2020-02-13, 15:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Varför är du på Irans sida MR 80 amerikanska soldater har dött

Jag står på rebellernas sida eftersom en president som vann valet 2014 med 98% inte kan tas på allvar.
Men dina "rebeller" är salafister. Jag tycker därför du kan förklara för oss andra varför du stöder dem i konflikten och vad du hoppas på ska leda till för Syriens befolkning.
Citera
2020-02-13, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men dina "rebeller" är salafister. Jag tycker därför du kan förklara för oss andra varför du stöder dem i konflikten och vad du hoppas på ska leda till för Syriens befolkning.

Haha följer di Irans propaganda med att kalla Sunnis salafister

75% av Syrien ska inte behöva leva under en brutal Shia diktator så enkelt är det.
Citera
2020-02-13, 15:47
Medlem
Nu gäller det att det förs dialog mellan syrien och turket med. Bussa bort alla utländska jihadister, ryssland syrien och turkiet kan göra det, sedan så kan folk som flytt börja återvända till syrien. Kom överens att idlib skal återlämnas till syrien inom en viss tidspunkt. Och det gäller att turkiet håller sitt löfte om att slå ut jihadisterna som inte håller sig till det hela.
Citera
2020-02-13, 15:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Haha följer di Irans propaganda med att kalla Sunnis salafister

75% av Syrien ska inte behöva leva under en brutal Shia diktator så enkelt är det.
Nu måste du ha börjat tidigt med helgspriten. Var kallar jag Sunnis för salafister? Dina "rebeller" är salafister och terrorister som när de inte kämpar för sitt kalifat slaktar kurder bl.a. Kurder som vad jag vet är riktiga Sunnis.

Sluta slingra dig och ge nu din uppfattning om vad som är bäst för Syriens framtid och ett salafiststyre.
Citera
2020-02-13, 15:52
Medlem
Citat:
Nu måste du ha börjat tidigt med helgspriten. Var kallar jag Sunnis för salafister? Dina "rebeller" är salafister och terrorister som när de inte kämpar för sitt kalifat slaktar kurder bl.a. Kurder som vad jag vet är riktiga Sunnis.

Sluta slingra dig och ge nu din uppfattning om vad som är bäst för Syriens framtid och ett salafiststyre.
Finns kristna kurder med. Känner några som flytt från Syrien.
Citera
2020-02-13, 15:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Finns kristna kurder med. Känner några som flytt från Syrien.
Det finns shia-kurder med. Huvuddelen tror jag nog är sunni av dem som är i Syrien. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2020-02-13, 16:07
Medlem
Citat:

Hahah lyssna på Khamenei light här.

Att du ens orkar sprida Irans propaganda hela dagen

tacka gud att deras inflytande minskar varje dag
Citera
2020-02-13, 16:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Hahah lyssna på Khamenei light här.

Att du ens orkar sprida Irans propaganda hela dagen

tacka gud att deras inflytande minskar varje dag
Visste att du inte hade annat än 0.03 att komma med. Men det var ju värt ett försök. Om inte annat så för att få dig att framstå som det sionistiska klapp-mongot du är.

För er andra: Hur är det i Idlib med allt? har varit dålig på att hålla mig själv uppdaterad.
Citera
2020-02-13, 16:20
Medlem
Citat:
Visste att du inte hade annat än 0.03 att komma med. Men det var ju värt ett försök. Om inte annat så för att få dig att framstå som det sionistiska klapp-mongot du är.

För er andra: Hur är det i Idlib med allt? har varit dålig på att hålla mig själv uppdaterad.

Att du ens återhämtad dig från 80 amerikanska soldater döda när halva flashback skratta åt dig är ett mirakel.

