Citat:
Ursprungligen postat av
posthey
Det är Kostik. Han har lagt ut det på sin instagram story nu
Citat:
Ursprungligen postat av
DoungA
Alltså, han verkar ovanligt sansad.
Nånting säger mig att tjejen har fabricerat detta.
Speciellt med tanke på att han har släppts. Är man skäligen misstänkt så häktas man per automatik numera.
De har antagligen tagit DNA och fått ett svar ganska snabbt som kanske inte var så pricksäkert, men tillräckligt för att inte kunna göra honom skäligen misstänkt.
Han är fortfarande misstänkt men har släppts sannolikt för att man anser att han 1) inte kommer att fortsätta liknande brottslighet, 2) inte förmodas att fly ifrån landet samt 3) att han inte anses kunna försvåra utredningen eller förstöra bevis.
Finns ingen anledning att en sovande tjej skulle ångra något som hon inte haft möjlighet att ha en åsikt om eller att ge sitt medgivande till. Enl. gällande lagstiftning rubriceras det som våldtäkt även om någon penetration med penis inte skulle ha förekommit.
DNA har de säkert men att bevisa vad som rent konkret har inträffat kan bli svårt.
I mina ögon är K0stik H4rju en ännu mer nollställd figur än tidigare, men jag är ju inte heller en tonåring som intresserar sig för influencers.
Tråkigt att han tog så lång tid på sig att gå ut med info, så att en mängd oskyldiga blev uthängda som potentiella våldtäktsmän.