Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-13, 12:29
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Håller inte med.

Undvik inte min fråga, vänligen presentera dina bevis på att varje skandinavisk uppfinning är baserad på kunskap utifrån eller inte är skandinavisk från början. Annars knip igen.
Citera
2020-02-13, 12:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Någon som sett kritik mot att SAS inte tycker en svart man inte längre passar i SAS reklamfilm?
Borde komma snart...
Det kan mycket väl vara så att den biten angripits av grupper som räknas. Kan tänka mig att rasifierade kroppar reagerat på att en svart man förnekas sitt eget ursprung (det afrikanska) och att hans uttalande om "sina förfäder vikingarna" utifrån den utgångspunkten är stötande.
Citera
2020-02-13, 12:32
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Det är snarare för att ni har ett attention span som en femåring och inte tittar färdigt innan ni reagerar.
Och är så lättkränkta att så fort ni hörde ”whats truly scandinavian - nothing” så stängde era hjärnor av och satte er på flip mode.

Just det är dåligt med den här reklamfilmen.
En reklamfilm ska inte kräva 'attention span' och att man ska 'titta färdigt'.

Dessa pretentiösa filmmakare tror att det är en bra idé att göra en alldeles för lång filmsnutt som tar spjärn i den polariserade diskussionen om svenskhet (I FILMEN skandinaviskhet). Man har samlat allt nedvärderande som sagts om svensk kultur (midsommar töntigt, köttbullar inte svenskt) och presenterat det i ett tydligt överdrivet nedvärderande tonfall. Sedan tror man att det ska bli en 'plot twist' när man går över till att prata positivt om hur skandinaver inte bara kopierar utan också förbättrar. Även här är tonfallet överdrivet men åt det positiva hållet och presenteras på ett nästan patriotiskt och nationalistiskt sätt med flaggviftande och jublande brösttoner.

Filmen är helt enkelt alldeles för lång för att en 'plot twist' ska gå fram och att ta spjärn i nedvärderandet av svensk kultur är alldeles för känsligt för alldeles för många.
Citera
2020-02-13, 12:32
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Känns det som en lyckad kampanj som stärker varumärket?

Det återstår väl att se? Jag har ingen aning faktiskt. Men jag kan absolut fantisera ihop några teorier till varför den skulle bli lyckad. Vad nu det tjänar något till.
Citera
2020-02-13, 12:33
Medlem
StuGs avatar
Citat:
VA? Har dom editerat bort den svarta vikingen?

Då blir det tråkigheter?

Tydligen ja. De förstår inte att man inte skall fortsätta trampa runt i klaveret...
Nu har man målat in sig i ett retoriskt och logiskt hörn och det skall bli underhållande att se hur de agerar.

Å ena sidan utsätts deras fina film för "attacker" och "Kidnappas för andra syften" - (genom att den sprids och kritiseras.) Å andra sidan tycks de själva anse att denne svarta man som talar om sitt vikingaarv är besvärande...

Varför tycker SAS det? Var det inte nyss en fin film som de var stolta över?

Som sagt, vi kan starta stoppuret och invänta attacken från de Rasifierade Kropparna från Södertörn som känner vittring av white privilege och i flock kommer att kasta sig över det sårade bytet...
Citera
2020-02-13, 12:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det kan mycket väl vara så att den biten angripits av grupper som räknas. Kan tänka mig att rasifierade kroppar reagerat på att en svart man förnekas sitt eget ursprung (det afrikanska) och att hans uttalande om "sina förfäder vikingarna" utifrån den utgångspunkten är stötande.
"Kulturell de-appropriering" ?
Citera
2020-02-13, 12:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Tydligen ja. De förstår inte att man inte skall fortsätta trampa runt i klaveret...
Nu har man målat in sig i ett retoriskt och logiskt hörn och det skall bli underhållande att se hur de agerar.

Å ena sidan utsätts deras fina film för "attacker" och "Kidnappas för andra syften" - (genom att den sprids och kritiseras.) Å andra sidan tycks de själva anse att denne svarta man som talar om sitt vikingaarv är besvärande...

Varför tycker SAS det? Var det inte nyss en fin film som de var stolta över?

Som sagt, vi kan starta stoppuret och invänta attacken från de Rasifierade Kropparna från Södertörn som känner vittring av white privilege och i flock kommer att kasta sig över det sårade bytet...
Jag skall faktiskt ta & maila Jesse Jackson. Det har jag gjort förr & han brukar svara.
Citera
2020-02-13, 12:34
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Undvik inte min fråga, vänligen presentera dina bevis på att varje skandinavisk uppfinning är baserad på kunskap utifrån eller inte är skandinavisk från början. Annars knip igen.

Men snälla tomte.. jag orkade inte svara eftersom frågan var för dum. Kanske skrev uppfinnarn på papper? Var kom pappret ifrån? Utan papper.. hade det blivit något uppfinning? Matematiken som användes för att räkna fram vad det nu var.. var kom den kunskapen ifrån.. etc etc.. är det verkligen så svårt att begripa?
Citera
2020-02-13, 12:35
Medlem
Citat:
VA? Har dom editerat bort den svarta vikingen?

Då blir det tråkigheter?

Ja SAS borde definitivt vara skyldiga till en förklaring, varför de tagit bort den svarte vikingen.
Kanske borde de också motivera varför han fanns med från början.
Citera
2020-02-13, 12:36
Medlem
Wajis avatar
Vänstermuppar anser att Rasister och Nazister ligger bakom detta och resten av Sverige står bakom det.

Vi andra som anser att det är felaktigt att försöka sälja sig på att vara PK-rätt reagerar på att man inte kan vara stolta för det vi har i vårt land.

Sas borde ägna sig åt att bara transportera migranter och asylsökande och låta staten betala.

Sas ska be svenska folket om ursäkt. Roligaste är ju att alla vänstermuppar som gråter över flyget nu tar SAS i försvar. En vänstermupp har sina egna regler när det gäller hat och tycke
Citera
Bannlyst
Citat:
Men snälla tomte.. jag orkade inte svara eftersom frågan var för dum. Kanske skrev uppfinnarn på papper? Var kom pappret ifrån? Utan papper.. hade det blivit något uppfinning? Matematiken som användes för att räkna fram vad det nu var.. var kom den kunskapen ifrån.. etc etc.. är det verkligen så svårt att begripa?

Börjar du bli känslosam?
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Oavsett vad SAS säger om kampanjen så får vi se vad de verkligen tror nu. Money talks, bullshit walks.

Om de tror att filmen kommer hjälpa till att sälja fler flygbiljetter kommer den visas ofta den kommande månaden. Om de tror att den inte kommer hjälpa till att sälja fler biljetter kommer den visas sällan för att sedan falla bort i glömska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in