2020-02-13, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Hur har det gått med fallen i Afrika ? Det är där det kommer bli som värst om det får fotfäste.
Ja, plus att det skulle innebära en motorväg in till Sverige för Covid-19!
Citera
2020-02-13, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Även du gör fel. Dödligheten är inte så låg som 0,2-0,6%. I nuläget finns inget belägg alls för en sådan låg dödlighet. 0,2-0,6% dödlighet är rent önsketänkande och inget annat (liknande virus - SARS och MERS - hade inte en sådan låg dödlighet). Att räkna fram en sådan hoppingivande dödlighet är inte seriöst.

Läs även till den vetenskapliga publikationen som jag länkade till tidigare. De kom fram till en dödlighet 0,3-0,6 % genom att extrapolera till alla smittade i Hubei.
Citera
2020-02-13, 08:30
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Haha! Sahar kan man ocksa gor nar man sitter i karantan. Fem (5) mil i vardagsrummet.

https://www.theguardian.com/world/2020/feb/12/coronavirus-chinese-man-under-lockdown-runs-31-miles-in-his-living-room
Citera
2020-02-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack, hoppas de slipper smittas om de får gå iland

Kambodja sägs ha haft ett fall. Nu frisk. Kambodjas sjukvård, som jag själv har undersökt på plats är mindre bra och det är snällt sagt.

Landet är på 89 plats av 195 länder och då kan jag säga bli inte sjuk i något land sämre än plats 89.

https://www.ghsindex.org/
Citera
Medlem
Problemet med den nya siffrorna är att de är skrämselpropaganda. Då man inte hinner testa folk fort nog så röntgar man lungorna. Alla med föränding i lungor räknas in i den nya statistiken, oavsett om de har viruset eller ej. Personer med lungcancer, lunginflammation av andra orsaker mm räknas in i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Hur har det gått med fallen i Afrika ? Det är där det kommer bli som värst om det får fotfäste.

Finns det ens smittade i Afrika förutom en i Dubai?
Jag är orolig för Indien för jag har en familjemedlem där
Citera
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:

Det vill jag ocksa veta, da jag bor och jobbar pa den morka kontinenten.
Citera
2020-02-13, 08:32
Medlem
Japanerna har studerat repatrierade landsmän från Kina och kommit fram att skulle kunna ligga på 0.3-0,6 procent istället för 2 procent i Kina eller upp till 6 procent i Wuhan. Det skulle motsvara influensapandemin 1958-59.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=7406881
Citera
2020-02-13, 08:33
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej, du kan inte använda tillfrisknade. Det är ingen som vet vad den siffran står för, det finns så vitt jag vet ingen skyldighet att rapportera in antalet tillfrisknande till WHO.

Vad har WHO med saken att göra?

Är du någon sorts WHO förespråkare?

Dessa siffror är ju ifrån Kinas regering, och där rapporteras tillfrisknade, vilket är väldigt bra.

Men du verkar blivit duktigt indoktrinerad i skolan att man alltid måste förhålla sig till WHO?
Citera
2020-02-13, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Japanerna har studerat repatrierade landsmän från Kina och kommit fram att skulle kunna ligga på 0.3-0,6 procent istället för 2 procent i Kina eller upp till 6 procent i Wuhan. Det skulle motsvara influensapandemin 1958-59.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=7406881

Precis, jag citerade den vetenskapliga artikeln flera ggr tidigare i denna tråd. Siffrorna stämmer väl med resultaten för smittade utanför Kina. Så de stärker varandra.
Citera
2020-02-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Finns det ens smittade i Afrika förutom en i Dubai?
Jag är orolig för Indien för jag har en familjemedlem där

Dubai ligger i Mellanöstern, i UAE och de har hittills 8 fall.
Citera
2020-02-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Vad har WHO med saken att göra?

Är du någon sorts WHO förespråkare?

Dessa siffror är ju ifrån Kinas regering, och där rapporteras tillfrisknade, vilket är väldigt bra.

Men du verkar blivit duktigt indoktrinerad i skolan att man alltid måste förhålla sig till WHO?

Ja och återigen de siffrorna visar de allvarligt sjuka som ligger inlagda på sjukhus och blir utskrivna. De säger inget om alla andra som hostar lite och blir friska efter ett par veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in