2020-02-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Ingen info om vad avtalet ska innebära. Ska SAA få m5 och m4 som Ryssland ville?

Ryssland verkar för övrigt fortsätta sitt bombande.

Tror inte det är något som kommer hålla

Assad vet att han inte kan vara president utan att etniskt rensa områdena eller att ha kontroll över dem.
Citera
2020-02-13, 14:52
Medlem
Syrien erkänner folkmordet på upp emot 1,5 miljoner armenier och hundratusentals assyrier, syrianer, kaldéer och greker 1915-1917.

Aftonbladet

Kanske inte det smartaste Assad gjort om han nu vill ha någon form av relation med Turkiet.
Citera
2020-02-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
The Turkish Minister of Defense just announced that Turkey and Russia have reached a ceasefire agreement, and they will force all of the factions (including the Jihadists) to accept it
Jag hittar inga officiella uttalanden om detta varken från Ryssland eller Turkiet.
Du kanske ska ha med källan när du gör liknande inlägg.
Citera
2020-02-13, 15:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
https://www.thetrumpet.com/21939-syria-battered-by-waves-of-israeli-airstrikes

Israel har slagit ut Iranska mål under flera år nu utan att något händer från Iran.
Jag vet det men nu pratar jag om tonläget hos iranierna. Det har höjts.

Sedan förstår jag inte vad du gör i tråden förutom att ge ditt fulla stöd åt salafisterna och deras uppbackare.
Senast redigerad av arbetet 2020-02-13 kl. 15:10.
Citera
2020-02-13, 15:09
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Syrien erkänner folkmordet på upp emot 1,5 miljoner armenier och hundratusentals assyrier, syrianer, kaldéer och greker 1915-1917.

Aftonbladet

Kanske inte det smartaste Assad gjort om han nu vill ha någon form av relation med Turkiet.
Varför skulle han vilja det efter allt detta?
Citera
2020-02-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vet det men nu pratar jag om tonläget hos iranierna. Det har höjts.

Har alltid varit så från Iran inget nytt.

Det lägger väl ut en ny flagga på Israel som invånarna får gå över men inte mer.
Citera
2020-02-13, 15:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Har alltid varit så från Iran inget nytt.

Det lägger väl ut en ny flagga på Israel som invånarna får gå över men inte mer.
Min edit i förra:

Sedan förstår jag inte vad du gör i tråden förutom att ge ditt fulla stöd åt salafisterna och deras uppbackare.

Varför då?
Citera
2020-02-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag hittar inga officiella uttalanden om detta varken från Ryssland eller Turkiet.
Du kanske ska ha med källan när du gör liknande inlägg.

https://www.reuters.com/article/us-syria-security-turkey/turkey-to-hit-groups-who-violate-idlib-ceasefire-agency-idUSKBN2071KR

Sen är det bara en vanlig casefire som oftast bryts under första timmarna.
Citera
2020-02-13, 15:16
Medlem
Citat:
Min edit i förra:

Varför då?

Tråden är Konflikten i Syrien inte pro det eller där
Citera
2020-02-13, 15:28
Medlem
Citat:
https://www.reuters.com/article/us-syria-security-turkey/turkey-to-hit-groups-who-violate-idlib-ceasefire-agency-idUSKBN2071KR

Sen är det bara en vanlig casefire som oftast bryts under första timmarna.
Jag utläser inte det som någon ny vapenvila utan att Turkiet försöker få terroristerna att efterleva 2020-01-12 vapenvila i ett hopp om att få till en vapenvila.
Jag tycker det är väl sent för det och det visar snarare att Turkiet är den som desperat eftersöker en vapenvila för att skydda att oppositionen bestående av terrorister besegras.
Citera
2020-02-13, 15:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Tråden är Konflikten i Syrien inte pro det eller där
Försök inte slinga dig. Tala nu om varför du står på salafisternas sida i Syrienkonflikten och vad du hoppas på att det ska leda till.

Helt OnT i tråden annars är du bara här för att bryta mot 0.03. Så får vi andra höra nu.
Citera
2020-02-13, 15:33
Medlem
Citat:
Försök inte slinga dig. Tala nu om varför du står på salafisternas sida i Syrienkonflikten och vad du hoppas på att det ska leda till.

Helt OnT i tråden annars är du bara här för att bryta mot 0.03. Så får vi andra höra nu.

Varför är du på Irans sida MR 80 amerikanska soldater har dött

Jag står på rebellernas sida eftersom en president som vann valet 2014 med 98% inte kan tas på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in