2020-02-13, 10:56
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
OM jag skulle vara kommunist så hade jag ju inte delat din uppfattning, det är du medveten om va?
Men nu var det inte min politiska åskådning som avhandlades i diskussionen så det är ganska irrelevant.

Och om du hade delat min uppfattning hade du inte behövt tänka om. Ha en bra dag.
Citera
2020-02-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headsoft
Fakta eller inte. Det är en grov förolämpning mot deras egen kundbas. Det är inte speciellt smart att förolämpa sina kunder, se på Gillette. Det slog tillbaka kraftigt.
Blir nyfiken, vad var det Gillette gjorde?
Citera
2020-02-13, 10:57
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Har du studerat forskningen som finns? Svenska vikingar var inte speciellt lyckade. Det var några få som levde ett bra liv tack vare handel i Birka, Uppåkra och Novgorod. En majoritet hade det inte speciellt bra. Vikingar i Normandie var främst norska och danska. Svenska vikingar var inte lika lyckligt lottade som dessa. Det var under ett litet tidsspann man kunde göra räder, och en majoritet av dessa misslyckades. En majoritet av tiden spenderades på att få till skörden så man kunde överleva. Detta är väldigt grundläggande kunskaper, inga statshemligheter. Du visar upp en romantiserad bild av vikingalivet.

Haha sicket larv! Klart alla hade det sämre på vikingatiden om man jämför med dig och din iPhone och kaffelatte.
Citera
2020-02-13, 10:58
Medlem
itsurewasntmes avatar
Bra där. Folk väljer alltid det billigaste alternativet, SAS har ingen usp. Nu stöter man sig med gissningsvis minst en tredjedel av Sveriges befolkning. Säker 10-20% som betalar någon hundralapp extra för att visa sitt misstycke. Jag är en av dessa. Innan denna idiotiska film tänkte jag ibland att det var sjysst att flyga svenskt, men den tanken är långt borta nu. Min bild av SAS generiska tjänst har förändrats. Så - kommer 10%-20% att välja SAS istället för konkurrenterna nu när de tagit PKplusplus-tåget. Knappast. Det här kommer att visa sig vara en förlustaffär rakt av. Marknadsföringsmässigt är det rent obegripligt. Nej, all PR är inte bra PR. SAS borde avsätta alla beslutsfattare som godkänt filmen och därmed ansvarar för den kommande försluten av marknadsandelar. Inte för att det reparerar skadan, men skulle ändå vara bevis på någon jävla affärsmässighet. Byrån betraktas nu som ett skämt, det vet jag som insider. ALLA byråer tänker på ROI över kreativitet, utom dessa dumma danskar. Patetiskt.
Citera
Medlem
Voffsingens avatar
En reklamfilm ska antingen:
-bygga varumärket
eller
-driva försäljning

Det är strikt kommersiellt.

Du bygger inget varumärke genom att tala om för skandinaver att de saknar kultur och identitet och försöker få dem att anlita ett flygbolag som heter Scandinavian Airlines för transporter.

Du finns ingen koppling mellan att säga 'du saknar kultur och identitet' och att boka en flygbiljett med SAS.

Därför är den dålig. Sen gör de allt sämre.
Citera
Medlem
Vilka foliehattar på SAS,
vad tror dom att dom ska vinna på att förneka kulturen i norden.
Citera
2020-02-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Folk kommer hit och påstår att vi kränker deras kultur, polisanmäler och får rätt i domstol och 10 tusentals kronor i skadestånd. Det utav vänsterblivet styre. Människor med samma värdegrund lägger ut en reklam och påstår att vi inte har någon egen kultur.

Att du inte ser problemet i det här visar att du är av samma värdegrund av självhat.

