2020-02-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carmen.ferrera
Att kvinnorna tjänar 10-15k om dagen kan inte vara motivering nog?

10-15k om dagen är tillräckligt för grovt skattebrott inom ett år. Dvs 6 (4) år inne om det går att hitta tillräcklig bevisning. För jag antar att normen inte är att ta det som levererad tjänst på F-skattsedeln? (Jag antar att det då inte rör sig om skattebrott om man faktiskt skattat för det, även om verksamheten är legalt tveksam)
Citera
2020-02-13, 15:30
Medlem
Några kåtbockar som hoppades få uppleva njutning från någon villig att erbjuda dem det mot betalning har fått böta och skämmas, yey, världen har blivit en bättre plats....
Att vi inte hade polisresurser nog att undersöka den där våldtäkten är väl ett pris vi får betala för att förhindra frivilligt samlag mot betalning. Cuz, 'rättvisa'...

Någonting svenskar gärna får ha i åtanke;
Person A önskar tjänst X, och är villig att betala pengar för den.
Person B är villig att utföra tjänst X mot en överenskommen summa pengar.
Person C har INGENTING MED SAKEN ATT GÖRA

Det har ingen betydelse om tjänst X handlar om att tvätta din äckliga bajstoalett, sopa dina smutsiga golv, hämta dina illaluktande sopor eller massera din penis, åtminstone bör det inte ha någon betydelse i ett fritt samhälle.
Ugh, får spel på svenskarnas otroligt unkna fascistoida mentalitet...

Om det faktiskt skulle handla om trafficking/människohandel så är det vidrigt, men jag ser ingen indikation i tråden eller artikeln som antyder eller påvisar att så skulle vara fallet.
Om det stämmer som någon sa att detta dessutom faller inom 'oaktsam våldtäkt' och ingen av dessa verkar ha blivit anklagad för det, så gäller det uppenbarligen inte i detta fallet, eller hur?

Alla människor är inte helt besatta av att penisar och vaginor måste tillhöra ens 'själsfrände' eller monogama partner för att man skall kunna ta eller bli tagna på dem utan att bli helt till sig av upprördhet och bisarra ap-känslor (och gör du det, så behöver du varken köpa eller sälja sex, eller hur?), vissa bryr sig faktiskt inte det minsta, och ser detta som otroligt lättförtjänade pengar för att göra nästan ingenting.
Lämna fredliga människor i fred.
Citera
2020-02-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
I princip alla lägenhetsbordeller handlar om hitresta utländska prostituerade som styrs av hallickar eller kriminella nätverk i sina hemländer och det finns stor anledning att tro att det även handlar om detta i det aktuella fallet på Södermalm.

133 fall är dessutom 133 fall för mycket.
Hur många fall rapporterades 2019? Du verkar insatt

Det finns en annan aspekt på det hela, lägenhetsinnehavarna kan åka dit också om dom haft kännedom om att bostäderna skulle användas för sexförsäljning, nu tror inte jag att så är fallet här men giriga människor finns överallt.
Ej hittat statistik för 2019.

133 fall av trafficking, hur många våldtäkter 2018? Trafficking är vidrigt men du hävdar att det är oerhört vanligt inom prostitution, siffrorna tyder på annat. Kan du vara snäll och ge mer fakta bakom ditt påstående?

Det är ju bara sjukt om en lägenhetsinnehavare hyr ut sin lägenhet i god tro, utnyttjas och åker dit för koppleri. Det visar ju bara på hur j-a sjuk lagstiftningen är, fattar du inte det?
Senast redigerad av totalattack 2020-02-13 kl. 15:58.
Citera
2020-02-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Alla kan hyra en lägenhet i andra hand, problemet är bara att när det gäller lägenhetsbordeller så är det i princip nästan alltid en hallick eller ett nätverk bakom kvinnorna som säljer sex.

