2020-02-13, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Säger som Yngwie skulle sagt om detta

”SAS has unleashed the fucking fury”

Haha, klassiker! Så sant som det är sagt!

https://youtu.be/KcXCqQ_-gMI
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
Jag är en finsk man som bott i Ryssland ~8.5 år, vuxen ålder. Vad fan vill du säga mig jävla pajas? Tycker du ska hålla igen ditt jävla roskors. Du snackar så jävla mycket om saker du inte har en aning om jävla åsna. Eller har du kanske mer erfarenhet av Ryssland än mig?
Jag tror jag vet mer om Ryssland och deras motivation ja. Kom tillbaka när ni är en demokrati. Då kommer ni sluta vara offer. Titta bara på hur det går för länder som tidigare varit USA:s fiender som t.ex. Japan - man är tajta allierade. Precis så skulle ske i Ryssland om man blev en demokrati. Men ledningen där driver offerkoftan för att hålla folket i schack. Du ska sluta upp med att sprida din rysspropaganda på FB.
Citera
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Ryska folket har något emot hela världen (inkl. Sverige).
Ryssland har bara sina intressen och inget annat.

Låter som du blandar ihop Ryssland med USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Knappast, ironi förutsätter att man med tonfall eller andra medel förstärker att det som sägs inte är det man menar. Inget sådant går att utläsa i filmen.
Jo det går såklart om man nu inte är SD-bind vilket du och resten av Sverigehatar-drevet troligen är.
Citera
2020-02-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Låter som du blandar ihop Ryssland med USA.
Sant till 110%!
Citera
2020-02-13, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Kalledussin tog med ett fåtal ,knappast 1 miljon muslimer i alla fall ,och han skulle troligen haft vett i skallen att avbryta elendet om han levt i dag.

Vikingarna kunde fått med sej något klädesplagg men nej, dom gick inte runt i muslimska kläder.
Eventuellt kunde dom köpt med sej tyg.
Dom svenska koldolmarna är nästan exakt som dom i baltikum och kommer inte från Särkland.
Kajsa varg har något resept på nötfärs i vinblad men det äts inte i dag.

Italienare och Svenskar startade dom första pizzeriorna och inte juggar.

Vikingarna kan ha tagit med sej någon slav ,troligtvis en kvinna fran Särkland och det
finns dna från indianer på Island.

Vänster skribenterna försöker aldrig att få Samisk ,Arabisk och Judisk kultur att framstå att den inte är genuin och ta bort värdet på den.

Journalisterna letar inte efter genuina nordiska företelser och lyfter inte fram dom på posetiva sätt, men vikingarna tog med fermenterad fisk till canada så surströmmingen har nog några tusen år på nacken.
Jag har aldrig sagt något om "juggar".
Det verkar som om vissa är sura på att media inte skriver som de förlorade högerblivna vill att de skall göra. Faktum är att vi har pressfrihet så media skriver vad de vill men den delen av media som sysslar med fake news är dock inte att lita på.
Citera
2020-02-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Vindolmar äts det massvis av idag i Sverige. Gå på valfri libanesisk restaurang tex.

Jag tror jag åt några i Danmark en gång ,men dom i baltländerna liknar dom Svenska.
Vänsterskribenterna måste hitta ett sätt att irritera "nazisterna" så dom får gå från jobbet.
Vänster myt.
Citera
2020-02-13, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
Sant till 110%!
Du håller inte med heller?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag tror jag vet mer om Ryssland och deras motivation ja. Kom tillbaka när ni är en demokrati. Då kommer ni sluta vara offer. Titta bara på hur det går för länder som tidigare varit USA:s fiender som t.ex. Japan - man är tajta allierade. Precis så skulle ske i Ryssland om man blev en demokrati. Men ledningen där driver offerkoftan för att hålla folket i schack. Du ska sluta upp med att sprida din rysspropaganda på FB.

Vi har ju sett hur det går när USA ska sprida sin fina demokrati. Går mycket bra för Irak, Syrien och Libyen.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, visst är det så. Om Ryssland bara hade förlagt sitt land någon annanstans istället för bredvid alla USA:s och NATO:s baser, så hade det varit annorlunda. Ryssarna borde ha tänkt på det.
Det du borde göra är att titta på t.ex. Japan som var en bitter fiende under WW2 men som idag är en nära allierad. Skulle Ryssland bara lägga ner sitt agg, bli en demokrati som alla andra civiliserade länder, så skulle inte USA eller väst i övrigt klaga på dem. Tvärtom skulle Ryssland tjäna enormt på det, precis som gamla öststater, tyskland, japan m.m. har gjort. Men ryssarna vill ej detta för ledningen vet atr det innebär slutet på deras makt. Kritisera väst hur mycket du vill, men var på dess sida i alla lägen mot öst.
Citera
2020-02-13, 00:17
Medlem
MrsVanity1s avatar
Såg den igen och av all pk skit man överöses med dagligen så tar denna med ALLA mått rekordet .Spottar på våra förfäder och hela skandinaviska traditionerna.

Men nu jävlar har dom gjort bort sig .
Som sagt kommer aldrig mer åka med SAS.
Senast redigerad av MrsVanity1 2020-02-13 kl. 00:20.
Citera
2020-02-13, 00:17
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag tror att SAS vill säga det som varit i linje med de senaste 10 årens utveckling av det nya progressiva tänket i Sverige. Nämligen att vara svensk eller Skandinav inte
längre skall förknippas med något nationellt eller kulturellt utan konceptuellt.

Man skall försöka sig på att skapa ett koncept av termen "svensk" som innebär att något är inkluderande, rent av gränsöverskridande, därav att en svart man kan ha rötter i vikingarna eftersom vem som helst kan vara svensk. Att vara svensk är därmed inte längre avsett för endast den svenska vita mannen vid namn Andersson. De facto eliminerar man också en hel folkgrupps etnicitet och tillintetgör den svenska kulturen som faktiskt existerar, trots att sådana här krafter vill få oss att tro annat.

Därför är denna film för mig helt förkastlig eftersom en grupp eller en rörelse faktiskt äger sig ha rätten att fastslå vad resten av oss skall vara och känna oss som. Sånt här borde vara förbjudet enligt lag.

Jag tror du är inne på något viktigt här med den konceptuella tanken om nationalitet. Det är inte rimligt att anta att ett så stort företag och med så många personer inblandade och ingen har kunnat förutse hur folk skulle reagera och ta emot budskapet hur goda intentioner än var från början.

De har haft någon dissonans i ingångsvärdena som gör att det blev så fel, man måste haft föreställningen om att alla skulle dela en syn på kulturer och nationell tillhörighet som man inte gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in