2020-02-13, 22:15
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nej det har jag aldrig menat. En person som är född i Skandinavien är givetvis skandinavisk. Det enda jag har menat i svar på andra inlägg är att folkgruppen samer inte är skandinavisk i sitt ursprung.

Det finns inget nazistiskt med fakta kring folkgruppers ursprung.

Så du menar att en person född i Skandinavien idag är skandinav oavsett föräldrarnas folkgrupp och kultur samtidigt som en folkgrupp som levt här i 8000 år och odlat sin kultur här i Skandinavien inte är skandinavisk i sitt ursprung?

Det finns mycket nazistiskt kring folkgruppers ursprung. Exempelvis det där med att se i korta tidsserier och vråla om köttbullar. Det är bara det att du är för dum för att begripa det.
Citera
2020-02-13, 22:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Knappast en tillfällighet att media börjar gapa högt om SD:s kommentarsfält på Facebook samtidigt som folket protesterar högljutt mot SAS reklamen. Media gör vad de kan för att börja vifta med rasistkortet för att föröka hålla folket fast i den åsiktskorridor som fort håller på att lösas upp nu. Media tappar kontrollen, vilket blev särskilt tydligt i och med den folkliga stormen mot SAS.
Ja, det är samma krafter som styr medias narrativ som även har styrt SAS reklamkampanj.

Det är idag lnlöst. Lite som att tolv personer med batonger skulle klarar av att stoppa en invasion av tusentals afrikaner vi den spanka gränsen.
Citera
2020-02-13, 22:16
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Knappast en tillfällighet att media börjar gapa högt om SD:s kommentarsfält på Facebook samtidigt som folket protesterar högljutt mot SAS reklamen. Media gör vad de kan för att börja vifta med rasistkortet för att föröka hålla folket fast i den åsiktskorridor som fort håller på att lösas upp nu. Media tappar kontrollen, vilket blev särskilt tydligt i och med den folkliga stormen mot SAS.
Ja, det är samma krafter som styr medias narrativ som även har styrt SAS reklamkampanj.

Men folket protesterar väl inte högt, för i helvete. Folket skrattar, inte är svenskar så jävla lättkränkta.
Vilka det är utöver sd som dragit igång den här snöflingornas snyftparad kan man ju undra, tror själv inte att det är ryssar men det kan inte vara så många svenskar som har så taskigt självförtroende att de går igång på en sån där reklamfilm.
Citera
2020-02-13, 22:16
Avstängd
Ksenia74s avatar
Våga bojkotta SAS först då tror jag på att skandinaver tycker att SAS skitit i det blå skåpet men om inte så är det som vanligt att skandinaver är mellanmjölk.
Citera
2020-02-13, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Målet med whole scale damage Control är att Alla kände en disturbance in the force. Vet att det inte bara är jag som känner att folk synkroniserade tack vare att... någon... överspelade sin hand denna gången.

Inget är farligare. Du måste tro att du är ensam.

*boom*

- YouTube tar ner kommentarer om SASreklamen
- SAS stänger kommentarer och rensar
- communication psyopsfolk på fb, face och Twitter (skilly och co.)
- Alla journalister och redaktörar stormar ut och amplifier SAS crisis com: Du är ensam med att se sanningen, Alla de andra är bara ryssbots. Håll din insikt inombords!

Fast de var sena. Vi hann synkronisera. Vi vet 😉

Så jävla skönt att inte bara hela Skandinavien (bortsett från några dåliga äpplen) stod enade i det här, utan även tillsammans med en mängd människor utifrån runt om i världen. Det blir tydligare och tydligare att den här fajten ytterst handlar om det vanliga folket mot den självutnämnda eliten i världen.
Senast redigerad av RobRoys 2020-02-13 kl. 22:26.
Citera
2020-02-13, 22:19
Medlem
Som ni ser nu är Skillys uppgift, betald att förstöra så många trådar som möjligt.

Som kan störa det politiska maktbasen. Betalt eller nyttig idiot.
Citera
2020-02-13, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Javisst, de har det i sig.

Ett herrefolk som ser det som sin rätt att misshandla, ofreda, våldta, mörda de värdelösa - eller blott leva av.

I mångt och mycket ett sentiment som reklamfilmen ger uttryck för. Skandinaverna har inget eget, och de som inget eget har behöver man inte respektera. De kan exploateras, utan medkänsla. Och varför inte? De är, som du säger, bara robotar. Det de har är endast kopior, stöldgods.

Mmm, det är så jag uppfattar filmens budskap också. Den stämplar etniska skandinaver (nordiska folk) som bekväma och tanklösa lättingar som i tusen år har format sin andrahandskultur av de smulor som har fallit ner från andra folks rikt dukade bord, eller via ren stöld och plankning. Ingenting är deras eget, medan cykeln däremot, låter man förstå, är en tysk uppfinning (liksom välfärdspolitiken som koncept? jfr Bismarcks strävan att bygga upp vissa försäkringar för att arbetarklassen ivalt språnte skulle radikaliseras).

