2020-02-13, 09:33
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchvenneAbooo
Sen alla gråzoner med babbar som bara dräller och leker macho. T.ex. på min sons simskola står det TYDLIGT ”nu är det bara simskola, stängt för allmänheten” Trots attman säger åt dem visar de noll respekt. Står och sjunger högt på arabiska, slår varandra hårt och skriker inför småbarn.
Varför ska man betala skatt för att försörja dem?

Det förstår inte jag heller, de flesta vill inte ha med dem att göra överhuvudtaget tror det gäller samma över hela västvärlden. Våra politiker tvingar oss.
Citera
2020-02-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
”De känner ju bara hopplöshet hörni!” - Mikael Damberg

https://nyheteridag.se/damberg-s-om-ranarna-som-kissar-sina-offer-i-munnen-de-kanner-hopploshet/

Klart landet ser ut som det gör när politikerna bryr sig mer om gärningsmän än brottsoffer!
Lär dröja lång tid innan dom inser att det inte går att prata dom här ungdomarna rätt!
Citera
2020-02-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Klart landet ser ut som det gör när politikerna bryr sig mer om gärningsmän än brottsoffer!
Lär dröja lång tid innan dom inser att det inte går att prata dom här ungdomarna rätt!
Måste bli värre innan det kanske, förmodligen inte, blir bättre. En jääävla massa jurist/politiker/polis/journalist-barn måste våldtas, rånas och mördas innan det kommer hända något alls.
Citera
2020-02-13, 09:45
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:

https://nyheteridag.se/damberg-s-om-ranarna-som-kissar-sina-offer-i-munnen-de-kanner-hopploshet/
Ibland känner jag också hopplöshet. Har dock aldrig slagits av tanken att pissa nån i ansiktet
Citera
2020-02-13, 10:00
Medlem
Citat:

Hopplösheten skulle i så fall bero på att dem någonstans inser att dem har för låg IQ för att klara skola, jobb m.m. i Sverige. Det svenska samhället är för avancerat och krävande för många afrikaner. De fixar det inte.
Citera
2020-02-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Kan man utrycka det bättre {markerad text}. Nä jag tror faktiskt inte det.

Det väcker så mycket avsky och äckel mot invandrare för varje gång sådana här vidrigt fega påhopp sker.

Jag vet inte riktigt vad dessa låtsas flyktingar ville uppnå med sin usla smutsiga handling, men nu hatar jag dom iallafall mera.

Många som hatar men inte gör något åt det, tyvär!!
Citera
2020-02-13, 11:08
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:

När Damberg blivit nedslagen av handlingskraftiga personer kommer jag gärna förbi och slår en drill. Np.
Citera
2020-02-13, 11:14
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vad är det för hyresvärdar och fastighetsägare som vill hyra ut till sånt slödder?
Vad är det för kommuner som vill ha sånt pack?

Princ* G*orgio Stanl*y K*djo (e,e,e,a), -03
Mont*ser M*hmoud Edr*s (a,a,i), -03 - Medborgare i Eritrea
Citera
2020-02-13, 11:23
Medlem
Citat:

Kan ändå köpa att det finns en hopplöshet som leder till ett generaliserat förakt och hat mot hela samhället/världen. Incels resonerar t ex så. Skillnaden blir vad för brott de väljer att begå.

DÄREMOT: Det finns fan en tid och plats för såna där uttalanden och reflektioner och det är INTE när brottet ligger färskt i minnet för allmänheten och offret. Men politiker och tjänstemän slutar aldrig att förbluffa med hur otroligt okänsliga, taktlösa och likgiltiga de är.
Citera
2020-02-13, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
frankfurtskolan är sjukt narcissistiska, du tror att om media säger att det ena eller andra är sant så tror 100% av befolkningen på det, vilket är rätt långt ifrån sanningen, speciellt nu i internetåldern. Ni åker ju dit hela tiden. Hur många trodde på fejk news storyn om sandviken 900 kvantasiljoner? Typ ingen som inte är med i PK-sekten som ni har försökt skapa. Ni lyckades med alla som är livrädda att inte längre få sitta närmast köttgrytorna eller att få en klapp på huvudet ibland men din övertygelse (och ditt skrås hårdaste ansträngningar) till trots så finns det fortfarande människor som tänker själva.

Du borde verkligen ta dig en lång funderare över vem du är och hur du har hamnat vid den här punkten. Inse att du sitter på ett anonymt diskussionsforum och försvarar ett par sociopater som har begått ett nästan otänkbart övergrepp. Skit i din jävla myskuddeanalys "det måste ha förekommit rasistiska tilltal dessförinnan", den är riktigt äcklig. Du vet att det är ungefär 1 på miljonen att det är sant och att du ens spekulerar eller anser att det skulle ändra någonting gör bara saken värre.

Hoppas innerligt att det är du och dina närstående som drabbas av det mediepåhejade mångkultursvåldet.
Nu försvarade du din okunskap, precis som jag sa.
Spekulerar om en nyhet det gör man på redaktionen "hur kunde det bli så här" om det är en invandrare som begår ett brott letar vi fel på det etablerade samhället eller om personen blev provocerad pga hudfärg, det är en devis i all media idag. De svaga grupperna och minoriteterna måste skyddas, tom grundskolans läroplan säger att eleverna ska läras att gå upp i skydd för sina vänner med starkt tillägg att nyanlända är våra vänner. Ska vi omdana de unga generationerna till ayy vilja förstöra det uppbyggda måste det till helhetsgrepp.
Citera
2020-02-13, 14:34
Medlem
RobertoSavianos avatar
Riktigt vidrigt man är ju rädd att ens barn ska drabbas av något sånt här.

Har väldigt svårt att förstå hur han hängt med dem överallt och inte passat på och dragit vid något tillfälle. Han måste varit oerhört rädd. Gärningsmännen hade ju bara sagt att de hade kniv och pistol men inte visat nåt, så jag hade hellre chansat.
Citera
2020-02-13, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Riktigt vidrigt man är ju rädd att ens barn ska drabbas av något sånt här.

Har väldigt svårt att förstå hur han hängt med dem överallt och inte passat på och dragit vid något tillfälle. Han måste varit oerhört rädd. Gärningsmännen hade ju bara sagt att de hade kniv och pistol men inte visat nåt, så jag hade hellre chansat.

Tänker på det fallet neråt landet där en kille tvingas hugga ihjäl sin vän med yxa... han hade också flera chanser att sticka, bla på en mack, men gjorde det inte?! Tror vissa hamnar som i ett lamslaget tillstånd och förmår sig inte att göra ett skit! Vad och hur man agerar vet man först när man är där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in