2020-02-13, 14:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var via ett pressmeddelande från Örebro Tingsrätt som NA fick beskedet.

Jag hoppas att NA hänger med i svängarna om presskonferensen imorgon kl 11.

PK skulle väl vara 14.30-15?
Åtal skulle lämnas in 11.
Citera
2020-02-13, 14:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det står ingenting om i vilket format FUP:en kommer att levereras till dem som beställer den.

Det känns bra att rättegången kommer igång snart men är det inte ovanligt kort tid mellan åtal och huvudförhandling?

Kollade på fallet Tova. Där var det exakt 10 dagar mellan åtal och förhandling.
Citera
2020-02-13, 14:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
PK skulle väl vara 14.30-15?
Åtal skulle lämnas in 11.

Ja, tack.
Jag kom på det sen.
Citera
2020-02-13, 14:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, tack.
Jag kom på det sen.

Jag räknar ner timmarna nu 😀
Tänk att SD åtalas på Alla hjärtans dag. Det är precis vad han förtjänar
Citera
2020-02-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Personutredning Aktbilaga 97 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil97

§7 Aktbilaga 108 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil108

Jag tror inte vi får se en fjantig spelevink i rätten som ironiserar eller drar till med glättiga humorflykter.

Hur kunde allt gå så fel?

-----------------

639 dgr sen LW mördades
SD misstänkt på Sannolika Skäl är inlåst sen 170 dgr
Åtal väcks 14 februari
Huvudförhandling väntas påbörjas 26 februari
Presskonferens fre 14/2 kl 14.30-15

En SAMMANFATTNING modell light

- endast 12 sidor med närmare 50 bilder och mindre med text

För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Sammanfattning modell light för anonym nedladdning
www.filedropper.com/mordetplena

Häktningsprotokoll, beslut m m online
https://issuu.com/honan6/docs/h_ktning_och_beslut

Hypotetisk bevisning
www.bildtagg.se/bild/tjo2x12jizisnvvz4n2nd01

-----------

Sammanfattning för läs online
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_i_hj_rsta

Sammanfattning för anonym nedladdning:
www.filedropper.com/hjrstamordet

Dig kan man lita på!!!
Citera
2020-02-13, 14:33
Medlem
Citat:
Åtal i mål angående misstanke om mord i Hjärsta, Örebro

Mål: B 2705-18

Den 14 februari 2020 kl. 11.00 ska åtal väckas vid Örebro tingsrätt i mål B 2705-18. Huvudförhandling i målet beräknas kunna påbörjas onsdag den 26 februari 2020 kl. 9.00. Rätten kommer att bestå av lagmannen Björn Lindén och tingsfiskalen Robert Ingemarsson samt nämnd.

Utlämnande av förundersökningsprotokoll
Enligt uppgift från Åklagarkammaren i Örebro kommer förundersöknings-materialet vara mycket omfattande. Den som önskar ta del av förundersök-ningsmaterialet har rätt att mot en fastställd avgift få en fysisk kopia av hand-lingarna till den del handlingarna får lämnas ut, dvs. i de delar som inte omfat-tas av sekretess.

Tingsrätten har preliminärt gjort bedömningen att förundersökningsmaterialet inte kommer lämnas ut i elektronisk form, t.ex. via e-post. Domstolar är inte skyldiga att lämna ut allmänna handlingar i elektronisk form. I första hand är det integritetsskyddsaspekter som tingsrätten beaktat vid denna bedömning. Beslutet om att förundersökningsmaterialet inte lämnas ut i elektronisk form kan inte överklagas.

Vid huvudförhandlingen
Utrymmet för massmedia, anhöriga och övriga besökare från allmänheten kommer att vara begränsat. För massmedia finns det möjlighet att förboka plats.

Kontaktpersoner för bokning av plats är tingsrättens administrativa personal. Önskemål om bokning av plats bör meddelas rätten senast den 21 februari 2020 kl. 12.00 per e-post till baof@dom.se. Representanter för massmedia ska vara beredda att uppvisa presskort eller motsvarande ID-handling för att få tillgång till reserverad plats. Varje nyhetsmedium kommer maximalt få en förbokad plats. För övriga besökare kommer dagbiljetter finnas tillgängliga vid början av varje förhandlingsdag. Dagbiljetter kan inte förbokas. Det kommer även att finnas möjlighet att ta del av huvudförhandlingen genom s.k. medseende från annan sal i tingsrättens lokaler.