Dont worry about Idlib

“We were notified today that Iran failed in launching a satellite. They are also failing to transfer weapons to Syria and Lebanon because we are operating there all the time, including these days,” Netanyahu writes on Twitter.
Citera
2020-02-13, 16:34
Medlem
Det måste finnas en orsak att Erdogan med Turkiet har supportat terroristerna sedan upploppet startade i Syrien 2011.
Kriget mot terroristerna i Syrien börjar nu gå mot sitt slut därför terroristernas sista och stora fäste är Idlib som är på väg att falla.
Erdogan är ihärdig att Turkiet skall ha de här 12 observationsposterna på syrisk territorium och tycks offra mycket för att behålla dem.
Det som Erdogan och Turkiet har fobia för är kurderna, som de ser ett hot.
Tidigare har kurder förhandlat med den syriska regeringen och om de kommit fram till en lösning som gör att kurderna får ett område med autonomi, när kriget är slut, det skulle sannolikt Turkiet se som ett hot.
Det skulle innebära att både Iraq och Syrien har autonomi för kurderna och det skulle sätta press på Turkiet att kurderna skall också ha autonomi i Turkiet.
Turkiet har mycket bestämt motsatt kravet om autonomi för kurderna i Turkiet, och det är de kravet som skapat konflikten mellan Turkiet och kurderna.
Turkiets motiv med de här observationsposterna kan vara att se till det blir inget område med autonomi för kurderna i Syrien.
Senast redigerad av Sagro 2020-02-13 kl. 16:45.
Citera
2020-02-13, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Det måste finnas en orsak att Erdogan med Turkiet har supportat terroristerna sedan upploppet startade i Syrien 2011.
Kriget mot terroristerna i Syrien börjar nu gå mot sitt slut därför terroristernas sista och stora fäste är Idlib som är på väg att falla.
Erdogan är ihärdig att Turkiet skall ha de här 12 observationsposterna på syrisk territorium och tycks offra mycket för att behålla dem.
Det som Erdogan och Turkiet har fobia för är kurderna, som de ser ett hot.
Tidigare har kurder förhandlat med den syriska regeringen och om de kommit fram till en lösning som gör att kurderna får ett område med autonomi, när kriget är slut, det skulle sannolikt Turkiet se som ett hot.
Det skulle innebära att både Iraq och Syrien har autonomi för kurderna och det skulle sätta press på Turkiet att kurderna skall också ha autonomi i Turkiet.
Turkiet har mycket bestämt motsatt kravet om autonomi för kurderna i Turkiet, och det är de kravet som skapat konflikten mellan Turkiet och kurderna.
Turkiets motiv med de här observationsposterna kan vara att se till det blir inget område med autonomi för kurderna.
De är samma områden Muslimska brödraskapet kämpade för på 70-80-talet.
Citat:
“We were notified today that Iran failed in launching a satellite. They are also failing to transfer weapons to Syria and Lebanon because we are operating there all the time, including these days,” Netanyahu writes on Twitter.
Iran har tidigare lyckats skickade upp satelliter men det är av mindre betydelse.
Ett rymdprogram som detta som skickar upp satelliter visar att de har kapacitet att utveckla ICBM precis som Nordkorea tidigare gjort.
Satelliterna tillför en del och kan vara viktiga men själva satelliterna är mer att anse som symbolistiska i detta sammanhang.
Det vi egentligen ska dra som slutsats är att Irans robot och raket program gör framsteg.
Citera
2020-02-13, 17:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Att du ens återhämtad dig från 80 amerikanska soldater döda när halva flashback skratta åt dig är ett mirakel.

Dont worry about Idlib

Jepp! Bekräftar ytterligare vilken misslyckad fåne du är. Netanyahu som källa. Jo, rymdäventyr är alltid riskabla och har en tendens att misslyckas:

https://www.space.com/israeli-beresheet-moon-landing-attempt-fails.html

Nu vill jag ha det nyaste nytt från Idlib. Syrien har tydligen röstat för att erkänna det armeniska folkmordet. Det borde göra turken sur. Även vissa hard-line kurder med med tanke på deras förflutna. Ska man se det objektivt så förstår jag nog att Erdogan inte bara kan släppa omsorgen kring de islamisterna han stött. Bara uigurerna har han väl hjälpt i deras kamp mot de kinesiska "förtryckarna". Hur skulle de se ut om han bara övergav dem i Syrien? Mycket huvudvärk för wannabe-kalifen. Tror nog helst att han ser dem brinna ett termobariskt bombanfall levererat av ryssen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in