2020-02-13, 21:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej, den har grava fel. Bekräftats både av Robert Koch-institutet och tyska myndigheter.

Jag diskuterar inte den tyska, jag diskuterar den japansk-kinesiska.
Citera
2020-02-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Känns mer som en svallvågsvarning. Folk måste lugna ner sig. Finns inga proportioner längre bland människor. Blir hysteriska för vad som helst.

Jag tänker likadant.
Med tanke på de i proportion smittade/döda så är det en fis i rymden.
Så varför hysterin?
Framtida vaccinförsäljning? (det kanske är Den vi ska oroa oss för?)
Samtidigt är det något som inte står rätt till i Kina. Varför stänger dom ner hela landet och sabbar hela sin ekonomi om det nu är så ofarligt?
Citera
2020-02-13, 21:13
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Har du läst om smittspridningen i Frankrike?
Du behöver inte säga till mig någonting alls. För detta är inte din tråd, och du bestämmer inte alls vad som ska skrivas här och inte.
Jag får skriva vad jag vill så länge jag håller mig till Flashbacks regler.
Alltså inte dina regler. För du äger inte tråden, och bestämmer inte några regler här.

Är smittspridningen i Frankrike från en okänd källa? Nej, just det. Alla smittade har haft kontakt med en person som blivit smittad i Singapore.

Men du sitter som vanligt och tänjer på sanningen och hittar på egna sanningar. Varför? Vad får du ut av att sitta och ljuga, hitta på och sprida desinformation?

Mupp.
Citera
2020-02-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag diskuterar inte den tyska, jag diskuterar den japansk-kinesiska.

Länk/Pubmed?
Citera
2020-02-13, 21:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag är benägen att hålla med, Svenska myndigheter ser detta som en vanlig influensa, vi har vidtagit 0 åtgärder, om viruset skulle ens vara i närheten så farligt som man läser om här i tråden, skulle ju reaktion från myndigheter så klart varit mycket kraftfull.

Ja. Det är inte det zombievirus som pressen vill få det till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag är benägen att hålla med, Svenska myndigheter ser detta som en vanlig influensa, vi har vidtagit 0 åtgärder, om viruset skulle ens vara i närheten så farligt som man läser om här i tråden, skulle ju reaktion från myndigheter så klart varit mycket kraftfull.
Om svenska myndigheter lyssnar på Tegnell så beter de sig som de gör. Om de skulle lyssna på Olsen så skulle de nu planera för kaos i vården och i samhället i stort. Det är Uppenbart att de lyssnar på Tegnell eller åtminstone hoppas på att han har rätt. De har fortfarande några få veckor på sig att ändra sig...
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Såg någon artikel, en i BI som skrev för 45 min sen eller något i den stilen. Tänkte mer om det kommit någon rapport så man hade kunnat skumma igenom men lär väl dyka upp i Cambells videor förr eller senare isåfall.

Lugn nu. Det finns mycket nytt som senare blir bekräftat och andra förblir rykten. Jag tar hellre höjd här än sitter på en piedestal och hävdar saker som hotar vårt samhälle.

Grollaren har suttit i flera veckor och hittat på egna nyheter och spridit som sanning. Börjar bli jävligt tröttsamt. Om det är medvetet eller ett tecken på svagbegåvning låter jag vara osagt.
Citera
2020-02-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag tänker likadant.
Med tanke på de i proportion smittade/döda så är det en fis i rymden.
Så varför hysterin?
Framtida vaccinförsäljning? (det kanske är Den vi ska oroa oss för?)
Samtidigt är det något som inte står rätt till i Kina. Varför stänger dom ner hela landet och sabbar hela sin ekonomi om det nu är så ofarligt?
Men snälla nån, andelen som behöver vård och den snabba smittspridningen ger problem när vi får hit viruset. Finns inte ett vaccin innan dess så får vi stora problem helt enkelt!
Citera
2020-02-13, 21:17
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Såg någon artikel, en i BI som skrev för 45 min sen eller något i den stilen. Tänkte mer om det kommit någon rapport så man hade kunnat skumma igenom men lär väl dyka upp i Cambells videor förr eller senare isåfall.

Lugn nu. Det finns mycket nytt som senare blir bekräftat och andra förblir rykten. Jag tar hellre höjd här än sitter på en piedestal och hävdar saker som hotar vårt samhälle.

Ja det är väl en rätt så bra idé, eftersom det som avfärdades i denna tråden för ett par veckor sedan som falsk ryktesspridning, har blivit sanning nu.
Bättre att vara lite före och dra sina egna slutsatser.
Citera
2020-02-13, 21:18
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja det är väl en rätt så bra idé, eftersom det som avfärdades i denna tråden för ett par veckor sedan som falsk ryktesspridning, har blivit sanning nu.
Bättre att vara lite före och dra sina egna slutsatser.

Vad har blivit sanning som avfärdades som "falsk ryktesspridning" för ett par veckor sedan? Fram med exempel nu.
Citera
2020-02-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.5nuggles
En restaurang i Nordmaling utanför Umeå kommer att hålla stängt i 14 dagar efter att ägarna spenderat 3 veckor i Kina.

Ett smart beslut som gör att kunderna vågar lita på restaurangen när den öppnar igen. De vinner i längden på detta!
Citera
2020-02-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Men snälla nån, andelen som behöver vård och den snabba smittspridningen ger problem när vi får hit viruset. Finns inte ett vaccin innan dess så får vi stora problem helt enkelt!

Jo, men föreställ dig hur Kina fungerar.
Att stänga ner all produktion och export för ett virus som hittills smittat 60k? Och dödat 1k?
Det är ungefär samma siffror som från en vanlig influensa..
Men här väljer Kina själva att strypa sig ekonomiskt som oavsett utgång kommer drabba dem i årtionden när företag kommer välja att flytta sin produktion någon annanstans.
Någonting stämmer inte här. Vad vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in