Ordningsregler
Tingsrätten genomför obligatorisk säkerhetskontroll som måste passeras för att komma in i tingshuset. Åhörare och massmedia ombeds därför att komma i god tid.

Bildupptagning (fotografering) av annan än rätten är inte tillåten. Kameror och mobiltelefoner som medförs in i salen ska vara avstängda och undanstoppade. Mat och dryck får inte medföras in i salen. Undvik in- och utpassering under den tid förhandlingen pågår.

För mer information kontakta Lagman Björn Lindén, rättens ordförande eller Tingsfiskal, ledamot av rätten Robert Ingemarsson

Källa: https://www.domstol.se/orebro-tingsratt/nyheter/2020/02/atal-i-mal-angaende-misstanke-om-mord-i-hjarsta-orebro/

Det blir till att betala 28 000 kronor med andra ord.
Citera
2020-02-13, 14:34
Medlem
Citat:
Hahaha! Klockrent! Jo då, t o m det kom och bet honom i arslet.
Blir spännande att skumma igenom fupen.
Citera
2020-02-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hahaha! Klockrent! Jo då, t o m det kom och bet honom i arslet.
Blir spännande att skumma igenom fupen.

Precis, men det kommer nog bli mer spännande att se vem av oss som betalar 28 000 kronor först.
Citera
2020-02-13, 14:36
Medlem
Citat:
Jag har försökt att hitta i tråden vem gärningsmannen misstänkts vara men kanske du kan upplysa mig
Citera
2020-02-13, 14:36
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Åh nej, jag som reser bort imorgon. Kommer ligga efter i all eventuell läsning präktigt mycket. Så nu innan Fup strax är åtkomlig, finns det någon hypotes ni glömt bort eller låtit bli att meddela nu innan om vad ni tror eller gissar om fallet? Så ni inte kommer i efterhand och avslöjar nya saker om vad ni trott hela tiden. Dela gärna några korta sammanfattningar om er ståndpunkt.

Jag själv gissar på följande:

SD är gärningsman. Inga tekniska bevis finns dock som binder honom till brottsplats, ingen besudling eller liknande. Han är dock den sista person som chattat med L, men eftersom L hade fullt upp inför resan och födelsedag, hade hon ej tid att träffas denna kväll. Vilket bekräftas av loggen. S har lämnat digital teknik hemma och knackar ändå på hos L på kvällen, när han misstänker att barnen kojat. Han lurar med henne till planket angående en chatch, han misshandlar henne med framförallt stampning och sparkar, sedan han först fällt henne till marken. Skriken Daalan hörde skedde när hon blev sparkad. För att tysta hennes skrik avslutar han med strypning. Av denna anledning saknas handskador på Stefans armar och händer. L har inte heller avvärjningsskador och besudling från S under naglar eftersom hon i huvudsak legat i fosterställning och försökt skydda sitt huvud från sparkar och stampningar.

Motiv: L avslöjade affären för H och S skiljde sig motvilligt. Därefter förlät han henne inte utan ruvade på hämnd ett bra tag innan själva brottet begicks. Därför tror jag brottet är väl planerat och genomtänkt.

Tror S döms i tingsrätten och frias av hovrätten.

SD blir fälld för mord i bägge instanser, dna spår binder homom.
Citera
2020-02-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Precis, men det kommer nog bli mer spännande att se vem av oss som betalar 28 000 kronor först.
Om många mailar in och ber om fupen så inser dom att några papperskopior skall INTE skickas pga miljöskäl. Så skedde med Peter Plax-mordet. Jag bad om fupen - fick besked att papperskopior skickas. Jag och en annan användare här tänkte dela på kostnaden. Dock var det sån rusning efter fupen att när de väl lagt mitt paket på lådan så bestämde domaren att det skulle skickas på pdf - kostnadsfritt.

Så det är bara att maila tingsrätten - så många som möjligt.
Citera
2020-02-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om många mailar in och ber om fupen så inser dom att några papperskopior skall INTE skickas pga miljöskäl. Så skedde med Peter Plax-mordet. Jag bad om fupen - fick besked att papperskopior skickas. Jag och en annan användare här tänkte dela på kostnaden. Dock var det sån rusning efter fupen att när de väl lagt mitt paket på lådan så bestämde domaren att det skulle skickas på pdf - kostnadsfritt.

Så det är bara att maila tingsrätten - så många som möjligt.

Du har nog större erfarenhet än mig inom just detta, så jag hoppas din strategi går vägen.

Håll oss andra i tråden uppdaterade om hur det fortlöper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in