säga i artikeln.

Underförstått är det Putins trollnätverk som åsyftas.

Frilansjournalisten Mattias Albinsson har dock upptäckt att Aftonbladet har manipulerat skärmdumpen i fråga. Genom att jämföra med en aktuell skärmdump från samma verktyg har han visat att Aftonbladet har kapat bort den förklarande delen av skärmdumpen – där det förklaras att endast ett fåtal röda konton var så kallade automatiserade botar, medan de allra flesta – som visas med blå färg – med största sannolikhet är äkta konton som styrs av riktiga människor.

Men kom ihåg att det är alternativmedia, och inte MSM, som ljuger och sprider falska nyheter...
Citera
2020-02-14, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jag vet inte om jag hånar individer men visst, all denna nationalism och flaggviftande lämnar mig totalt kall. Om folk vill ägna sig åt det så visst.

Detta med att lägga av med flaggviftandet och att smutskasta flaggviftande har ju bara fört Sverige på katastrof-kurs.

Du är händelsevis inte "kall" inför våldtäkterna, ghettona, invasionen, smutskastningen av det egna, hyllandet av det invandrade, terrorismen utifrån som mördat, asylsökarna som mördat? Vad exakt blev vunnet av att börja håna flaggviftandet?

Fattar samtidigt inte vitsen med att nationaldagen den 6 juni är en helgdag nuförtiden. Det är att efterapa utlandets nycker. Det är trams, och utnyttjas egentligen för att försvara invasionen istället för att hylla det genuint svenska.

Ska Sverige någonsin kunna fungera och vara ett trevligt land igen behövs ett återupprättande av respekten för det svenska, det du kallar "flaggviftande", istället för att sprida bilden att Sverige är försvarslöst och är till för att utnyttjas å det grövsta utan slut.
Senast redigerad av Mertillen 2020-02-14 kl. 10:59.
Citera
2020-02-14, 11:00
Medlem
Karmans avatar
Har vi förklaringen till den märkliga reklamen från SAS här?
"SAS-chef greps med crackpipa på jobbet – hög på ”dödsdrogen”"
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12519890
Citera
2020-02-14, 11:00
Medlem
nerdnerds avatar
Jäkla storm i ett vattenglas. Alla kopierar. T o m italienarnas Spagghetti kom ju från när Marco Polo hade varit i Kina och käkat nudlar. Och så gjorde DE något eget av det. Filmen visar bara hur det är och alltid har varit.
Citera
2020-02-14, 11:01
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hoj oj oj... körde detta i google translate. Fan inte lätt att förstå även efter översättning. Men jag försöker tolka detta och det du skrev innan.

Varken konceptet bil eller fabrik har sitt ursprung i Skandinavien.

Detta var väl inget som togs upp i filmen, men det är ytterligare saker på listan som dom kunde tagit upp som inte är skandinaviskt.

Det är endast logik som gäller här.

Haha du beviser virkelig min tese at i mangler hjerne
Citera
2020-02-14, 11:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jäkla storm i ett vattenglas. Alla kopierar. T o m italienarnas Spagghetti kom ju från när Marco Polo hade varit i Kina och käkat nudlar. Och så gjorde DE något eget av det. Filmen visar bara hur det är och alltid har varit.
Och vad är då poängen med filmen? SAS hävdar ju att det är "typiskt skandinaviskt" att kopiera.
Citera
2020-02-14, 11:05
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Och vad är då poängen med filmen? SAS hävdar ju att det är "typiskt skandinaviskt" att kopiera.
Ok, då finns det iaf en grej i den jag inte håller med om. Alla kopierar. Såvida man inte kan säga att kopierandet är typiskt för alla.
Citera
2020-02-14, 11:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Dan Korn har jag aldrig gillat. Han dyker upp med sin pseudointellektuella framtoning och sitt hipsterskägg med kepa och snackar så in i helvete och det lät ju imponerande, men det var ju bara för att ingen fick en syl i vädret. Sen undrar alla alla, vad fan sa han? De som minns något av det kom överens om att det var mest dynga, dvs bullshit.

O ja jag har träffat denna israeliske förkämpe många ggr på vad som på svenska kallas cocktail parties haha

Men ingår han i "snöflingehöger incels grabbar som aldrig får knulla" eller de "orädda frihetskämparna"? Hur han är privat på fester intresserar mig föga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in