• 2
  • 3
2020-02-13, 12:51
Bannlyst
Vad är en abrahamitisk religion?

Vem var fader Abraham? Finns han i fler än en religion?

Har dessa religioner samma gud?
Citera
2020-02-13, 13:17
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Tja, enligt Bibeln också så din poäng var?

Allt man skriver behöver väl inte ha en dräpande poäng? Ibland kan det väl räcka med lite info? Särskilt när man som jag ger länk och källa (i motsats till ditt svepande påstående).

Vidare, vad som står i Bibeln i den här frågan tar ganska få (ortodoxa) på orden. Däremot är det desto fler som åberopar sin religion (ivrigt påhejade av PK) för att sätta sig på tvären när en icke-muslimsk man vill gifta sig med en muslimsk kvinna - men som samtidigt tycker att det är OK om en muslimsk man gifter sig med en icke-muslimsk kvinna. Kanske kan det då ge viss stadga för en och annan att ha klart för sig att det i Koranen stipuleras förbud mot alla giftermålskonstellationer över religionsgränserna.

Sedan kan man också spinna vidare på vad detta betyder för segregationen som de flesta bekymrar sig över idag. Invandrarman = svensk kvinna = låginkomsttagare = förortsboende. Invandrarkvinna = svensk man = förbjudet.
Citera
2020-02-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Vad är en abrahamitisk religion?

Vem var fader Abraham? Finns han i fler än en religion?

Har dessa religioner samma gud?

Judendom, kristendom och Islam är abrahamitisk religion
Ja de har samma Gud!
Allah betyder Gud på arabiska!
Bog säger man på Jugoslaviska
God på engelska
El på hebreiska
Jah i rastafari kulturen
Gud på svenska..inte svårare än så
Citera
2020-02-13, 14:33
Medlem
SgtPepper_hejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13333
Vad tror ni om att förbjuda sex mellan kristna och muslimer och göra det till ett allvarligt sexbrott?

Alla med slöjor verkar ju för bigami och polygami i Sverige.

Haha.

Oavsett vad man anser om "rasförräderi" bör man inse att om vi på något sätt skulle försöka implementera sådan lagstiftning skulle det leda till kraftiga sanktioner från inte minst EU men troligtvis även från de flesta andra "väst-demokratier" vi har större delen av vår handel med.

Är dina rasrena ideal värda ekonomisk kollaps? I sådana fall, go for it!

Annars tycker jag mig inte uppleva någon större barn-alstrande parning mellan infödda pursvenskar och muslimer, utan de verkar mest hålla sig för sig själva. Svenskar gifter sig generellt med andra Svenskar och om de ibland slår sig ihop med någon av osvensk ras är det (som jag upplevt det) i fallande ordning en:

1. Annan skandinav eller finlandssvensk
2. Finne
3. Övrig nordeuropé
4. Östasiat/ Östeuropé
5. Sydeuropé
6. Kristna semiter
7. Iranier
8. Övrigt (här nere är det lite vilda västern med diverse afrikaner, sydasiater, araber, judar etc. Etc. I min uppfattning tämligen ovanligt.)

Skalan är enligt min uppfattning starkt fallande men säg att de översta fem är relativt vanliga, både räknat med sådana som gift sig med en "rasfrämling" som är född i Sverige och de som hittat en partner utomlands.

De flesta, även nazister, har inte mycket emot att svenskar skaffar barn med andra européer så länge de inte är judar, zigenare, muslimer etc. Eventuellt kan även östeuropéer ogillas om man ska gå efter den gamla skolan.

Detta lämnar då post 4,6,7 och 8.

6,7 och åtta har jag sammanlagt stött på kanske tre-fyra gånger i hela mitt liv varför dessa inte kan anses som särskilt viktiga.

Nummer 4 däremot är intressant.
Asiaterna och östeuropéera flyger ofta under radarn när rasfördärvning diskuteras. Kanske är det för att många som hyser sådana åsikter inte lyckats så bra på hemmaplan utan istället tagit med sig en lycksökerska från Thailand eller Ukraina.

När det gäller östeuropéerna kan väl diskuteras om dessa bör anses som rasfrämlingar eller inte men jag har alltid fått intrycket att deras "underlägsenhet" och stora skillnad mot germanerna mest uppkom som en smidig ursäkt att ha ihjäl dem och ta deras mark anno 1941. Så det är ju bra att nazisterna lyckats göra sig av med åtminstone den något godtyckliga åsikten.

Östasiaterna är ju däremot helt klart av en annan "ras" än oss. Därför borde det ju, åtminstone på pappret, vara lika illa att ha sex med eller skaffa barn med en kvinna från Thailand som det är att göra det med en man från Mörkaste Kongo. Oftast verkar det ju dock anses värst när:

1. Kvinnor gör det.
2. Kvinnor gör det.
3. Kvinnor gör det.
4. Det görs med en "ras" som inte anses attraktiv av eller inte är tillgänglig för männen.

I fallet svenskar och muslimer tycks detta vara något vanligare mellan svenska kvinnor och muslimska män, även om jag inte tror Skillnaden är särskillt stor.

Är det därför du vill förbjuda just denna blandning? Det känns lite futtigt. Dra på ordentligt istället. Förbjud allt könsligt umgänge mellan raserna. Då blir det nog dessutom enklare att administrera, så slipper vi ekonomisk kollaps både från sanktioner och från en ny jättemyndighet med uppgift att forska i allas släkter.

Dessutom bör vi, om vi vill förhindra rasbastardisering så mycket som möjligt nog lägga krutet mer på relationerna mellan svenskar och asiater och kanske framförallt mellan svenskar och ättlingar till arbetskraftsfinnarna (som ju i större grad än i alla fall östeuropéerna kan anses vara rasfrämlingar)

Oj, det blev långt och kanske lite raljant. Jag glömde i min iver att fråga dig. Varför vill du förbjuda detta och hur hade du tänkt gå tillväga?
Citera
2025-10-03, 18:54
Medlem
oarligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Judendom, kristendom och Islam är abrahamitisk religion
Ja de har samma Gud!
Allah betyder Gud på arabiska!
Bog säger man på Jugoslaviska
God på engelska
El på hebreiska
Jah i rastafari kulturen
Gud på svenska..inte svårare än så

Ni hade en kunskap av religioner/länder avbild på gud.
Citera
2025-10-03, 18:59
Medlem
oarligs avatar
Olika namn, vikt och tänk.
Citera
2025-10-05, 06:41
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De.heliga.orden
När en viking och en blatte parar sig är det som om en gud parar sig med en råtta...

Du är både dum och korkad samtidigt. Hur lyckas du?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in