Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Na:
"
BESKEDET: I morgon väcks åtal i Hjärstamordet – nästan två år efter att Lena Wesström hittats död"
"
Och nu: Efter att ha varit misstänkt i nästan två års tid kommer åtalet att lämnas in till Örebro tingsrätt.
Det kommer ske fredag klockan 11.00. Det beskedet har nu Örebro tingsrätt meddelat via ett pressmeddelande."
"
Huvudförhandling i målet väntas påbörjas 26 februari."
https://www.na.se/artikel/beskedet-i-morgon-vacks-atal-i-hjarstamordet-nastan-tva-ar-efter-att-lena-wesstrom-hittats-dod
Åh nej, jag som reser bort imorgon. Kommer ligga efter i all eventuell läsning präktigt mycket. Så nu innan Fup strax är åtkomlig, finns det någon hypotes ni glömt bort eller låtit bli att meddela nu innan om vad ni tror eller gissar om fallet? Så ni inte kommer i efterhand och avslöjar nya saker om vad ni trott hela tiden. Dela gärna några korta sammanfattningar om er ståndpunkt.
Jag själv gissar på följande:
SD är gärningsman. Inga tekniska bevis finns dock som binder honom till brottsplats, ingen besudling eller liknande. Han är dock den sista person som chattat med L, men eftersom L hade fullt upp inför resan och födelsedag, hade hon ej tid att träffas denna kväll. Vilket bekräftas av loggen. S har lämnat digital teknik hemma och knackar ändå på hos L på kvällen, när han misstänker att barnen kojat. Han lurar med henne till planket angående en chatch, han misshandlar henne med framförallt stampning och sparkar, sedan han först fällt henne till marken. Skriken Daalan hörde skedde när hon blev sparkad. För att tysta hennes skrik avslutar han med strypning. Av denna anledning saknas handskador på Stefans armar och händer. L har inte heller avvärjningsskador och besudling från S under naglar eftersom hon i huvudsak legat i fosterställning och försökt skydda sitt huvud från sparkar och stampningar.
Motiv: L avslöjade affären för H och S skiljde sig motvilligt. Därefter förlät han henne inte utan ruvade på hämnd ett bra tag innan själva brottet begicks. Därför tror jag brottet är väl planerat och genomtänkt.
Tror S döms i tingsrätten och frias av hovrätten.