Har du någon som helst grund för dina påståenden, eller vräker du bara ur dig din bild av verkligheten som om det vore fakta?
Senast redigerad av n.lite 2020-02-13 kl. 16:09.
Citera
2020-02-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
hexjakt mot harmlösa "brott" istället använda poliser mot alvarliga brott helt sjuk men jag kan ta mig fan att gamla äckliga kärringar i regeringen vill stoppa sexköp för varje pris ty nån vill ta i de bara svartingar

Jag tror inte brudarna anser att fenomenet är så harmlöst.
Citera
2020-02-13, 16:24
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De erkänner väl direkt som ungefär vid fortkörning.

Dvs de slipper detta med att deras dom är offentlig handling. Om de säger att de inte körde fort eller inte knullade den där horan blir det åtal och kan tänka mig det senare är mer illa sett till deras rykte. För polis eller åklagare blir det ju svårigheter att bevisa att något skett men att bara åtal väcks i fall som detta gör för att många föredrar ett strafföreläggande. Fortkörning kan man ta men ett åtal för detta och man är socialt körd.

Har jag fattat det rätt? Strafföreäggande = man knullar en hora och åker dit. Sannolikt får man ett strafföreläggande. Som man betalar och allt sjunker lpngt ner i anonymiyeten.

I såna fall är det ju bara att erkänna och betala?
Citera
2020-02-13, 16:38
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hur är etniciteten på torskarna på lägenhetsbordeller? Är det DN-feministers fördomar om välbeställda svenska män eller är det snarare det som Flashback misstänker?

Sexköparna är blandat svenskar och invandrare från olika bakgrunder.

Lägenheterna som används som bordeller i Stockholm har vad jag sett ALLTID invandrarnamn på dörrarna, oavsett i vilken stadsdel man är, och även i Stockholms innerstad. Jag har varit på bordeller både på Östermalm, Kungsholmen, Södermalm samt utanför tullarna i olika förorter. Enda undantagen är de svenska kvinnor som säljer sex hemifrån sina lägenheter.
Citera
2020-02-13, 16:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alisvensson
Har jag fattat det rätt? Strafföreäggande = man knullar en hora och åker dit. Sannolikt får man ett strafföreläggande. Som man betalar och allt sjunker lpngt ner i anonymiyeten.

I såna fall är det ju bara att erkänna och betala?

Nej det där första resultatet på google verkade inte stämma. Det syns i belastningsregistret och därmed på sidor som Lexbase. Enda fördelen således är mer att det inte kommer vara någon dom med läsning om hur du blev påkommen med att knulla horan.
Citera
2020-02-13, 16:42
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej det där första resultatet på google verkade inte stämma. Det syns i belastningsregistret och därmed på sidor som Lexbase. Enda fördelen således är mer att det inte kommer vara någon dom med läsning om hur du blev påkommen med att knulla horan.

Det är riktigt. Man hamnar i belastningsregistret i 5 år om man åker dit för sexköp, och kommer således även synas som brottsling på Lexbase och MrKoll.
Citera
2020-02-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Nej de flesta kvinnor utanför Sveriges gränser går i kras vid åsynen av en penis. Hu.
Det är ju bara idioter utan världsvana och livserfarenhet som stödjer den kvinnoautistiska sexköpslagen.
Nu var ju ett antal gifta och hade barn vissa var ju nyblivna fäder så uppenbarligen hade de kvinnor i sitt eget hem som varit i intim kontakt med dem
Citera
2020-02-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
Hur gick det till vid gripandet? Stormade polisen bordellen?
Måste ha varit någon flashbackare där
ja det måste ha varit någon enormt storkukad flashbackare,fullsmetad i steroider,och med västvärldens dyraste armbandsur på sig, där och förlustat sig..
Citera
2020-02-13, 18:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Uppenbarligen ett utmärkt tillslag.
Nära en halv miljon in till staten i böter. Egentligen så borde polis/åklagare kunna tredubbla beloppet mot att torskarna slipper hamna i registret som sexualförbrytare.😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in