2020-02-06, 23:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Den efter den som du började gråta efter, helt annan kameravinkel och han hyllade kina, ja du förstår.
Denna: https://www.youtube.com/watch?v=IhgtRhWh240

Ja, jag förstår vad du menar, han har inte fortsatt att direkt be regimen dra åt helvete.
Han har gjort flera inlägg med filmer bl a de nya sjukhusen och krematorium
https://twitter.com/chenqiushi404

I förrgår gjorde han en livesändning på sin youtube kanal, de flesta filmerna han gjort finns på youtube med engelsk text

https://www.youtube.com/channel/UCv361SF6FKznoGPKEFG9Yhw
https://www.youtube.com/results?search_query=chen+qiushi

Hoppas bara att han kommer tillbaka
Citera
2020-02-06, 23:18
Avslutad
Lättspritt och Wuhan om it’s own.

Citat:
However, there are concerns that the coronavirus may have the potential to spread rapidly between people in public places, with ruling Chinese Communist Party newspaper the People's Daily reporting that a 56-year-old man in the eastern province of Zhejiang was diagnosed with no contact with any previous cases, suggesting that he must have picked it up while shopping for food in a local supermarket or farmer's market.

The paper published local surveillance footage showing the man in brief proximity to a known coronavirus patient on Jan. 23. Neither person was wearing a mask, and 19 of their contacts are now in islation, the paper said.

Citat:
” There aren't even any beds if you have money to pay for treatment," she said. "People in Wuhan are fending for themselves now."

https://www.chinanews.net/news/263944686/china-coronavirus-cases-double-as-cases-spread-in-crowded-markets
Citera
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har gjort reverse search på google, bilden är tagen för några timmar sen.

Nej, du kan inte ser när bilden är TAGEN, möjligen när den började SPRIDAS, vilket är en helt annan sak. Källan påstår vara "reuturs" vilket jag gissar ska vara Reuters, vilket inte stämmer. Ska alltså förpassas till sophögen redan där. Men börjar man gräva så ska banderollen komma ifrån Luoyang, men myndigheten som påstås vara avsändaren nere i högra hörnet i Luoyang förnekar att de ligger bakom. Fast sidan som rapporterar det kan så klart också vara fejk. Jag uppfattar det hela som ett skämt. Man kan antagligen inte bli mycket klokare och det spelar heller ingen roll, för det är helt meningslöst och jag känner mig som en idiot som slösat bort flera minuter att mitt liv med att diskutera det.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Både antal bekräftade fall och dödsfall är färre än igår samt att friskförklarade är hela 184.
2 färre döda jämf med igår och 70 fler friskförklarade.

Fast jag är osäker på om vi kan inteckna färre antal nya bekräftade smittade som att det lugnar ned sig. Jag gissar att de diagnosticerar färre eftersom vårdapparaten är upptagen med de som tidigare är konstaterat smittade.
Citera
2020-02-06, 23:20
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vi kan frihetsberöva folk i Sverige också om de riskerar att sprida smitta, så det är väl inget uppseendeväckande?

Jag hörde på radion att det blir militärövningar till veckan, mestadels simulerade kommunikationsövningar och en liten del militär närvaro i mindre städer.
Men såna övningar gör man årligen.
Citera
2020-02-06, 23:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag kollade efter den tidigare rapporten som var kritisk och den var borta!

Nej den är inte borta, titta på länkarna i mitt förra inlägg
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
2 färre döda jämf med igår och 70 fler friskförklarade.

Fast jag är osäker på om vi kan inteckna färre antal nya bekräftade smittade som att det lugnar ned sig. Jag gissar att de diagnosticerar färre eftersom vårdapparaten är upptagen med de som tidigare är konstaterat smittade.

Fast det har spekulerats vilt i den här tråden länge nu. Flera gånger har folk påstått att antal fall kommer minska markant utan att dom gjort det. Dödsfallen igår var väl 73? Oavsett så hoppas jag ett det är en liten vändning vi ser nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vet du vad? Du får jättegärna göra bildsök på ALLA TWEETSBILDER SOM ALLA postar i tråden. Själv har jag inte tid med sådant.

Tycker bilder och filmer är intressanta. De berättar en historia.

Den bilden du pratar om är så oerhört spridd i kinesiska bloggar och media sen de senaste 4 timmarna att jag omöjligt kan säga vilken grundkällan är, ändå.

Tycker inte du att det är intressant att de gör DETAINMENT rum åt 15 000 människor? Vad är detta om inte koncentrationsläger? Frihetsberövande.

Men du ville bara tramsa förstås?

Oj, att vara källkritisk är att tramsa? Det var en intressant infallsvinkel...

Men om den källan är påhittad(?) vad får dig att tro att annan information från denna källa är trovärdig? Hur gör du för att säkerställa att den information du sprider om situationen i Kina när det gäller coronaviruset är korrekt? Eller är det inte intressant för dig?
Citera
2020-02-06, 23:23
Medlem
Citat:
Jag hörde på radion att det blir militärövningar till veckan, mestadels simulerade kommunikationsövningar och en liten del militär närvaro i mindre städer.
Men såna övningar gör man årligen.
Ja men det är väl en utmärkt förberedelse. Kanske inte just för 2019-nCoV men för vilken pandemi som helst.
Citera
2020-02-06, 23:24
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Fast det har spekulerats vilt i den här tråden länge nu. Flera gånger har folk påstått att antal fall kommer minska markant utan att dom gjort det. Dödsfallen igår var väl 73? Oavsett så hoppas jag ett det är en liten vändning vi ser nu.
Dödsfallen i Hubei var 71 igår.

Det är stor ökning av antal friskförklarade. Mycket positivt.
Senast redigerad av Madagascar 2020-02-06 kl. 23:36.
Citera
2020-02-06, 23:24
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Tredje fallet i Italien nu, denna gång en etnisk italienare som hade varit i Wuhan. De två tidigare var kineser i Italien.

https://twitter.com/conflits_fr/status/1225544017598910468?s=21
Citera
2020-02-06, 23:26
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jo visst, men har du sett media vara rasistiska emot Kineser?

Du skriver asiaster, troligtvis ett stav fel, men om inte, vad betyder det, du skrev det flera gånger i ditt förra inlägg, är det nått nedsättande ord för asiater?

On Sunday, CTV investigative reporter Peter Akman tweeted a photo of him next to an Asian barber wearing a medical mask.

“Hopefully ALL I got today is a haircut,” he wrote in the tweet.
The post has since been deleted after receiving backlash from countless Twitter users. Akman has been actively replying to tweets criticizing his actions with the same statement throughout.

“My tweet earlier today was insensitive. My barber told me he was offering everyone masks. I apologize for any offence I may have caused,” he said.

https://thestarphoenix.com/news/chinese-canadians-facing-hate-racism-for-coronavirus-outbreak-much-like-the-sars-outbreak-in-2003/wcm/d8996270-5643-40e9-874d-776f188da4b9

Du tycker inte det här är ett tecken på media förnedra kineser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in