Dessutom finns det en påfallande motsägelse med filmens riktning. Trots att den utger sig för att vara riktad till icke-skandinaver känns den ändå som en gest riktad mot en publik här i Norden, de nordiska folken själva. Köttbullar och gem som "skandinaviska ikoner" ute i världen, nej, det är inte riktigt så det ser ut, och föräldraledighet är nog inte heller något som människor i andra länder ivrigt tänker sig att de har fått från Sverige. Filmens adressater är skandinaver, den är ett inlägg i *vår* opinionscirkus.
Citera
2020-02-13, 22:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Våga bojkotta SAS först då tror jag på att skandinaver tycker att SAS skitit i det blå skåpet men om inte så är det som vanligt att skandinaver är mellanmjölk.

För mig har det varit tvärtom, jag har inte vågat flyga med AS eftersom de strejkar jämt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men folket protesterar väl inte högt, för i helvete. Folket skrattar, inte är svenskar så jävla lättkränkta.
Vilka det är utöver sd som dragit igång den här snöflingornas snyftparad kan man ju undra, tror själv inte att det är ryssar men det kan inte vara så många svenskar som har så taskigt självförtroende att de går igång på en sån där reklamfilm.

Dags för dig att komma in i matchen. Det är långt ifrån bara svenskar eller ens Skandinaver som står bakom de här protesterna. Det här är så mycket större. Inse att den här fajten är global, men det börjar lokalt eftersom man bara kan gräva där man står.
Senast redigerad av RobRoys 2020-02-13 kl. 22:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
KAN någon nämna något som är helt unikt svenskt som inte kommit eller inspirerats av någon annan kultur? Mycket kritik men lite substans i denna tråd. Känns som att tråden är så full av offerkofta att jag får fårsmak i munnen.

Verkligen sandlådenivå på tråden, men detsamma gäller för reklamen. De kunde ha vinklat det som att det är bra att resa för man kan ta med det man gillar med sig hem. Sista 30 sekunderna är ju bra ton och budskap ju.

För att svara på din faktiska fråga. Om man ska lita på reklamen så är man enbart bra på att stjäla och det upprör givetvis många.
Citera
2020-02-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jag tror inte att det är möjligt att det inte händer. Med så stor andel raka och tuffa personer (invandrare) i befolkningen så kommer även vanliga svenskar att påverkas. Vår konflikträdsla kommer att botas och vi kommer att ta för oss mer i diskussioner och vardagsliv. Det är bara en tidsfråga. Har redan märkt detta i yngre generationer som sagt.

Att invandrare inte vill bli svenskar har inget med svensk mesighet och toppstyrning att göra. Invandrare tycker ofta att svenskar är empatilösa, otrevliga, falska och socialt störda robotar. Och så vill man naturligtvis inte bli. Eller känna sig. Svenskar har däremot en del andra åtråvärda egenskaper och om vi svenskar bara kunde bli lite mer humana så skulle nog invandrare känna sig som oss betydligt mer.

Sedan så tror jag inte att det är ett problem att vi accepterar olika kulturer i samhället. Problemet är snarare att vi accepterar allt i dessa kulturer. Även sådant som inte är önskvärt i vår kultur eller hur vi anser att vi bör leva tillsammans och vara gentemot varandra. Svenskar behöver individuellt bli betydligt starkare i vår kravställning gentemot invandrade individer som agerar fel. Och detta är inget vi kan lämpa över på något migrationsverk eller någon lärare på SFI. Vi svenskar agerar fel som mesar ur i vardagen. Däri ligger en stor del av problemet.

Och jag reagerar inte på SAS reklam på samma sätt som dig. Sverige är fortfarande ett föredöme världen över. Minst lika mycket så nu, som förr. Och SAS reklam gör mig stoltare över Sverige eftersom den påminner mig om hur långt vi kommit. Den är faktiskt extremt positiv för Skandinavien, men det kräver lite av tittaren att förstå det. Och det är nog där problemet ligger för sådär 20% av befolkningen. Så jag upplever inte att den spottar på någon, eller på Skandinavien. Utom möjligen på nationalister.
Vilka belägg finns för att invandrare ofta tycker att svenskar är empatilösa? För det är väl inte någonting du sitter och hittar på hoppas jag?
Citera
2020-02-13, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det är idag lnlöst. Lite som att tolv personer med batonger skulle klarar av att stoppa en invasion av tusentals afrikaner vi den spanka gränsen.

Yup. Snöbollseffekten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in