2020-02-13, 22:40
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Nä, de är en relativ obetydlig del i det stora hela. Vi har en majoritetsbefolkning som förhållandevis fortfarande pratar svenska, någorlunda sekulära och vi firar våra högtider utan behöva höra någon tala om att man inte får fira dessa. Jag kan inte bry mig mindre om ahmed muhammedsson, eller ishmael heismann eller för jokkmokksjocke har någon special deal här eller där. Kul för dem! Vi har ju en knug som har privilegier, inte fan whinar man för det?

Om de är obetydliga, varför går det då att kränka deras kultur, medans det inte går att kränka svensk kultur?
Citera
2020-02-13, 22:41
Medlem
Woldemortdarskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
KAN någon nämna något som är helt unikt svenskt som inte kommit eller inspirerats av någon annan kultur? Mycket kritik men lite substans i denna tråd. Känns som att tråden är så full av offerkofta att jag får fårsmak i munnen.

Så enligt din logik så existerar enbart den industrialiserade europeiska kulturen eftersom den är helt och hållet ett påfund av vita européer och den enda vi kan leda i bevis var och när den uppfanns och vilka personer som gjorde det.

Tyglandet av elektriciteten och belysning har ingen koppling till andra kulturer än den vita europeiska.
Ångmaskinen kan härledas endast till europeisk kultur.
Flyg och rymdteknologin har ingen koppling till tidigare kulturer. Det var en helt ny era.
Bland andra...

Kan din fårsmak i munnen månne komma från din fårskalle?
Citera
2020-02-13, 22:46
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Vilka belägg finns för att invandrare ofta tycker att svenskar är empatilösa? För det är väl inte någonting du sitter och hittar på hoppas jag?

Ett liv av erfarenhet av invandrare. Vilken egenskap hos dig får dig att antyda att jag hittar på? Empati?
Citera
2020-02-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Om de är obetydliga, varför går det då att kränka deras kultur, medans det inte går att kränka svensk kultur?

på vilket sätt är det kränkt?
att vi har tagit av andra och gjort till vårt eget? vart ligger problemet?

jag skulle kunna komma med att judarna är egnetligen akhenater, så deras religion är inte mer av en offshoot från det. Samer har tagit rennäringen från selkuper, sibiriskt folk?
Citera
2020-02-13, 22:49
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
här är en artikel som visar försäljningsprognos och marknadsutsikter för Gillette en månad INNAN deras reklamfilm släpptes.

En kul detalj i den artikeln:
Citat:
The “very specialized steel” is imported from Sweden
Citera
2020-02-13, 22:50
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Jag är en fattig nazist. Finnig och utan vänner?

Högskoleutbildad, ekonomiskt oberoende sedan länge. Vilka tragiska vänsterfolk vi omger oss med. Flashar på fb och drömmer om en lägenhet på söder.

Det är rätt skönt här nere i Spanien. Runt tjugo grader även i februari.

Om du är nazist så borde du väl tycka om ditt land och inte smita till rasfrämlingarnas hemvist?
Citera
2020-02-13, 22:52
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
att vi har tagit av andra och gjort till vårt eget? vart ligger problemet?

jag skulle kunna komma med att judarna är egnetligen akhenater, så deras religion är inte mer av en offshoot från det. Samer har tagit rennäringen från selkuper, sibiriskt folk?

Exakt. Det finns ingen judisk eller samisk kultur.

Men testa det i realiteten, utanför din ekokammare mellan öronen, så får du en annan ton där i tomrummet ganska fort.
Citera
2020-02-13, 22:52
Medlem
Skillys avatar
Citat:
att vi har tagit av andra och gjort till vårt eget? vart ligger problemet

Som du skrev. Autism. Och en slev Aspbergers.
Citera
2020-02-13, 22:53
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarthFrequency
Väldigt oförskämt och respektlöst av SAS att uttrycka sig på detta sätt. Att föra talan för hela Skandinavien är ett mycket grandiost och vulgärt handlande.

Vem har givit denna pengatörstiga ryggradslösa nidning till företag rätten att uttrycka sig så här vedervärdigt på bekostnad av Skandinavien och dess invånare?

Det här måste anses som hets mot folkgrupp.

Första meningen i reklamen där berättarrösten frågar sig vad som är egentligt skandinaviskt och svarar med att ingenting är det är ju fruktansvärt magstarkt. SAS får det att framstå som att Sverige uppstod i morse.

Jag står fast vid att den här reklamen är ett av modern tids största magplask.
Citera
2020-02-13, 22:54
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
En kul detalj i den artikeln:

+1 Tänkte inte på det.
Citera
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
var inte tydlig innan, men någon har gjort en Hitlerparodi på SAS haha

https://www.youtube.com/watch?v=99Q_68E_-R4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3N-uyiWqVRruAzQSoXgOMai_XRWmTk8P9Q4QFKeK3nxWhpwa_ACN3 U3Ug

Haha underbart!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men folket protesterar väl inte högt, för i helvete. Folket skrattar, inte är svenskar så jävla lättkränkta.
Vilka det är utöver sd som dragit igång den här snöflingornas snyftparad kan man ju undra, tror själv inte att det är ryssar men det kan inte vara så många svenskar som har så taskigt självförtroende att de går igång på en sån där reklamfilm.

Sedan när gick tillvaron ut på att vara så oberörd som möjligt i varje läge och till varje pris undvika att uppfattas som kränkt? Vem bryr sig om ett feministiskt luder eller en hen-kärring på en kvällstidning kallar en för "snöflinga"? Eller en NPC-människa som du. Märkligt nog precis samma typer som var verkligt kränkta över att det inte förekom några svartskallar i Staffanstorps reklamfilm, utan bara välmående och sunda svenskar.

Även om en pedofil våldtog dina barn framför dina ögon skulle du förmodligen anstränga dig för att bevara coolheten och inte framstå som "kränkt", för det är ju det farligaste som finns. Nej, ursäkta, du har ju inga barn, för du har ju ägnat hela ditt vuxna liv åt att röka hasch och spela tv-spel i stället. Prioriteringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in