2020-02-13, 23:37
Medlem
BuckshotBills avatar
Har SAS och Aftonbladet förklarat på vilket sätt de ryska trollen velat förstöra genom att stå upp för svenskarna när SAS talar om för oss att vi är ingenting?
Citera
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Tack för det. Tre länkar som jag hade är nedplockade "p g a copyright-skäl"

De lär ju vara en tidsfråga innan denna försvinner.
Allt besvär bara för att ingen ska ha möjlighet att kommentera vad de tycker om filmen på youtube.
Citera
Medlem
Jävlar vilket ryskt troll jag är. Äskar alltså ryssar och nu vill jag ha betalt. Om man inte hatar ryssar älskar men dem enligt Aftonbladet. Ryska folket, ryssar är no good. Dåliga människor på ren svenska. Känner många ryssar men de är dåliga enligt DN och Aftonpravda.
Citera
2020-02-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Då underkänner du filmen då alltså då den pekade på en rad kulturer som vi har kopierat ifrån, det var bara den svenska som inte var en riktig kultur.

Delvis. Men den sa aldrig att de kulturer vi hämtat våra idéer ifrån var unika heller. Vet du hur oorginella vi alla är?

Om du är i täby centrum och tänker "det där var en unik tanke", så har statistiskt sett en annan person i täby centrum samma tanke ungefär samtidigt. Vi är alla typ lika unika som en disktrasa.
Citera
2020-02-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Ett lands historia är också del av kulturen.

Exakt, och om folk inte känner till landets historia Ioch har tillägnat sig den) så förtvinar i längden kulturen i landet, eller dör till slut.
Citera
2020-02-13, 23:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Tack för det. Tre länkar som jag hade är nedplockade "p g a copyright-skäl"

De lär ju vara en tidsfråga innan denna försvinner.

Konstigt, de som gör en reklamfilm brukar vilja att folk tittar på den.
Citera
2020-02-13, 23:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Delvis. Men den sa aldrig att de kulturer vi hämtat våra idéer ifrån var unika heller. Vet du hur oorginella vi alla är?

Om du är i täby centrum och tänker "det där var en unik tanke", så har statistiskt sett en annan person i täby centrum samma tanke ungefär samtidigt.

Så varför hänvisade då de till dessa kulturer och inte till källan?
Citera
2020-02-13, 23:42
Medlem
Citat:
Konstigt, de som gör en reklamfilm brukar vilja att folk tittar på den.

SAS vill bara att folk ska få se den tvättade versionen, och utan hemska ryska trollfarmade kommentarer.
Citera
2020-02-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Ett liv av erfarenhet av invandrare. Vilken egenskap hos dig får dig att antyda att jag hittar på? Empati?

Så du är invandrare du också eller?
Citera
2020-02-13, 23:44
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
SAS vill bara att folk ska få se den tvättade versionen, och utan hemska ryska trollfarmade kommentarer.

Tur att DNs publiceringar av #metoo-anklagelser inte är "trollfarmade".
Citera
2020-02-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Splittrat för att någon inte hänger med. Som har gjort dåliga val?
Jag har sett hur industrin försvinner i småorten, man skyller på det ena och det andra. Men aldrig har jag hört någon säga att det var jag som inte utvecklades. Som inte tog tummen ur arslet och bröt upp från rådande normer. Min devis är om du gör samma sak efter 5 år, då ligger du pyrt till. för om 10 år gör kinesen samma sak för 25% av priset.

Exakt hur skapar "normbrytande" och personligt psykotjafs nya industrier eller branscher, menar du - bortsett från knarkindustri? Och i småstäder ich glesbygd?

Och jag menar industrier/branscher/företag som verkligen bär sig själva och går med vinst, inte mottagare av många miljoner i PK-anslag eller investeringsobjekt för pengaplacerare, med ständigt röda siffror för driften och minimal personal, modell Spotify.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-02-13 kl. 23:55.
Citera
2020-02-13, 23:46
Medlem
Citat:
Så varför hänvisade då de till dessa kulturer och inte till källan?

För det inte är en dokumentär. Det är en reklamfilm vars skapare inte förutsåg att SDare gråter över allt som går att gråta över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in