2020-02-13, 21:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
SAS ledningsgrupp har nu haft krismöte, här är filmen:

https://www.captiongenerator.com/1664412/Scandinavian-Asshat-Syndrome
Citera
2020-02-13, 21:26
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
SAS ledningsgrupp har nu haft krismöte, här är filmen:

https://www.captiongenerator.com/1664412/Scandinavian-Asshat-Syndrome

Så kan det gå, när marknadsavdelningen på SAS är så skitnödiga över att inte uppfattas som rasister att de slår knut på sig själva.
Citera
2020-02-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Exakt. Judar har heller ingen egen kultur. Allt i Israel kommer utifrån.

Så måste det vara.

Men, och vad är problemet?

Är det ett problem då de inte har en egen kultur, då allt kommer utifrån?

För det kan ju inte vara så att just judar har...

Men inte Skandinaver så klart..
Senast redigerad av Lagring 2020-02-13 kl. 21:30.
Citera
2020-02-13, 21:27
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Du menar att personer och företeelser med 1000-årig förankring i Skandinavien inte är skandinaviska. Så nej, du är inte dum, du argumenterar bara som en nazist.

Nej det har jag aldrig menat. En person som är född i Skandinavien är givetvis skandinavisk. Det enda jag har menat i svar på andra inlägg är att folkgruppen samer inte är skandinavisk i sitt ursprung.

Det finns inget nazistiskt med fakta kring folkgruppers ursprung.
Citera
2020-02-13, 21:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Så måste det vara.

Men, och vad är problemet?

Är det ett problem då de inte har en egen kultur, då allt kommer utifrån?

För SAS är det ett problem för de räknade upp en massa kulturer i filmen, den enda de underkände som kultur var den skandinaviska.
Citera
2020-02-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
För SAS är det ett problem för de räknade upp en massa kulturer i filmen, den enda de underkände som kultur var den skandinaviska.

Jag har förstått det sedan två dagar. Bara ironi..
Citera
2020-02-13, 21:34
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jag tror inte att det är möjligt att det inte händer. Med så stor andel raka och tuffa personer (invandrare) i befolkningen så kommer även vanliga svenskar att påverkas. Vår konflikträdsla kommer att botas och vi kommer att ta för oss mer i diskussioner och vardagsliv. Det är bara en tidsfråga. Har redan märkt detta i yngre generationer som sagt.

Att invandrare inte vill bli svenskar har inget med svensk mesighet och toppstyrning att göra. Invandrare tycker ofta att svenskar är empatilösa, otrevliga, falska och socialt störda robotar. Och så vill man naturligtvis inte bli. Eller känna sig. Svenskar har däremot en del andra åtråvärda egenskaper och om vi svenskar bara kunde bli lite mer humana så skulle nog invandrare känna sig som oss betydligt mer.

Sedan så tror jag inte att det är ett problem att vi accepterar olika kulturer i samhället. Problemet är snarare att vi accepterar allt i dessa kulturer. Även sådant som inte är önskvärt i vår kultur eller hur vi anser att vi bör leva tillsammans och vara gentemot varandra. Svenskar behöver individuellt bli betydligt starkare i vår kravställning gentemot invandrade individer som agerar fel. Och detta är inget vi kan lämpa över på något migrationsverk eller någon lärare på SFI. Vi svenskar agerar fel som mesar ur i vardagen. Däri ligger en stor del av problemet.

Och jag reagerar inte på SAS reklam på samma sätt som dig. Sverige är fortfarande ett föredöme världen över. Minst lika mycket så nu, som förr. Och SAS reklam gör mig stoltare över Sverige eftersom den påminner mig om hur långt vi kommit. Den är faktiskt extremt positiv för Skandinavien, men det kräver lite av tittaren att förstå det. Och det är nog där problemet ligger för sådär 20% av befolkningen. Så jag upplever inte att den spottar på någon, eller på Skandinavien. Utom möjligen på nationalister.
Jag håller med dig om att svenskar är svåra att integrera med invandare och vise versa, delvis pga att svenskar är knepiga typer, med lätt social störning. Men det här är ju svenskarnas land från början, så då får väl svenskarna vara som de vill? Den som flyttar hit får anpassa sig eller dra. Love it or leave it, helt enkelt.

Klart filmen spottar på någon, nämligen alla som har någon form av stolhet över Sverige och Skandinavien. Och tro det eller ej, rätt många svenskar, men framförallt danskar och norrmän har den stoltheten. Och varför blir de förbannade? Jo därför att filmen baktalar alla stolta skandinavier när den direkt felaktigt påstår att inga uppfinningar eller idéer någonsin kommit från Skandinavien.
Citera
2020-02-13, 21:37
Medlem
Cuckslayers avatar
Det är verkligen sjukt att de faktiskt tror att det är "trollfabriker" som ligger bakom allt "hat". De kanske har missat att många svenskar vet vad som pågår just nu. Det är inte 2013 längre.
Citera
2020-02-13, 21:39
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly

...Invandrare tycker ofta att svenskar är empatilösa, otrevliga, falska och socialt störda robotar. Och så vill man naturligtvis inte bli. Eller känna sig....

Men. Vad. Fan. ...gör man i Sverige då??

Åk för helvete nånstans där det är bättre då!

Kommer aldrig fatta flyktingar och invandrare som lämnar skitländer och kommer till oss och får hjälp och sen har mage att klaga. Då är bara att återvända. Inte svårare än så om det inte passar.

Fan till magstarkt att klaga på sitt värdland.
Citera
2020-02-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Det är verkligen sjukt att de faktiskt tror att det är "trollfabriker" som ligger bakom allt "hat". De kanske har missat att många svenskar vet vad som pågår just nu. Det är inte 2013 längre.
Håller med, det är pinsamt att direkt börja yra om ryska troll när saker och ting inte går som man vill. Det tyder på stor verklighetsfrånvaro. Aftonblajet hakar på i vanlig ordning. Kul att se att rapporteringen skiljer sig ganska stort i våra grannländer.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Jag har förstått det sedan två dagar. Bara ironi..

Att du är ironisk vet vi. Men reklamfilmen är inte det.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag håller med dig om att svenskar är svåra att integrera med invandare och vise versa, delvis pga att svenskar är knepiga typer, med lätt social störning. Men det här är ju svenskarnas land från början, så då får väl svenskarna vara som de vill? Den som flyttar hit får anpassa sig eller dra. Love it or leave it, helt enkelt.

It takes two to tango baby

Vi har bjudit hit dem för att vi behöver dem (undantaget den sista miljonen) och nu är de här. Och det betyder att vi alla får anpassa oss. Inte bara de.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Klart filmen spottar på någon, nämligen alla som har någon form av stolhet över Sverige och Skandinavien. Och tro det eller ej, rätt många svenskar, men framförallt danskar och norrmän har den stoltheten. Och varför blir de förbannade? Jo därför att filmen baktalar alla stolta skandinavier när den direkt felaktigt påstår att inga uppfinningar eller idéer någonsin kommit från Skandinavien.

Det där har redan tagits upp i tråden. Det fetade är inte vad filmen påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in