Naturligtvis går det att dra fram vissa extrema fall där någon individ eller grupp har känt sig kränkt på det sätt du påstår, men överlag så är den typen av händelse inget problem. Jag ser problemet här, men det utgörs inte av reklamfilmen. Och något självhat behöver du inte bekymra dig för, men tack för den varma omtanken.
Citera
2020-02-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Carl Lindstrand går på Facebook igenom SAS påståenden om var saker och ting uppstod (köttbullar, gem, föräldraledighet etc) och finner mest lögner och halvsanningar.
https://www.facebook.com/carl.lindstrand/posts/10157028616337253

"Köttbullar är från Turkiet" lanserades via Svenska institutets beryktade blatte-twitterkonto för ett par år sedan, och blev snabbt nerskjutet av ett par experter på mathistoria.
Citera
2020-02-13, 11:03
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Köttbullar är från Turkiet" lanserades via Svenska institutets beryktade blatte-twitterkonto för ett par år sedan, och blev snabbt nerskjutet av ett par experter på mathistoria.
Jag tror inte den bubbla reklammakarna befinner sig i har förbindelser med den bubbla som uppmärksammade det du skriver.

Som Peter Karaszi skrev i Expressen igår: Hade de verkligen ingen target group utanför Hornstull de kunde testa filmen på innan släpp?

Svaret på den frågan är nog nej.

https://www.expressen.se/debatt/kulturkrig-orsaken-till-sas-historiska-magplask/
Citera
2020-02-13, 11:06
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Bra där. Folk väljer alltid det billigaste alternativet, SAS har ingen usp. Nu stöter man sig med gissningsvis minst en tredjedel av Sveriges befolkning. Säker 10-20% som betalar någon hundralapp extra för att visa sitt misstycke. Jag är en av dessa. Innan denna idiotiska film tänkte jag ibland att det var sjysst att flyga svenskt, men den tanken är långt borta nu. Min bild av SAS generiska tjänst har förändrats. Så - kommer 10%-20% att välja SAS istället för konkurrenterna nu när de tagit PKplusplus-tåget. Knappast. Det här kommer att visa sig vara en förlustaffär rakt av. Marknadsföringsmässigt är det rent obegripligt. Nej, all PR är inte bra PR. SAS borde avsätta alla beslutsfattare som godkänt filmen och därmed ansvarar för den kommande försluten av marknadsandelar. Inte för att det reparerar skadan, men skulle ändå vara bevis på någon jävla affärsmässighet. Byrån betraktas nu som ett skämt, det vet jag som insider. ALLA byråer tänker på ROI över kreativitet, utom dessa dumma danskar. Patetiskt.

Uppskattningsvis 50 personer har varit involverade med att kraftigt sänka SAS varumärke. Det ironiska är att SAS själva betalat dessa personer för (självmords?)uppdraget. Århundradets magplask, eller självhat de luxe in action? Vi vet ännu inte och det spelar egentligen ingen roll....
Citera
2020-02-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Nämen titta! En liten varelse som krupit fram så här i dagsljuset. Kan du inte bara återvända till mörkret och fuktigheten under stenen igen? Du har ju trots allt uppenbara problem med begreppen ”humor” och ”fakta”.

Hehe, trampade jag på en öm tå lilla vän?
Hur du gör bedömningen av min humoristiska begåvning har jag ingen aning om men du kan vara säker på att jag har full koll vad gäller faktabiten!
Har du inga konkreta argument att framföra istället kan du ju helt enkelt bara dra åt helvete!
Citera
2020-02-13, 11:09
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Naturligtvis går det att dra fram vissa extrema fall där någon individ eller grupp har känt sig kränkt på det sätt du påstår, men överlag så är den typen av händelse inget problem. Jag ser problemet här, men det utgörs inte av reklamfilmen. Och något självhat behöver du inte bekymra dig för, men tack för den varma omtanken.
Då ser du inte helhetsbilden utan kallar varje sak vi tar upp och hänvisar för undantag. Hur många undantag behövs innan det blir en regel? Denna reklam visar att vänsterblivna är självhatare som inget har och inget att vara stolt över. Du kan fråga vilken person som helst och det spelar ingen roll vilket skräpland hen kommer ifrån, de är ändå stolta och patriotiska. Men inte vi, som har världens bästa länder och samhälle. Våran kultur brukar man håna för att nu säga att vi inget har. Men åker du utanför Skandinavien så hittar du inte våra språk, kultur eller historia. Bara här.

Och att sas nu går ut och påstår sig vara stolta skandinavier är ju sinnesjukt. Hur kan de först säga att vi inget har och nu säga att de är stolta. Det här är typiskt vänsterblivna; totalt ologiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in